Peregrinación a Prashanti por la Juventud Delhi_2012.
Prashanti Peregrinación de la Juventud 2012 Delhi
Domingo, 29 de enero 2012
La Juventud de Nueva Delhi, muchos por primera vez, llegaron a un retiro espiritual de cuatro días a Prashanti Nilayam el 26 de enero 2012. Además de visitar los muchos lugares de interés , los jóvenes también organizaron campamentos de Donación de Sangre y asistieron al proyecto Nitya Anaadanam (distribución diaria de alimentos a las aldeas de los alrededores de Puttaparthi).
La Juventud de Nueva Delhi, muchos por primera vez, llegaron a un retiro espiritual de cuatro días a Prashanti Nilayam el 26 de enero 2012. Además de visitar los muchos lugares de interés , los jóvenes también organizaron campamentos de Donación de Sangre y asistieron al proyecto Nitya Anaadanam (distribución diaria de alimentos a las aldeas de los alrededores de Puttaparthi).
La narración de las experiencias de los jóvenes en los proyectos de Seva de otros estados y países y la interacción con el presidente del Estado se llevo a cabo también.
Los jóvenes también vieron documentales sobre la Misión de Bhagavan.
En la noche del 26 de enero, con motivo del Día Nacional de la República , la sección de mujeres del grupo de jóvenes, rindió homenaje al Presidente, Bhagavan Sri Sathya Sai Baba.
En la noche del 26 de enero, con motivo del Día Nacional de la República , la sección de mujeres del grupo de jóvenes, rindió homenaje al Presidente, Bhagavan Sri Sathya Sai Baba.
Fue un programa muy agradable con una gran recopilación de canciones populares en alabanza de la Madre India y Sai Madre.
El programa de difusión fue en todos los géneros Carnatic de Hindustani, desde la música a la luz y de Sufi Qawwali a Patriótica.
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http://www.sssbpt.org/images/DelhiMahilaJan2012.swf
El programa se inició con el numero del célebre patriota Vande Mataram y la presentación original de una novela. El Bhajan "Manasa Bhaja Re", nos recuerda el primer discurso musical de Bhagaván, la pieza Carnatic "Brahman Okate" exaltado la singularidad de la Divinidad y el Qawwali "Tere Dar Pe Jo Bhi Aaye", llena nuestro corazón de gratitud.
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El programa se inició con el numero del célebre patriota Vande Mataram y la presentación original de una novela. El Bhajan "Manasa Bhaja Re", nos recuerda el primer discurso musical de Bhagaván, la pieza Carnatic "Brahman Okate" exaltado la singularidad de la Divinidad y el Qawwali "Tere Dar Pe Jo Bhi Aaye", llena nuestro corazón de gratitud.
La siguiente canción fue una pieza en movimiento, "Kaise Jeeyun Mein Tere Bin Yun", una canción para el fin de la separación.
Ver el archivo de vídeo:
http://vimeo.com/35690194
El Bhajan Meera "Chakar Rakho ji", realizado a menudo por Bharat Ratna MS Subbulakshmi en la presencia divina, fue seguido después por el número patriota "Sare Jahan Se Acha" que nos recuerda la belleza y la grandeza de la Madre India.
El Bhajan Meera "Chakar Rakho ji", realizado a menudo por Bharat Ratna MS Subbulakshmi en la presencia divina, fue seguido después por el número patriota "Sare Jahan Se Acha" que nos recuerda la belleza y la grandeza de la Madre India.
El famoso número sufi "Dama presa mástil Kalandar", manifiesta la devoción extática del hijo predilecto de Dios, fue la pieza penúltima oportunamente interpretada por "Deewane Deewane Sai Ke Deewane", una canción que menciona lo locamente enamorado que estamos por el Señor, Bhagavan Sri Sathya Sai Baba.
Todos los participantes fueron honrados con ropa y prasadam fue distribuido a los presentes.
Todos los participantes fueron honrados con ropa y prasadam fue distribuido a los presentes.
El jueves la sala se llenó con la dulce voz de Bhagavan cantando "Govinda Hare, Hare Gopala". El Arati se ofreció a 18:15hrs.
Después de la maravillosa actuación del ala Mahila el día anterior, los hombres tenían un acto difícil de superar el 27 de enero .
