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sábado, 4 de agosto de 2012

Discursos por Sai Baba_Speeches by Sai Baba_ 00/00/53 Manasa bhajare

01. 00/00/53 Manasa bhajare
 Impreso en castellano en Mensajes de Sathya Sai, Tomo 01 cap. 1 )


Manasa bhajare

1953

Prashanti Nilayam

Vijayadasami





Cuando iba a la escuela secundaria en Uravakonda, ustedes saben que un día salí y tiré mis libros y declaré que mi trabajo me estaba esperando. El pandit de télugu les describió en su discurso el incidente de aquella tarde. Ese día, cuando salí al público por primera vez como Sai Baba, el primer himno que enseñé a los que se encontraban reunidos en el jardín adonde fui desde la casa del pandit fue:


Manasa bhajare guru charanam


Dusthara bhava sagara tharanam


¡Oh mente! Reverencia y canta las loas de los pies del maestro, pues ellos te


ayudarán a pasar por el incruzable océano de la vida, siempre inestable y cambiante.


Llamaba a todos aquellos que sufren en esta incesante ronda de nacimientos y muertes para que adoraran los pies del maestro, del maestro que se estaba anunciando, que había vuelto para tomar sobre sus hombros la carga de aquellos que se refugiaran en Él. Ese fue mi primer mensaje para la humanidad. "Manasa bhajare". "¡Adoren en su mente!" No necesito sus guirnaldas de flores y sus frutas, cosas que compran por un anna o dos; éstos no son realmente suyos. ¡Denme algo que sea realmente suyo, algo que sea limpio y fragante con el perfume de la virtud y la inocencia, y lavado en las lágrimas del arrepentimiento! Las guirnaldas y las frutas las traen ustedes como cosas para el espectáculo, como una exhibición de su devoción; los devotos más pobres que no pueden darse ese lujo se sienten humillados y sienten lástima de sí mismos al no poder hacerlo para demostrar su devoción de manera tan manifiesta como lo están haciendo ustedes. Instalen al Señor en sus corazones y ofrézcanle los frutos de sus acciones y las flores de sus pensamientos y sentimientos internos. Esta es la adoración que más quiero, la devoción que más aprecio.


En las tiendas, las cosas se mantienen en paquetes diferentes y cada tienda se especializa en algún artículo o grupos de artículos diversos. Pero en una exposición, cientos de negocios se unen para ofrecer un cúmulo de cosas y entonces se hacen grandes despliegues y decorados. En días pasados he estado dando consejos individuales, como los paquetes que se compran en las tiendas, respondiendo a sus preguntas individuales. Esta charla de hoy es una nueva experiencia para ustedes. Hoy me estoy dirigiendo a una asamblea. Pero aunque pueda ser nuevo para ustedes, para mí no lo es. He dado consejos a grandes multitudes antes, aunque no en esta aparición. Donde lo sin forma (nirakara) deviene lo con forma (sakara) esta aparición ha de cumplir la misión y lo hace de distintas maneras. Pero persiste su único objeto que es la reeducación del hombre, cualquiera que sea el yuga o era.


Los primeros dieciséis años de esta vida han sido, como se los he dicho a menudo, el periodo en el cual predominaron los balaliilas o juegos de muchacho, y los siguientes dieciséis años serán dedicados mayormente a mahimas o milagros a fin de dar felicidad (santosha) a esta generación.


La felicidad y la satisfacción son sensaciones de corta duración; ustedes deben captarlas y hacerlas permanentes, transformándolas en bienaventuranza (ananda). Después del trigesimosegundo año de mi actividad, me verán más y más activo en la tarea de enseñanza (upadesha) de la descarriada humanidad y en dirigir al mundo por el camino de la verdad (sathya), del deber (dharma), de la paz (shanti) y del amor puro (prema).

No significa esto que haya decidido excluir los juegos y milagros de mi actividad posterior. Sólo quiere decir que el restablecimiento del dharma, el corregir la mente humana errada y el guiar a la humanidad hacia el Sanathana Dharma (justicia eterna) serán mis tareas de ahora en adelante.


