photo om_anm_zps9964cdbf.gif

108 ULTIMAS PUBLICACIONES

viernes, 17 de agosto de 2012

El Día de la Independencia 2004-Parte 2-por Aravindb_The Independence Day 2004- Part 2, by Aravindb.


El Día de la Independencia "drama" en presencia de Swami - 15 de agosto de 2004 - Parte 2, por Aravindb.



¿Has venido directamente aquí?


Para que usted pueda obtener el gozo completo de leer acerca de esta maravillosa experiencia, el autor sugiere que lea la primera parte de la misma y luego proceder a leer esta segunda parte.




Los pasos de la Divinidad, en el momento correcto!


Los problemas aumentan ...


Pasaron los días de esta manera y aunque en nuestro corazón sabíamos que 'las luchas internas "y" la falta de unidad',  no era la manera de preparar los dos dramas, uno de los cuales se celebraría en la Divina Presencia. Era tan irónico que se nos presentaban historias sobre unidad y hermandad, mientras que carecíamos de esas mismas virtudes. Siguiendo adelante con la historia, se nos dijo que el rector estaría visitando el albergue para ver nuestra práctica. También investigaría acerca de si el drama tenía "cosas", para ser presentadas en público delante de Swami, como jefe de la audiencia. Esta prueba podría ser el esfuerzo final para nosotros, de decidir si se presentaba el drama el 15 de agosto. Cuando presentamos el drama en la mañana del 14 de agosto, el rector, sobre la base de la riqueza de su experiencia, señaló algunos defectos que debían ser rectificados. 


Esto fue un gran golpe para nosotros. ¿Por qué? A continuación se enumeran las razones: 

1.Estábamos abriendo el drama con una escena de gran alcance en hindi, en la que Bhagat Singh era el protagonista. La historia se basa en el momento de ser colgado y por lo tanto una soga(horca) se había convertido en una parte inportante de la escena. Como se mencionó anteriormente, no tenemos muchos artistas en nuestro 'equipo de Mandir'. Fue con gran dificultad que habíamos hecho esta "estructura con la soga". Era lo único que teníamos para esa escena. El rector consideró que sería demasiado "fuerte" y "macabra", para retratar delante de Swami. Pidió que el lazo lo sacáramos y la escena cambiara un poco. 

2. Era una escena muy conmovedora en el drama basado en un episodio desgarrador durante el movimiento de libertad .. Un numeroso grupo de manifestantes, que buscaban la libertad,  estan llevando a cabo una marcha pacífica en contra de los gobernantes británicos. Cuando no hacen caso a las advertencias, los soldados británicos abren fuego contra ellos. A pesar de que los manifestantes no son violentos, caen muertos por las balas, después de no permitir dejar caer la bandera de la India. Y  seguían pasando la bandera a la persona que estaba detrás. Cuando el manifestante último toma la bandera de la India en sus manos, la introduce en un agujero de bala para que quede en posición vertical y no se cayera al suelo, mientras recibía las balas ". 
El rector consideró que esto sería de nuevo una representación muy brutal de la violencia que no era del todo buena para una reunión santa. Estaba completamente justificado porque, como he dicho antes, era un drama que nunca se había hecho antes. 

3.Queríamos llegar a la conclusión del programa con el Himno Nacional. En este sentido, el rector sugirio un punto sutil que no habíamos pensado antes. Fue el momento en que Swami había tenido una caída y que andaba con apoyo ". El rector dijo: "Si cantan el Himno Nacional y Swami decide ponerse de pie,  piensen en su condición, seríamos nosotros quienes le estamos imponiendo a Swami." "Pero, señor, se podría pedir a Swami que este sentado todo el  tiempo ... " "Yo no creo que debamos perder la oportunidad, porque si él decide ponerse de pie, entonces nadie podría hacer nada al respecto." 
Eso selló las cosas. Él nos dijo que incorporamos esos cambios y que lo haríamos de nuevo al día siguiente para ver nuestro drama, y dar el visto bueno. 

Y el siguiente ensayo, dijo, sería completo! todos estábamos en un punto molestos. En primer lugar, ¿cómo íbamos a cambiar o sustituir tres porciones poderosas e importantes del programa? En segundo lugar, ¿qué mostraríamos cuando no teníamos nada en absoluto?




Un paso valiente ...