Después de la maravillosa actuación del ala Mahila el día anterior, los hombres tenían un acto difícil de superar el 27 de enero .
Se respondió con la ´popular originalidad y con mucho éxito.
El programa titulado "Sai Ke Deewane" se inició con la canción "Sadgurune Maje Aashirwad Dila".
La segunda canción exhortó a todos a unirse y cantar su gloria ", AAO Milkar Ko Sai basal Dil Mein".
La siguiente canción fue un esbozo de vida de Bhagavan, "Suno Suno Bhai Ek Kahani".
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"Tere Daras Tarase Ko", una canción que manifiesta la agonía de la separación, "Prana Daivam Maa", y la felicidad de la proximidad de la Madre Sai, y "Soham Sai Aum"una canción que describe cómo Sai es nuestra propia vida , todas melodías lentas.
http://www.sssbpt.org/images/DelhiMenJan2012.swf
"Tere Daras Tarase Ko", una canción que manifiesta la agonía de la separación, "Prana Daivam Maa", y la felicidad de la proximidad de la Madre Sai, y "Soham Sai Aum"una canción que describe cómo Sai es nuestra propia vida , todas melodías lentas.
A pesar de que la asamblea flotaba en anananda con las melodías, interpretaron "Mein Khwabon Sai Tu"y el la sala entro en movimiento palmeando con sus manos para mantener el ritmo de este tema rápidamente.
El joven cerro el programa con el famoso Qawwali, "Nit Kair Manga".
Ver el archivo de vídeo:
http://vimeo.com/35788477
Todos los participantes fueron honrados con la ropa y prasadam fue distribuido a la asamblea.
Todos los participantes fueron honrados con la ropa y prasadam fue distribuido a la asamblea.
Fuente:
http://www.theprasanthireporter.org/2012/01/prasanthi-pilgrimage-of-delhi-youth-2012/
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Adjunto (s) de Deepak Arjandas Bharwani
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http://www.theprasanthireporter.org/2012/01/prasanthi-pilgrimage-of-delhi-youth-2012/
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Adjunto (s) de Deepak Arjandas Bharwani
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Sunday, January 29th, 2012
Select Youth from Delhi, many for the first time, arrived for a four day spiritual retreat to Prasanthi Nilayam on 26 Jan 2012. Apart from visiting the many places of interest, the youth also arranged Blood Donation Camps and attended the Nitya Anaadanam (Daily food distribution to villages around Puttaparthi) Project. Narration of experiences of Youth in Seva Projects from other states and countries and interaction with the state president were also held. The youth also viewed documentaries on Bhagawan’s Mission.
On the evening of 26 Jan, on the occasion of the National Republic Day, the women’s wing of the Youth group paid homage to the President of the Heart, Bhagawan Sri Sathya Sai Baba. It was an extremely pleasant programme with a great compilation of popular songs in praise of Mother India and Mother Sai. The programme spread across all genres from Carnatic to Hindustani, from Light music to Qawwali and from Sufi to Patriotic.
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http://www.sssbpt.org/images/DelhiMahilaJan2012.swf
The programme started with the celebrated patriotic number Vande Mataram but with a novel and original presentation. The Bhajan “Manasa Bhaja Re”, reminded us of Bhagawan’s first musical discourse, the Carnatic piece “Brahmam Okate” exalted the singularity of Divinity and the Qawwali “Tere Dar Pe Jo Bhi Aaye” filled our hearts with gratitude. The next song was a moving piece, ‘Kaise Jeeyun Mein Yun Tere Bin”, a song yearning for the end of separation.
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Select Youth from Delhi, many for the first time, arrived for a four day spiritual retreat to Prasanthi Nilayam on 26 Jan 2012. Apart from visiting the many places of interest, the youth also arranged Blood Donation Camps and attended the Nitya Anaadanam (Daily food distribution to villages around Puttaparthi) Project. Narration of experiences of Youth in Seva Projects from other states and countries and interaction with the state president were also held. The youth also viewed documentaries on Bhagawan’s Mission.
On the evening of 26 Jan, on the occasion of the National Republic Day, the women’s wing of the Youth group paid homage to the President of the Heart, Bhagawan Sri Sathya Sai Baba. It was an extremely pleasant programme with a great compilation of popular songs in praise of Mother India and Mother Sai. The programme spread across all genres from Carnatic to Hindustani, from Light music to Qawwali and from Sufi to Patriotic.