No se dejen llevar por la duda y los argumentos vanos; no cuestionen si puedo hacer todo esto o cómo lo hago. ¡Los pastores de Brindavan también dudaron de si el muchachito que había crecido entre ellos podría levantar al monte Govardhana y sostenerlo en el aire! Lo que se necesita es fe y cada vez más fe.


En cierta ocasión, Krishna y Arjuna iban juntos por un camino abierto. Viendo un pájaro en el cielo, Krishna le preguntó a Arjuna: "¿Es una paloma?" A lo que éste contestó: "Sí, es una paloma". Le preguntó a Arjuna: "¿Es un águila?" Arjuna, rápido, contestó: "Sí, es un águila". "No, Arjuna, a mí me parece que es una corneja. ¿No es una corneja?", preguntó Krishna. Arjuna contestó: "Lo siento, sin duda es una corneja". Krishna se rió y le reprendió por estar de acuerdo con cualquier sugestión que se le hiciera. Pero Arjuna dijo: "Para mí, tus palabras pesan mucho más que la prueba de mis ojos; tú puedes hacer que sea una corneja o una paloma o un águila y cuando dices que es una corneja, así tiene que ser". Una fe implícita es el camino para el éxito espiritual.


El Señor ama no al devoto (bhaktha) sino a su devoción (bhakthi), recuérdenlo. La gracia del Señor es como la lluvia; agua pura que cae igualmente por todas partes; pero su sabor cambia de acuerdo con el suelo por el cual fluye. Así las palabras del Señor son dulces para algunos, amargas para otros. Los medios del Señor son misteriosos; Él bendijo a Vidura con las palabras "que seas destruido" y a Dussasana con las palabras "que vivas mil años"; Él quiso decir que el yo de Vidura fuera destruido y que el malo de Dussasana tendría que sufrir los males y tribulaciones de este mundo durante diez siglos. No saben ustedes las verdaderas razones que se esconden tras las acciones del Señor. ¡No entienden los motivos de otros hombres que son casi iguales a ustedes en todo, impulsados por los mismos motivos y con las mismas preferencias y aversiones! Sin embargo, ¡con qué facilidad descubren los motivos de alguien que está muy, pero muy por encima del nivel del hombre! ¡Con qué facundia hablan y juzgan algo que les es tan extraño a ustedes como el aire a un pez!


Hay cuatro tipos de personas: los muertos, que niegan al Señor y declaran que sólo ellos existen, independientes, libres, autorreguladores y autodirigidos; los enfermos, que apelan al Señor cuando les sucede alguna calamidad o cuando se sienten temporalmente abandonados por sus usuales fuentes de socorro; los obtusos, que saben que Dios es el eterno compañero y guardián, pero que lo recuerdan solamente de vez en vez, cuando la idea es manifiesta y potente; y por último, los sanos, que tienen una fuerte creencia en el Señor y que viven siempre en su reconfortante y creativa presencia.


A través de los golpes que les da el mundo van de la muerte a la vida y de la enfermedad a la salud. El mundo es una parte esencial de lo que debe aprender el hombre; a través de la agonía de la falta de paz (ashanti) nace el infante, el conocimiento correcto (sujñana). Los dolores valen la pena; indican el nacimiento a una nueva Vida. Del ashanti se logra prashanti o la gran paz, de prashanti, prakanti o la gran luz; y de prakanti, paramjyoti o el súper esplendor de la iluminación. Esta recurrencia de la felicidad y del dolor es como el alternar de la noche y del día.


La noche y el día son como dos gemelos, ambos son necesarios para aumentar la fertilidad del suelo, para activar y refrescar la Vida. Son como el verano y el invierno. Hay quienes me piden: "¡Baba, haga que el verano sea menos caliente!" Pero en el calor del verano la tierra toma del sol la necesaria energía vital (satva) para que cuando vengan las lluvias pueda dar una abundante cosecha. El frío agradable (sitala) y el calor desagradable (ushna) se encuentran en el plan de Dios y a ustedes sólo les corresponde saberlo y tratar a ambos como valiosos. Las plantas con espinas y las plantas sin espinas están todas en la naturaleza; el sabio conoce el valor de unas y otras: siembra las que no tienen espinas y las rodea de aquellas que las tienen, para que quede a salvo la que se está desarrollando. El karma puede tanto salvar como matar; es como una gata que muerde; muerde al gatito para poderlo llevar en su boca hasta un lugar a salvo; muerde a la rata para matarla y comérsela. Háganse como el gatito y el karma los salvará como una madre amante. Vuélvanse ratas y estarán perdidos.


