Sai Bhajan - Bhagawan sings Prema Mudhitha Manase Kaho....
Prema Mudita Manase Kaho
Rama Rama Rama Rama Ram Ram
Rama Rama Rama Rama Ram Shri Ram
Papá Khate duhkha Mite Leke Rama Nam
Bhava Samudra Sukhada Nava Ek Rama Nam
Parama Sukha Shanti Nidhana Divya Rama Nam
Niradhara Ko Adhara Ek Rama Nam
Mata de Pita Bandhu Saja Saba alta Rama Nam
Bhaktajanara Jivanadhana Ek Rama Nam
Rama Rama Rama, Rama Rama
Ram, Rama Rama Rama Ram
Orar es una necesidad de expresión del corazón y la solicitud del cumplimiento de la gracia de Dios. A medida que más y más de nuestras oraciones han sido respondidas, nuestras gratitud se convierte en amor, y como nuestro amor crece, es correspondido por las crecientes manifestaciones del amor de Dios para con nosotros: un círculo virtuoso.
Un Bhajan Sai a menudo es la repetición del nombre o nombres de nuestro amado Señor Sai, y morada de sus maravillosas cualidades.
Uno de los bhajans cantados con más frecuencia por Bhagavan, al terminar sus discursos, comienza asi: Prema Mudhitha MAN SE Kaho Rama Rama Ram. Para disfrutar plenamente de su dulzura, nos permite comprender los significados de palabras en sánscrito, por el mismo.
La palabra Rama en sánscrito significa "aquel que da la felicidad (en todas las circunstancias). Dios es siempre feliz, sin condiciones. Su Ananda (el estado de dicha supremo) es uno de sus atributos principales. El Avatar Rama, por ejemplo, es feliz cuando está con sus padres, así como cuando el sabio Vishvamitra le solicita una misión. Él es feliz cuando su padre le pidió que asumiera la responsabilidad de gobernar su reino, y Él es feliz al día siguiente, antes de su coronación , cuando injustamente es desterrado al bosque durante catorce años.
La palabra Rama en sánscrito significa "aquel que da la felicidad (en todas las circunstancias). Dios es siempre feliz, sin condiciones. Su Ananda (el estado de dicha supremo) es uno de sus atributos principales. El Avatar Rama, por ejemplo, es feliz cuando está con sus padres, así como cuando el sabio Vishvamitra le solicita una misión. Él es feliz cuando su padre le pidió que asumiera la responsabilidad de gobernar su reino, y Él es feliz al día siguiente, antes de su coronación , cuando injustamente es desterrado al bosque durante catorce años.
Él está contento con los ciudadanos de su país, así como con un barquero que le ayuda a cruzar el río en el bosque, con los sabios, así como con las hordas de monos en el bosque. También es feliz con Vibhishana, un hermano del demonio Rey Ravana, que secuestró a su esposa. Felizmente participa de las cenas en su palacio, así como de la fruta mordida, dada por su devoto Sabari (el primero que prueba la fruta para garantizar que sólo la más dulce sea ofrecida a Rama.). Él es la alegría personificada. La alegría se extiende a su alrededor en círculos cada vez más amplios.
¿Cómo debe ser pronunciado y repetido su nombre ? No tanto con honor y respeto, pero si con amor y afecto, no tanto con temor sino con alegría, porque, como Baba ha señalado, lo que se necesita es "Daiva Preethi y Bheethi Papa '(Amor por Dios y temor al pecado) .
¿Cómo debe ser pronunciado y repetido su nombre ? No tanto con honor y respeto, pero si con amor y afecto, no tanto con temor sino con alegría, porque, como Baba ha señalado, lo que se necesita es "Daiva Preethi y Bheethi Papa '(Amor por Dios y temor al pecado) .
De este modo, 'se debe repetir el nombre de la Rama, con una mente llena de amor ", ese el significado de la primera línea del bhajans. Dios es un gran juez y de mucha misericordia, y un dispensador imparcial de la justicia de las leyes divinas, definitivamente no es un déspota tiránico.
En la siguiente estrofa se afirma que el nombre divino de Rama (si se repite con auténtica devoción y fe), nos libera de nuestros pecados y dolores, y nos lleva cómodamente a través del océano de la vida material. Esto está muy bien corroborada por las vidas de los santos como Valmiki de antaño (que al principio se ganaba la vida robando a los viajeros en el bosque); Kabir del siglo 15 (que era un humilde tejedor); Tulasidas del siglo 16 (cuyo deseo de la compañía de su esposa fue tan abrumadora que una vez cruzó a nado un río peligroso y luego caminó en medio de arbustos espinosos en la noche oscura, en camino a la casa de sus padres, donde había ido para una estancia corta. ).