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The programme started with the celebrated patriotic number Vande Mataram but with a novel and original presentation. The Bhajan “Manasa Bhaja Re”, reminded us of Bhagawan’s first musical discourse, the Carnatic piece “Brahmam Okate” exalted the singularity of Divinity and the Qawwali “Tere Dar Pe Jo Bhi Aaye” filled our hearts with gratitude. The next song was a moving piece, ‘Kaise Jeeyun Mein Yun Tere Bin”, a song yearning for the end of separation.
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The Meera Bhajan “Chakar Rakho ji” often performed by Bharat Ratna M. S. Subbulakshmi in the Divine presence was next followed by the patriotic number “Sare Jahan Se Acha” reminding us of the beauty and grandeur of Mother India. The famous sufi number “Dama Dam Mast Kalandar” on the ecstatic devotion of Allah’s favourite son was the pen-ultimate piece to be fittingly concluded by “Deewane Deewane Sai Ke Deewane”, a song mentioning how madly in love we are with our Lord, Bhagawan Sri Sathya Sai Baba.
All the participants were honoured with clothes and Prasadam was distributed to the gathering. Being Thursday the day had an auspicious conclusion as the hall was filled with the sweet voice of Bhagawan singing “Govinda Hare, Gopala Hare”. Arati was offered at 1815hrs.
After the wonderful performance by the Mahila Wing the previous day, the men had a tough act to beat on the 27 Jan. They countered popularity with originality and not with little success. The Programme titled “Sai Ke Deewane” was commenced with the song, “Sadgurune Maje Aashirwad Dila”. The second song exhorted all to unite and sing his glory, “Aao Milkar Sai Ko Basale Dil Mein”. The next song was a life sketch of Bhagawan, “Suno Suno Bhai Ek Kahani”.
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“Tere Daras Ko Tarase”, a song on the agony of seperation, “Maa Prana Daivam”, the bliss of the proximity of Mother Sai and “Soham Sai Aum”, a song describing how Sai is our very life were slow melodies. Even as the assembly were wafting in the melodies, “Khwabon Mein Sai Tu”, brought movement into the hall as everyone brought their hands together to keep pace with this fast number. The youth brought the curtains down on the programme with the famous Qawwali, “Nit Kair Manga”.
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The Meera Bhajan “Chakar Rakho ji” often performed by Bharat Ratna M. S. Subbulakshmi in the Divine presence was next followed by the patriotic number “Sare Jahan Se Acha” reminding us of the beauty and grandeur of Mother India. The famous sufi number “Dama Dam Mast Kalandar” on the ecstatic devotion of Allah’s favourite son was the pen-ultimate piece to be fittingly concluded by “Deewane Deewane Sai Ke Deewane”, a song mentioning how madly in love we are with our Lord, Bhagawan Sri Sathya Sai Baba.
All the participants were honoured with clothes and Prasadam was distributed to the gathering. Being Thursday the day had an auspicious conclusion as the hall was filled with the sweet voice of Bhagawan singing “Govinda Hare, Gopala Hare”. Arati was offered at 1815hrs.
After the wonderful performance by the Mahila Wing the previous day, the men had a tough act to beat on the 27 Jan. They countered popularity with originality and not with little success. The Programme titled “Sai Ke Deewane” was commenced with the song, “Sadgurune Maje Aashirwad Dila”. The second song exhorted all to unite and sing his glory, “Aao Milkar Sai Ko Basale Dil Mein”. The next song was a life sketch of Bhagawan, “Suno Suno Bhai Ek Kahani”.
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“Tere Daras Ko Tarase”, a song on the agony of seperation, “Maa Prana Daivam”, the bliss of the proximity of Mother Sai and “Soham Sai Aum”, a song describing how Sai is our very life were slow melodies. Even as the assembly were wafting in the melodies, “Khwabon Mein Sai Tu”, brought movement into the hall as everyone brought their hands together to keep pace with this fast number. The youth brought the curtains down on the programme with the famous Qawwali, “Nit Kair Manga”.
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All participants were honoured with clothes and Prasadam was distributed to the assembly.
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sourced:
http://www.theprasanthireporter.org/2012/01/prasanthi-pilgrimage-of-delhi-youth-2012/
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