Después de una noche de la deliberación, se nos ocurrió un plan muy valiente. Simplemente,  reduciriamos la escena del crimen y eliminamos por completo el lazo de la escena de apertura. En cuanto a los trajes, pensamos que sería mejor confesar al rector que lo nuestro sería un "el drama se basaba en el diálogo y la indumentaria mínima era una forma de enfocar la atención en la acción y la entrega del diálogo (que era fantástico, gracias a la esfuerzos sinceros de todos los interesados). 

En cuanto al Himno Nacional, tuvimos la más valiente parte del plan. Pensamos que la mañana del día siguiente (es decir, el 15 de agosto), después del izamiento de la bandera, cuando llegáramos al Mandir,  pediríamos permiso de Swami para cantarlo al final del drama. Si Swami nos permite, a continuación, el rector estaría de acuerdo también. 

Antes de profundizar en los acontecimientos impresionantes del día siguiente, permítaseme decir que el "equipo del albergue también tenia problemas. Tenían magníficos sets listos, sin duda -  tenían docenas de linternas en tres colores que constituirían una bandera en la noche, como el más destacado de los muchos accesorios que habían hecho. 
Sin embargo, carecían de la acción y la capacidad de diálogo. No había muchas "cosas" en su presentación y se preguntaban en cuanto a lo que harían. 
Allí entonces - teníamos dos equipos que luchaban en diferentes frentes, para la colocación de los dramas en lugares diferentes. 

La mañana del 15 de agosto 2004 amaneció. Asistimos a la ceremonia de izamiento de la bandera en el Instituto antes de ir al mandir para el darshan . Swami ya había llegado y había completado las rondas de darshan. Él estaba en la sala de entrevistas. Sin embargo, cuando vio que los estudiantes habían llegado, salió a tomar otra ronda. Tres de nosotros estábamos sentados en primera fila, y pensamos que esta segunda ronda sería una gran ayuda para que busquemos nuestra oportunidad de pedirle cambiar el momento del canto del"Himno Nacional"! . Eso no ocurrió sin embargo. Swami paso pero Él nos dijo que nos sentáramos. Por lo tanto, no pudimos obtener aclaración ni hacer oraciones a Dios. Entró en la sala de entrevistas de nuevo. Pensamos que tres de nosotros debíamos ir a sentarnos en la parte delantera de la sala de bhajans. La puerta principal estaba al lado de la puerta del cuarto de entrevistas, pensamos que podríamos tener otra oportunidad para pedir a Swami acerca de nuestro pedido, si nos sentabamos allí.





La recompensa inesperada ...


Cuando nos sentamos allí, vimos que nuestro director se dirigió a la sala de entrevistas. Al ver esto, nos entusiasmó,

"Creímos que Swami estaba a punto de discutir acerca de nuestro drama y así lo estaba llamando", nos decíamos unos a otros. En poco tiempo, sin embargo, el director salió de la sala de entrevistas. Parecía estar buscando desesperadamente a alguien. Cuando volvió a nuestro lado, nos dio una sensación de alivio . Él vino directamente hacia nosotros y dijo, "Swami quiere saber la historia completa de lo que se estara retratando en el drama de hoy ... Yo no soy capaz de recordar todos los detalles ... " "¡Señor! ¿ Es posible que uno o dos de nosotros valláramos a contar la historia a Swami? ", Le pregunté con mucha emoción y un dejo de nerviosismo. "Creo que es una buena idea. Dos de ustedes pueden venir y decirle a Swami de la historia. El otro debe asegurarse de que todos los chicos que participan en el drama estén reunidos aquí, en esta sala bhajan. Nunca sabemos lo que Swami tiene en mente. En caso de que decida bendecir a todos los chicos, es mejor que estén aquí. " 