Bhadrachala Ramadas del siglo 17 (que uso los impuestos que recogió en nombre de su rey, para la construcción de un templo), Tyagaraja del siglo 18 (cuyo musicales efusiones de su amor por Rama todavía se cantan en los conciertos en el sur de India), Swami Ramadas y Punith Maharaj del siglo 20 (en cuyas vidas numerosos milagros se llevaron a cabo, debido al constante recuerdo y la repetición del nombre de Rama), y así sucesivamente.
La tercera estrofa de este Bhajan dice que el recuerdo de el nombre de Rama por el devoto, le concede paz interior, felicidad suprema y proporciona apoyo constante, incluso cuando nuestros parientes y amigos nos abandonan.
En la siguiente estrofa se afirma que el nombre divino de Rama (si se repite con auténtica devoción y fe), nos libera de nuestros pecados y dolores, y nos lleva cómodamente a través del océano de la vida material. Esto está muy bien corroborada por las vidas de los santos como Valmiki de antaño (que al principio se ganaba la vida robando a los viajeros en el bosque); Kabir del siglo 15 (que era un humilde tejedor); Tulasidas del siglo 16 (cuyo deseo de la compañía de su esposa fue tan abrumadora que una vez cruzó a nado un río peligroso y luego caminó en medio de arbustos espinosos en la noche oscura, en camino a la casa de sus padres, donde había ido para una estancia corta. ).
Bhadrachala Ramadas del siglo 17 (que uso los impuestos que recogió en nombre de su rey, para la construcción de un templo), Tyagaraja del siglo 18 (cuyo musicales efusiones de su amor por Rama todavía se cantan en los conciertos en el sur de India), Swami Ramadas y Punith Maharaj del siglo 20 (en cuyas vidas numerosos milagros se llevaron a cabo, debido al constante recuerdo y la repetición del nombre de Rama), y así sucesivamente.
La tercera estrofa de este Bhajan dice que el recuerdo de el nombre de Rama por el devoto, le concede paz interior, felicidad suprema y proporciona apoyo constante, incluso cuando nuestros parientes y amigos nos abandonan.
Esto es valido en la vida de Mahatma Gandhi, que se mantuvo sin rencor contra los británicos, a pesar de las brutalidades contra los luchadores por la libertad, no violentos, de la India, de los cuales él, era el líder. Él estaba siempre en la paz, tenia la paciencia suficiente para hablar con un niño o asistir a una cabra, incluso en medio de serias discusiones políticas.
¿Cómo el ejército de un solo hombre, tuvo éxito para lograr la paz ?. Eso fue debido a la potencia del nombre de Rama.
En la cuarta estrofa, se afirma que el nombre de Dios, si es recordado con profunda devoción y se utiliza como guía para todas nuestras acciones, nos protege como los verdadero padres lo harían. También nos ayudaría como familiares y amigos buenos, proporcionándonos los medios necesarios para la vida. Esto también se demostró en las vidas de muchos santos, en particular Swami Ramadas y la madre de Krishna Bai de Anandashram en el oeste de la India. (Para una relación completa de sus vidas, hay dos volúmenes "La visión de Dios" por Swami Ramadas, que son muy recomendado). También se proclama en esta estrofa, el hecho de que el nombre de Rama, es la riqueza de los verdaderos devotos. Hay un número grande de devotos de Dios, que han adquirido lo que necesitaban con este tipo de devoción, pero sus nombres no se registran.
El bhajan concluye con la repetición cada vez más rápido del nombre de Rama, que tiene "el mismo valor que los mil nombres de Vishnu", de acuerdo a Lord Shiva.
En la cuarta estrofa, se afirma que el nombre de Dios, si es recordado con profunda devoción y se utiliza como guía para todas nuestras acciones, nos protege como los verdadero padres lo harían. También nos ayudaría como familiares y amigos buenos, proporcionándonos los medios necesarios para la vida. Esto también se demostró en las vidas de muchos santos, en particular Swami Ramadas y la madre de Krishna Bai de Anandashram en el oeste de la India. (Para una relación completa de sus vidas, hay dos volúmenes "La visión de Dios" por Swami Ramadas, que son muy recomendado). También se proclama en esta estrofa, el hecho de que el nombre de Rama, es la riqueza de los verdaderos devotos. Hay un número grande de devotos de Dios, que han adquirido lo que necesitaban con este tipo de devoción, pero sus nombres no se registran.
El bhajan concluye con la repetición cada vez más rápido del nombre de Rama, que tiene "el mismo valor que los mil nombres de Vishnu", de acuerdo a Lord Shiva.
Se recomienda su repetición fiel, como una fuente potente de ayuda divina, para toda la humanidad.