El alma suprema o paramatma atrae hacia sí al alma individual o jivatma; está en la naturaleza de ambas el tener esa afinidad, pues son las mismas. Como el hierro y el imán. Pero si el hierro está oxidado y cubierto de capas de tierra, el imán no podrá atraerlo. Lo que tienen que hacer es sólo eliminar el impedimento. Luzcan en su verdadera naturaleza y el Señor los atraerá a su pecho. Las pruebas y tribulaciones son los medios por los cuales se hace esta depuración. Es por esto que Kunthi le rogó a Krishna: "Danos siempre dolor a fin de que no te olvidemos". Son como las restricciones dietéticas u otras que el doctor prescribe para adicionar el efecto de la droga de la recordación del nombre de Dios (namasmarana). Sai es sarvajanapriya o amado de todos los hombres, y así pueden usar cualquier nombre que les plazca. Los gustos difieren de acuerdo con el temperamento y el carácter que uno ha adquirido a través de las generaciones de actividad como ser viviente en este mundo. El dueño de un hotel va al farmacéutico cercano para pedirle una píldora para calmar su dolor de cabeza; y el farmacéutico va al hotel para tomar una taza de café que cree le curará su dolor de cabeza. Los hombres son así: de gustos varios. El jñani dice: "Sarvan Brahma mayam". El universo está saturado de divinidad; otro, un yogui, dice que todo es shakti o poder; un tercero, que es devoto, dice que todo es pasatiempo de Bhagavan. Cada uno de acuerdo con su gusto y de acuerdo con su progreso en el sendero espiritual. No los apuren ni los ridiculicen, pues todos son peregrinos que marchan trabajosamente por el mismo camino.


Se requiere mucho sadhana o prácticas espirituales para controlar la mente y los deseos tras los cuales ella corre. Si encuentran que no van a tener éxito, no abandonen el sadhana sino háganlo con más vigor, pues es la materia en la cual fallaron la que requiere estudio especial, ¿no es así? Sadhana significa depuración interna y externa. No se sienten frescos si llevan ropa sucia después de su baño, ¿no es así? Ni tampoco se sienten frescos si usan ropa limpia sin bañarse. Son necesarios lo externo (bahya) y lo interno (bhava).


Los niños creen en las palabras cuando se les dice que los va a agarrar el policía o que el fantasma les va a pegar. ¡Están llenos de temor (bhaya), urbanidad (vinaya) y confianza (visvasa)! Pero como ahora han crecido y llenado sus cabezas con todas clases de doctrinas y dogmas y teorías y argumentos, tienen que usar su discernimiento (viveka) y descubrir a Dios por el camino difícil. Una cosa les voy a decir: ¡no hay escapatoria! ¡Todas las criaturas han de llegar a Dios un día u otro, por la ruta más larga o por la más corta!



Prashanti Nilayam: Vijayadasami1, 1953.


1 Décimo día del festival de Dásara dedicado a la victoria (Vijaya) de las fuerzas del bien sobre el mal.




OMSAIRAMMM...