Esto fue simplemente increíble! ¡ El giro de los acontecimientos y lo que es una oportunidad! Hemos querido sentarnos a la puerta, para que podamos tener la oportunidad de hablar con él, y allí estaba él, y hace una invitación a la sala de entrevista! 
Dos de nosotros, Jagdish y yo, poco a poco entramos en la sala de entrevistas. Swami estaba sentado en un sofá en un rincón, y sentado en el suelo estaba el vice-canciller. El director se sentó junto al vice-canciller. Estábamos todavía de pie cuando Swami le pidió a Jagdish, "¿Cuál es su papel?" "Swami, yo soy el abuelo ..." "¿Y el tuyo?" Yo no dije nada porque yo no estaba actuando en el drama como tal. Y continuó: "¿Eres tú el que huye a Estados Unidos?" De inmediato me arrodilló ante él y le digo que el nieto es el que quiere ir a América, pero hacia el final del drama tiene un cambio en su corazón. Él se hecha atrás. También le dije que el papel del nieto estaba siendo interpretado por alguien más. Swami sonrió y nos dijo que nos sentáramos. Mi corazón latía muy rápido y yo estaba muy emocionado por la oportunidad, simplemente hermoso. Mirando a su alrededor, vi que estábamos sentados al lado del director y rector del Instituto! ¿Dónde más sino en la presencia de Dios todos podemos estar sentados como iguales? Swami estaba mirando el techo. Parecía perdido. Después de unos 11 segundos de silencio, comenzó a decir, (sin dejar de mirar el techo) "Hay 11 personajes principales en el drama. 5 de ellos están en la misma familia. Hay un amigo que entra en juego Bhagat Singh. Los otros personajes se distribuyen en las otras partes del drama ... , ¿No? " y nos miró a nosotros. Sólo asentí con la cabeza. Él  había relatado en perfecto orden, el inicio de nuestra presentación. Éramos tan felices y sabíamos que esto sería una sesión muy memorable. Lo que no sabíamos era que esta entrevista sería la base de muchas lecciones para la vida ...


Haremos una parada para un vaso de agua, antes de continuar en este 

sabroso plato principal.... Y entonces, vendrá el postre emocionante! :)




pasar a la parte 3



OMSAIRAMMM...



......................................................................................................



The Independence Day 'drama' in Swami's presence - 15th August 2004 - Part 2, by Aravindb.



Have you come straight here?


For you to derive the complete joy of reading about this wonderful experience, the author suggests that you read the first part of the same and then proceed to read this second part.




The Divine steps in, not at the last minute but at the right minute!

The problems increase...


Days passed this way and though in the heart of our hearts we knew that ‘infighting’ and ‘disunity’ were not the ways to prepare for two dramas, one of which would be staged in the Divine Presence. It was so ironic that we were presenting stories of unity and brotherhood while we lacked those very virtues.


Moving ahead with the story, we were told that the vice-chancellor would be visiting the hostel to see our practice. He would also take a call on whether the drama had ‘stuff’ in it to be presented in public with Swami as the chief audience. This viewing could be the ‘semi-final’ effort for us which would decide whether we would be ‘playing’ the finals on the 15th of August.


When we presented the drama on the morning of the 14th of August, the vice-chancellor, based on his wealth of experience, pointed out some ‘defects’ which he wanted to be rectified. This came as a big blow for us. Why? Here I list out the reasons:


1. We were opening the drama with a powerful scene in Hindi in which Bhagat Singh was the protagonist. The story was based at the time of his hanging and thus a noose had become an integral part of the scene. As mentioned earlier, we did not have many artists in our ‘mandir team’. It was with great difficulty that we had made this ‘noose structure’. It was one of the only sets we had for that scene. The vice-chancellor felt that it would be too ‘strong’ and ‘gruesome’ to be portrayed in front of Swami. He asked for the noose to be taken away and the scene to be changed a bit.


2. There was a very poignant scene in the drama based on a heart-rending episode during the freedom movement.. A huge group of protesters seeking complete freedom are conducting a peaceful march against the British rulers. When they do not heed to the warnings, the British soldiers open fire on them. Even as the non-violent protesters fall down dead, row after row, they do not allow the Indian flag to fall. They keep passing it to the person behind. When the last protester is shot with the Indian flag in hand, he plants it into the bullet hole in his body so that it stands upright and does not ‘bite the dust’. The vice-chancellor felt that this would again be a very brutal depiction of violence which may not be all that good in a holy gathering place. He was completely justified for, as I said before, such a drama had never been done before.


3. We wanted to conclude the programme with the National Anthem. Here, the vice-chancellor brought up a subtle point which we had not thought about before. It was the time when Swami had a fall and would walk ‘with support’. the vice-chancellor said,

“If you sing the National Anthem and Swami decides to stand up in spite of His condition, it would be us who are imposing it on Swami.”

“But sir, we could request Swami to be seated all the while...”

“I don’t think we should take a chance because if He decides to stand up, then nobody can do anything about it.”


That sealed matters. He told us to incorporate those changes and that he would be back again, the next day to see our drama and give a go-ahead. And the next rehearsal, he said, would be with all the sets in place too!