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NUESTRA VIDA ES SU MENSAJE
OMSAIRAMMM
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Prema Muditha Manase Kaho
Rama Rama Ram Rama Rama Ram
Rama Rama Ram Shri Rama Rama Ram
Papa Khate Duhkha Mite Leke Rama Nam
Bhava Samudra Sukhada Nava Ek Rama Nam
Parama Shanti Sukha Nidhana Divya Rama Nam
Niradhara Ko Adhara Ek Rama Nam
Mata Pita Bandhu Sakha Saba hi Rama Nam
Bhaktajanara Jivanadhana Ek Rama Nam
Rama Rama Ram, Rama Rama
Ram, Rama Rama Rama Ram
To pray is to express a heart-felt need and request for its fulfilment by the grace of God. As more and more of our prayers are answered, our gratitude mellows into love; and, as our love grows, it is reciprocated by the increasing manifestation of God's love for us: a virtuous circle.
A Sai Bhajan often is the repetition of the name or names of our beloved Lord Sai and the dwelling on His wonderful qualities. One of the Bhajans most frequently sung by Bhagawan at the conclusion of His discourses begins: Prema Mudhitha Man Se Kaho Rama Rama Ram. To enjoy its sweetness fully, let us understand the meanings of Hindi and Sanskrit words in it.
The word Rama in Sanskrit means 'one who gives happiness (in all circumstances)'. God is always happy, unconditionally. His Ananda (ever-blissful state) is one of His prime attributes. In Rama Avatar, for example, He is happy when he is with his parents as well as when He is taken away from them by the sage Viswamitra on a mission. He is happy when asked by His father to shoulder the responsibility of governing his kingdom and He is happy on the next day too just when, before His coronation, He is exiled to the forest for fourteen years. He is happy with the citizens of his country as well as with a boatman who helps Him to cross the river in the forest; with the sages, as well as with monkey-hordes in the forest. He is also happy with Vibheeshana, a brother of the demon-king Ravana, who abducted His wife. He happily partakes of dinners in His palace as well as the partly bitten fruit given by his tribal devotee Sabari (who first tastes the fruit to ensure that only the sweetest are offered to Rama.). He is Joy personified. Joy spreads around Him in ever-widening circles.
How should His name be uttered and repeated? Not so much with honour and awe but with love and affection; not so much with fear but with cheer, because, as Baba has pointed out, what is needed is 'Daiva Preethi and Papa Bheethi' (Love of God and fear of sin). Thus, 'take the name of the Rama with a mind filled with love' is the meaning of the first line of the bhajan. God is a great and most merciful judge and an impartial dispenser of justice of Divine laws, but definitely not a tyrannical despot.
In the next stanza it is asserted that the Divine name of Rama (if repeated with genuine devotion and faith), will remove our sins and sorrows, and carry us comfortably across the ocean of material life. This is very well corroborated by the lives of saints like Valmiki of yore (who in the beginning made a living by robbing travellers in the forest); Kabir of the 15th century (who was a humble weaver); Tulasidas of the 16th century (whose desire for the company of his wife was so overwhelming that once he swam across a river dangerously in spate and then walked getting bruised amidst thorny bushes in the dark night, on his way to her parents' house where she had gone for a short stay.);
Bhadrachala Ramadas of the 17th century (who spent the taxes he collected on behalf of his king for building a temple), Tyagaraja of the 18th century (whose musical outpourings of his love for Rama are still being sung in concerts in South India); Swami Ramadas and Punith Maharaj of the 20th century (in whose lives numerous miracles took place due to the constant remembrance and repetition of Rama's Name), and so on.
The third stanza of this bhajan says that the devoted remembrance of the name of Rama will bestow on us supreme inner peace and happiness and provide unfailing support even when our kith and kin desert us. This is validated in the life of Mahatma Gandhi who remained without rancour against the British, in spite of their brutalities against the non-violent Indian freedom fighters of whom he was the leader. He was ever in peace, patient enough to talk to a child or attend on a goat even in the midst of serious political discussions. How wonderfully successful was that single man army for peace. That was due to the power of the Name of Rama.
In the fourth stanza, it is claimed that the name of God, if remembered with deep devotion and used as a guide for all our actions, will protect us like true parents do. It would also help us like good relatives and friends, providing us with the wherewithal for life. This is also proved in the lives of many saints, notably Swami Ramadas and mother Krishna Bai of Anandashram in Western India. (For a full account of their lives, the two volumes of In the vision of God by Swami Ramadas are heartily recommended). Also proclaimed in this stanza is the fact that the Name of Rama is the wealth of true devotees. A number of other devotees of God have also gained what they needed by this kind of devotion but their names are not recorded.
The bhajan concludes with the faster and faster repetition of the Name of Rama the name that is "equal in value to the thousand names of Vishnu" according to Lord Shiva. He recommended its devoted repetition as a potent source of Divine help for all mankind.