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Manasa bhajare

1953

Prashanti Nilayam
Vijayadasami





WHEN I was at Uravakonda studying in the High School, you
know I came away one day and threw off my books and declared
that I have My work waiting for Me. The Thelugu Pandith (scholar)
described the incident of that evening to you all in his speech. Well,
that day when I came out publicly as Sai Baaba, that first song I
taught the gathering in the garden to which I went from the
Thelugu Pandith's house was:
"Maanasa bhajare guru charanam
Dhusthara bhava saagara tharanam"
I called on all those suffering in the endless round of birth and
death to worship the Feet of the Guru (spiritual preceptor), the Guru
that was announcing Himself, who had come again for taking upon
Himself the burden of those who find refuge in Him. That was the
very first Message of Mine to  Humanity."Maanasa  bhajare."
"Worship in the mind!" I do not need your flower garlands and
fruits, things that you get for an anna or two; they are not
genuinely yours. Give Me something that is yours, something which
is clean and fragrant with the perfume of virtue and innocence, and
washed in the tears of repentance! Garlands and fruits you bring as
items in the show, as an exhibition of your devotion; poorer
devotees who cannot afford to bring them are humiliated and they
feel sorry that they are helpless; they cannot demonstrate their
devotion in the grand way in which you are doing it. Install the Lord
in your heart and offer Him the fruits of your actions and the flowers
of your inner thoughts and feelings. That is the worship I like most,
the devotion I appreciate most.
Re-education of man persists in all eras
In shops, things are kept in separate packets and each one
specialises in some particular article or sets of articles. But in an
Exhibition, hundreds of shops join to make all varieties of things
available and there is a great deal of window-dressing, arrangement
and display. I have been all these days generally giving individual
advice, like the packets available in shops and giving answers toindividual questions. This 'speech' today, is a new experience for
you. I am addressing a gathering today; but even though it may be
new to you, for Me it is not new. I have given advice to large
gatherings before, though not in this Appearance. Whenever
Niraakaara (formless) becomes  Sakaara (one with form), it has to
fulfil the Mission and it does so in various ways. But the one
purpose, the re-education of Man persists, whatever the yuga (the
era),
The first sixteen years of this Life have been, as I have often
told you, the period when  Baala leela  (divine child sport)
predominated and the next sixteen is being spent mostly in
Mahimas  (miracles) in order to give  santhosha  (joy) to this
generation. Joy and contentment are short-lived sensations; you
have to catch that mood and make it a permanent possession:
Aanandha  (bliss). After the thirty-second year, you will see Me
active more and more in the task of Upadhesa (spiritual instruction)-
--teaching erring humanity and in directing the World along the path
of  Sathya, Dharma, Shaanthi  and  Prema  (Truth, Righteousness,
Peace and Love).
Not that I am determined to exclude leela and mahima from
My activity after that. I only mean that re-establishing  Dharma,
correcting the crookedness of the human mind and guiding
humanity back to  Sanaathana Dharma  (eternal universal religion)
will be My task thereafter.
Do not be led away by doubt and vain argument; do not
question how and whether I can do all this. The cowherds of
Brindhaavan also doubted whether the little boy who grew in their
midst could lift Govardhanagiri and hold it aloft! The thing needed is
Faith, and yet more Faith.
Secret of Spiritual Success
Once Krishna and Arjuna were going together along the open
road. Seeing a bird in the sky, Krishna asked Arjuna, "Is that a
dove?" He replied, "Yes, it is a dove." He asked Arjuna, "Is it an
eagle?' Arjuna replied promptly, "Yes, it is an eagle." "No, Arjuna, itlooks like a crow to Me. Is it not a crow?" asked Krishna. Arjuna
replied, "I am sorry, it is a crow beyond doubt."
Krishna laughed and chided him for his agreeing to whatever
suggestion was given. But Arjuna said, "For me, your Words are far
more weighty than the evidence of my eyes; you can make it a
crow, a dove or an eagle and when you say it is a crow, it must be
one." Implicit faith is the secret of spiritual success.
The Lord loves, not the  Bhaktha  (devotee) but his  Bhakthi,
remember. The Lord's Grace is like rain, pure water, falling equally
everywhere; but its taste gets changed according to the soil through
which it flows. So also the Lord's words are sweet to some, bitter to
others. The Lord's ways are mysterious; He blessed Vidhura with the
words, "Be destroyed" and Dhusshaasana with the words, "Live for
a thousand years;" He meant that Vidhura's 'I' will be destroyed and
that the wicked Dhusshaasana will have to suffer the ills and
tribulations of this world for ten centuries. You do not know the real
reasons behind the actions of the Lord. You cannot understand the
motives  of  other  men  who  are  almost  like  you  in  everything,
actuated by the same motives and having the same likes and
dislikes! But yet, how easily you discover the motives of One who is
far, far above the level of Man! How glibly you talk and judge of
something that is as strange to you as atmosphere to a fish!
Pains indicate birth of new life
There are four types of persons; the 'dead,' who deny the
Lord and declare that they alone exist, independent, free, selfregulating and self-directed; the 'sick,' who call upon the Lord when
some calamity befalls them or when they feel temporarily deserted
by the usual sources of succour; the 'dull,' who know that God is
eternal companion and watchman, but who remember it only off
and on when the idea is potent and powerful; and lastly, the
'healthy,' who have steady faith in the Lord and who live in His
comforting creative presence always.
You proceed from 'death' to 'life' and from 'illness' to 'health'
by the experience of the buffetings of the World. The World is a
very essential part of the curriculum of man; through the agony ofsearch is born the infant, wisdom. The pains are worthwhile; they
indicate the birth of new life. From Ashaanthi (restlessness) you get
Prashaanthi  (absolute peace), from  Prashaanthi  to  Prakaanthi
(bright spiritual illumination); and from  Prakaanthi, Paramjyothi
(Supreme Divine radiance). It is like the alternating of night and
day, this recurrence of joy and grief. Night and day are twin sisters,
both are necessary to increase the fertility of the soil, to activate
and refresh Life. They are like summer and winter. There are some
who ask Me, 'Baaba! Make this summer less hot!' But in the heat of
summer the Earth takes in the needed energy from the Sun, so that
when the rains come, she may yield a plentiful harvest.
Shine forth in your real nature
'Cold' and 'heat' are both in the Plan of God and yours is only
to know this and treat both as valuable. Thorny plants and thornless
plants are both there in nature; the wise man knows the value of
both; he plants the thornless one and surrounds it with the thorny
ones, so that what he fosters is left unharmed. Activity can save, as
well as kill; it is like the cat which bites; it bites the kitten in order to
carry it in its mouth to a place of safety; it bites the rat in order to
kill and eat. Become the kitten; and work will rescue you like a
loving Mother. Become a rat; and you are lost.
God draws the Individual towards itself; it is the nature of
both to have this affinity, for they are the same. They are like the
iron and the magnet. But if the iron is rusty covered with layers of
dirt, the magnet is unable to attract. Remove the impediment; that
is all you have to do. Shine forth in your real nature and the Lord
will draw you into His Bosom. Trials and tribulations are the means
by which this cleansing is done. That is why Kunthi prayed to
Krishna, "Give us always grief, so that we may never forget Thee."
They are like the dietary and other restrictions that the doctor
prescribes to supplement the effect of the drug of Naamasmarana
(remembrance of God).