We were all in a spot of bother. First of all, how were we to change or replace three powerful and important portions of the programme? Secondly, what sets would we show when we had none at all?




A brave step...


After a whole night of deliberation, we came up with a very brave plan. We would simply drop the shooting scene completely and remove the noose from the opening scene. As for the sets, we thought we would confess to the vice-chancellor that ours would be a ‘dialogue-based’ drama and the minimal sets were a way of focusing attention on the acting and dialogue-delivery (which were fantastic thanks to the sincere efforts of all concerned). As for the National Anthem, we had the bravest part of the plan.


We thought that the next day morning (i.e. the 15th August), after the flag hoisting when we went to mandir, we would seek Swami’s permission to sing it at the end of the drama. If Swami permitted us, then the vice-chancellor would agree too.


Before I delve into the mind-blowingly amazing happenings of the next day, let me state that the ‘hostel team’ was also doing pretty bad on their drama front. They had magnificent sets ready no doubt - they had dozens of lanterns in three colours that would constitute a flag at night as the highlight of the many props they had made. However, they lacked the acting and dialogue delivery skills. There was not much ‘stuff’ in their presentation and they were wondering as to what they would do.


There you are then - we had two teams struggling on different fronts for putting up dramas in different venues.


The morning of the 15th of August 2004 dawned. We attended the flag hoisting ceremony at the Institute before going to mandir for darshan. Swami had already arrived and had completed the darshan rounds. He was in the interview room. However, when He saw that the students had arrived, He came out to take another round. Three of us were seated in the front row and we thought that this second round would be a boon for us to seek our ‘National Anthem’ singing chance!


That was not to be however. Swami passed by us but He just told us to sit down. Thus, we could not seek any clarification nor make any prayers to Him. He went into the interview room again. We thought that the three of us should go and sit in the front of the bhajan hall. Since the front door there was by the side of the interview room door, we thought that we could get another chance to ask Swami about our singing if we sat there.




The unexpected bounty...


As we sat there, we saw that our warden was called into the interview room. Seeing this, we got excited,

“I think Swami is about to discuss about our drama and so He is calling in the warden”, we told each other.


In a short while however, the warden came out of the interview room. He seemed to be frantically searching for someone. When he turned to our side, a feeling of relief wiped across his face. He came straight to us and said,

“Swami wants to know the entire story of what is being portrayed in the drama today... I am not able to recollect all the details...”

“Sir! Is it possible that one or two of us come in to tell the story to Swami?”, I asked with a lot of excitement and a tinge of nervousness.

“I think that is a good idea. Two of you can come in and tell Swami the story. The other one should ensure that all the boys taking part in the drama are assembled here, in this bhajan hall. We never know what Swami has in mind. In case He decides to bless all the boys, it is better that they are here.”


This was simply amazing! What a turn of events and what a chance! We wanted to sit at the door so that we get a chance to speak to Him and here He was, summoning us into the interview room!


The two of us, Jagdish and myself, slowly entered the interview room. Swami was sitting on a sofa in the corner and seated on the floor was the vice-chancellor. The warden sat down next to the vice-chancellor. We were still standing when Swami asked Jagdish,

“What is your role?”

“Swami, I am the grandfather...”

“And yours?”


I did not say anything for I was not acting in the drama as such. He continued,

“Are you the one running away to America?”

I immediately knelt before Him and told Him that the grandson is the one who wants to go to America but towards the end of the drama he has a change of heart. He stays back. I also told Him that the grandson’s role was being played by someone else.


Swami smiled and told us to sit down. My heart was beating so fast and I was simply thrilled at the beautiful opportunity. Looking around, I saw that I was seated beside the warden and vice-chancellor of the Institute! Where else but in God’s presence could all be seated as equals?


Swami was looking at the roof. He seemed lost. After about 11 seconds of silence, He began to say, (still looking at the ceiling)

“There are 11 main characters in the drama. 5 of them are in the same family. There is a friend who comes in. There is Bhagat Singh. The other characters are distributed in the other parts of the drama... Right?”

He looked at us.


We just nodded in agreement. He had stated in perfect order, the beginning of our play. We were so happy and we knew that this would be a very memorable session. What we did not know was that this interview would be the basis of many lessons for life...


We will stop for a drink of water before we continue on this tasty maincourse.... And then, it will be exciting dessert! :)



move on to Part 3


OMSAIRAMMM...




OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...


*******************************************************************************




No hay comentarios:

Publicar un comentario