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OUR LIFE IS HIS MESSAGE
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Rama Rama Ram Shri Rama Rama Ram
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Bhava Samudra Sukhada Nava Ek Rama Nam
Parama Shanti Sukha Nidhana Divya Rama Nam
Niradhara Ko Adhara Ek Rama Nam
Mata Pita Bandhu Sakha Saba hi Rama Nam
Bhaktajanara Jivanadhana Ek Rama Nam
Rama Rama Ram, Rama Rama
Ram, Rama Rama Rama Ram
To pray is to express a heart-felt need and request for its fulfilment by the grace of God. As more and more of our prayers are answered, our gratitude mellows into love; and, as our love grows, it is reciprocated by the increasing manifestation of God's love for us: a virtuous circle.
A Sai Bhajan often is the repetition of the name or names of our beloved Lord Sai and the dwelling on His wonderful qualities. One of the Bhajans most frequently sung by Bhagawan at the conclusion of His discourses begins: Prema Mudhitha Man Se Kaho Rama Rama Ram. To enjoy its sweetness fully, let us understand the meanings of Hindi and Sanskrit words in it.
The word Rama in Sanskrit means 'one who gives happiness (in all circumstances)'. God is always happy, unconditionally. His Ananda (ever-blissful state) is one of His prime attributes. In Rama Avatar, for example, He is happy when he is with his parents as well as when He is taken away from them by the sage Viswamitra on a mission. He is happy when asked by His father to shoulder the responsibility of governing his kingdom and He is happy on the next day too just when, before His coronation, He is exiled to the forest for fourteen years. He is happy with the citizens of his country as well as with a boatman who helps Him to cross the river in the forest; with the sages, as well as with monkey-hordes in the forest. He is also happy with Vibheeshana, a brother of the demon-king Ravana, who abducted His wife. He happily partakes of dinners in His palace as well as the partly bitten fruit given by his tribal devotee Sabari (who first tastes the fruit to ensure that only the sweetest are offered to Rama.). He is Joy personified. Joy spreads around Him in ever-widening circles.
How should His name be uttered and repeated? Not so much with honour and awe but with love and affection; not so much with fear but with cheer, because, as Baba has pointed out, what is needed is 'Daiva Preethi and Papa Bheethi' (Love of God and fear of sin). Thus, 'take the name of the Rama with a mind filled with love' is the meaning of the first line of the bhajan. God is a great and most merciful judge and an impartial dispenser of justice of Divine laws, but definitely not a tyrannical despot.
In the next stanza it is asserted that the Divine name of Rama (if repeated with genuine devotion and faith), will remove our sins and sorrows, and carry us comfortably across the ocean of material life. This is very well corroborated by the lives of saints like Valmiki of yore (who in the beginning made a living by robbing travellers in the forest); Kabir of the 15th century (who was a humble weaver); Tulasidas of the 16th century (whose desire for the company of his wife was so overwhelming that once he swam across a river dangerously in spate and then walked getting bruised amidst thorny bushes in the dark night, on his way to her parents' house where she had gone for a short stay.);
Bhadrachala Ramadas of the 17th century (who spent the taxes he collected on behalf of his king for building a temple), Tyagaraja of the 18th century (whose musical outpourings of his love for Rama are still being sung in concerts in South India); Swami Ramadas and Punith Maharaj of the 20th century (in whose lives numerous miracles took place due to the constant remembrance and repetition of Rama's Name), and so on.
The third stanza of this bhajan says that the devoted remembrance of the name of Rama will bestow on us supreme inner peace and happiness and provide unfailing support even when our kith and kin desert us. This is validated in the life of Mahatma Gandhi who remained without rancour against the British, in spite of their brutalities against the non-violent Indian freedom fighters of whom he was the leader. He was ever in peace, patient enough to talk to a child or attend on a goat even in the midst of serious political discussions. How wonderfully successful was that single man army for peace. That was due to the power of the Name of Rama.
In the fourth stanza, it is claimed that the name of God, if remembered with deep devotion and used as a guide for all our actions, will protect us like true parents do. It would also help us like good relatives and friends, providing us with the wherewithal for life. This is also proved in the lives of many saints, notably Swami Ramadas and mother Krishna Bai of Anandashram in Western India. (For a full account of their lives, the two volumes of In the vision of God by Swami Ramadas are heartily recommended). Also proclaimed in this stanza is the fact that the Name of Rama is the wealth of true devotees. A number of other devotees of God have also gained what they needed by this kind of devotion but their names are not recorded.
The bhajan concludes with the faster and faster repetition of the Name of Rama the name that is "equal in value to the thousand names of Vishnu" according to Lord Shiva. He recommended its devoted repetition as a potent source of Divine help for all mankind.
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CENTRO SAI HISPANO...
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