Do not give up saadhana
Sai is Sarvajanapriya (beloved to all people) and so any name
which gives you joy, you can take up. Tastes differ according to
temperament and the character one has earned by generations of
activity as a living being in this world. The proprietor of a coffee
house goes to the nearby druggist for a pill to ward off his
headache, and the druggist when he gets a headache goes to the
coffee house for a cup of coffee which he thinks will cure him. Men
are like that; loko bhinna ruchih (tastes of people differ). The Jnaani
says, "Sarvam Brahma mayam:" In God is All;" another, a yogi, says
all is energy; a third, who is a  bhaktha,  says all is the play of
Bhagavaan (the Lord). Each according to his taste and according to
his progress in saadhana (spiritual practice). Do not hurry or ridicule
them, for they are all pilgrims trudging along the same road.
Saadhana is most required to control the mind and the desires
after which it runs. If you find that you are not able to succeed, do
not give up the  Saadhana  but do it more vigorously, for it is the
subject in which you did not get passing marks that requires special
study, is it not?  Saadhana  means inner cleanliness as well as
external cleanliness. You do not feel refreshed if you wear
unwashed clothes after your bath, do you? Nor do you feel
refreshed if you wear washed clothes, but skip the bath. Both are
needed, the  baahya  and the  bhaava (the external as well as the
internal).
Children believe your words when you say that the policeman
will catch them or the ghost will beat them. They are full of fear,
fortitude and faith! But having grown old and stuffed your heads
with all kinds of doctrines and dogmas and theories and arguments,
you have now to use your viveka (discrimination) and discover God
the hard way. This I will tell you, there is no escaping it; all
creatures have to reach God some day or other, by the long route or
by the short route.

