- Sri Madhusudan Naidu En 'Tattva Sameeksha' (1 de octubre de 2018), Sathya Sai Grama, Muddenahalli.
('Tattva Sameeksha' es una sesión de charla de eminentes oradores para los residentes del Ashram de Sathya Sai Grama en Muddenahalli).
P: Sookshma Sai y Sarvantaryami Sai. ¿Cuál es la diferencia?
A: Swami lo ha explicado. Esto sucedió en Puttaparthi cuando Swami había dejado Su cuerpo. Y me había pedido que hiciera un Narayana Seva en Puttaparthi en el Templo Hanuman, porque su cálculo del día 13 o del día 11 para los rituales, era diferente de los cálculos que estábamos haciendo como organización esa vez.
Así que me dijo: "En este día en particular, ve y haz Narayana Seva". Fui allí e hice Seva con un par de amigos. Swami había dicho que Él también iría y bendecirá al Narayana Seva en el Templo Hanuman. Pero hicimos Seva y Él nunca apareció. Así que me decepcionó bastante. Cuando regresaba caminando, ¡Él vino! Lo vi caminando a mi lado. Me dijo este secreto. Él dijo:
"¡Mira! No esperes que venga solo en esta forma, o solo, porque tengo cuatro formas ".
1. Parasookshma, que es el Sarvantaryami Sai. Él impregna cada parte del universo, es el omnipresente. Eso es Parasookshmasharira.
2. Luego está Athi-Sookshmashareera, que es más alta que la forma sutil. Dijo: "Utilizo esta forma particular para entrar en las meditaciones de la gente, entrar en sus sueños y guiarlos".
3. Luego está Sookshma Swaroopa, una forma sutil que es todo lo que no sea carne y huesos, que no sea el cuerpo. Su mente, Sus emociones, Su identidad como Sathya Sai Baba; todo esta intacto, es la manomaya kosha. No Pranamaya, No Annamaya Kosha. ¡Es Manomaya y más allá! Esa es la Forma Sutil.
4. Y luego, por supuesto, la forma física bruta que todos tenemos y que Él también tuvo.
Estas son las cuatro formas a través de las cuales opera. En Parasookshma, Él no tiene identidad como Sathya Sai Baba. Se convierte en Nirguna, Nirakaara - Sin atributos. Pero en el momento en que desciende de Parasookshma a Athi-Sookshma, se identifica a sí mismo como Sathya Sai Baba. Entonces, cuando entra en los sueños de la gente, viene como Sathya Sai Baba. Entonces, simplemente puede decir que es como Manomaya Kosha, Vigynanamaya Kosha, Anandamaya Kosha, los tres juntos, están ahí en forma sutil. Quitas Manomaya Kosha, solo Vigynaanamaya kosha puede compararse con ati-sookshma que es más alta que la forma sutil. Eliminas incluso a Vigynanamaya Kosha y solo queda Anandamaya, entonces Él es el Parasookshma Sharira, que es como Él impregna todo y Él no tiene identificación con Sathya Sai Baba. Jeeva Pragnya no está allí en esa forma.
Lo explicó hace mucho tiempo.
Mi recomendación es que todos lean el Sathya Sai Uvacha Vol 1. Leerlo de nuevo fue como un nuevo aprendizaje para mí. Tantas cosas maravillosas que Él ha hablado justo al comienzo de esta Misión Sutil. Aclara, cada cosa. Entonces, cualquier persona nueva o vieja, vale la pena que vaya y lea esos primeros discursos que Swami pronunció donde dio razones para cada cosa. Explicó todos los aspectos de esta misión en particular hoy. Realmente va a ser muy útil para cualquiera que quiera saber más sobre la fase actual del trabajo de Swami.
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- Sri Madhusudan Naidu at 'Tattva Sameeksha' (Oct 1, 2018), Sathya Sai Grama, Muddenahalli.
('Tattva Sameeksha' is a Talk session by eminent speakers to the Ashram residents of Sathya Sai Grama in Muddenahalli).
Q: Sookshma Sai and Sarvantaryami Sai. What is the difference?
A: Swami has explained. This happened in Puttaparthi when Swami had left His body. And He had asked me to do a Narayana Seva in Puttaparthi at the Hanuman Temple, because His calculation of the 13th day or the 11th day for the rituals was different from the calculations that we were making as the organization that time. So He told me, ‘On this particular day you go and do the Narayana Seva’. I went there and did the Seva with a couple of friends. Swami had told that He will also come and bless the Narayana Seva in Hanuman Temple. But we did Seva and He never appeared. So I was quite disappointed as I was returning back walking. He came! I saw Him walking by my side. He told me this secret. He said, “See! Don't expect Me to come in this form only or that form only because I have four forms”.
1. Parasookshma, which is the Sarvantaryami Sai. He permeates every part of the universe, is the omnipresent one. That is Parasookshmasharira.
2. Then there is Athi-Sookshmashareera, which is like higher than subtle form. He said, ‘I use this particular form to enter people's meditations, enter their dreams and guide them.’
3. Then there is Sookshma Swaroopa, subtle form which is everything other than flesh and bones, other than the body. His mind, His emotions, His identity as Sathya Sai Baba; everything is intact. It is the Manomaya Kosha. No Pranamaya, No Annamaya Kosha. It is Manomaya and beyond! That is the subtle form.
4. And then of course the physical gross form that we all have and that He also had.
These are the four forms through which He operates. In Parasookshma, He has no identity as Sathya Sai Baba. He becomes Nirguna, Nirakaara - Attributeless. But the moment He descends from the Parasookshma to the Athi-Sookshma, He identifies Himself as Sathya Sai Baba. So, when He enters people's dreams, He comes as Sathya Sai Baba. So, you can simply say it is like Manomaya Kosha, Vigynanamaya Kosha, Anandamaya Kosha, all the three together, are there in the subtle form. You remove Manomaya Kosha, only Vigynaanamaya kosha can be compared to may be athi-sookshma which is higher than subtle form. You remove even Vigynanamaya Kosha and only Anandamaya remains, then He is the Parasookshma Sharira which is how He permeates everything and He has no identification with Sathya Sai Baba. Jeeva Pragnya is not there in that form.
He explained these long ago.
It is my recommendation that everybody should read the Sathya Sai Uvacha Vol 1. Reading it again was like a re-learning for me. So many wonderful things He has spoken right at the beginning of this Subtle Mission. Get clarified, every single thing. So any new person or old, it’s worth going and reading those first few discourses that Swami gave where He gave reasons for every single thing. He explained all aspects of this particular mission today. It really is going to be very helpful for anybody who wants to know more about present phase of Swami’s work.
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