Prashaanthi Nilayam, Vijayadhashami, 1953

One wish leads to another; one bond brings about ten others.
It is in the very nature of human desire; for, the joy one gets
through its satisfaction is imperfect, limited, temporary, pregnant
with grief.
You sow bitter seeds and pray for a harvest of sweetness. You
wail over the soil, the plant, the rain. What can they do? The seeds
themselves are diseased, defective.

Shri Sathya Sai




OMSAIRAMMM...



OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...



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Visualizando y materializando al Señor , por Aravindb._Visualizing and materializing the Lord, by Aravindb...


Visualizando y materializando al Señor , por Aravindb.  ...



El Prashanti Nilayam mandir de 1980
Fuente: radiosai.org


Siendo un devoto de Bhagavan Sri Sathya Sai Baba , no es una exageración decir que el 24 de abril del 2011, fue el día más triste de mi vida. 

Swami, a quien considero como mi maestro, el mejor amigo y la luz de mi vida, se apartó de lo físico a los reinos de lo espiritual. Estoy seguro de que fue un shock para muchos de sus seguidores y devotos también. 
Pero antes de pensar que esto va a ser un desahogo para que el dolor se detenga. Esto es más una expresión de alivio y alegría. ¿Por qué? . Permítanme decirles que hay formas en que todavía podemos "verlo", y sentir su presencia. Si bien las manifestaciones y los milagros que suceden dependen de su voluntad, hay una poderosa técnica que definitivamente podemos adoptar para abrir un canal de comunicación con Swami! 
Sin saberlo, he utilizado esta técnica en el pasado y el resultado fue sorprendente. Es casi como si pudiera conectarme a Swami de forma permanente! .


Voy a narrar la experiencia en breve, pero lo mejor es que esta técnica ha sido dada por el mismo Swami . Incluso cuando pienso en compartir esto, parece que Swami quiere añadir otra experiencia a la misma. En el curso de una conversación de correo electrónico, mi profesor de Química, Dr.K. Anil Kumar ( que no debe confundirse con el traductor de Swami ) compartió su experiencia. 
En realidad, es Swami que le dio la técnica. Por lo tanto, es con gran alegría que presento su experiencia, que es su regalo para mí. 


El escenario: Prashanti Nilayam, en Puttaparthi, en el verano de 1981 (o tal vez 1982). 
La situación: Swami estaba residiendo en la habitación de arriba de la sala de entrevistas en el Mandir de Prashanti. El Darshan seria alrededor de las 6:30-7:00 pm, mientras que los bhajans eran de 11:00 am a 11:30 am. 
Los Bhajans de la tarde serian de 5:30 pm a 6:00 pm. Se trata de las vacaciones de verano, y por lo tanto habían muy pocos estudiantes. Algunos estudiantes han llegado desde el campus de Brindavan y Anil Kumar es uno entre los estudiantes.



Al inaugurar el Instituto Sathya Sai de Educación Superior.
Fuente: www.sssihl.edu

El preludio a la experiencia:


La sesión de la tarde acaba de concluir. Swami se había trasladado a la sala de entrevistas, donde ! 

Los estudiantes, al igual que todos los días, deciden esperar hasta que Swami se retira a su habitación de arriba. Quién sabe, puedan tener la suerte de ver otra vez a Swami. Era una oportunidad que nadie iba permitir perderse, después de todo, los estudiantes tenían el permiso y la oportunidad de esperar esa oportunidad.
Resulto ser un día muy memorable para los estudiantes que decidieron esperar en ese día . La puerta de la sala de entrevistas se abre y sale Swami. Su presencia es tan poderosa, con su mata de pelo enorme y una túnica que fluye. Hay un silencio total hasta que Swami mira a todos los estudiantes y hace señas para que entraran en la sala de entrevistas. El silencio es roto por el estruendo de pisadas, en el apuro, por los estudiantes hacia la sala de entrevistas, como limaduras de hierro hacia un imán potente. El 'imán' es el último en entrar en la sala de entrevistas. Se trata de una pequeña habitación, cerca de 6 pies por 11 pies de tamaño, y sin embargo, parece tener una capacidad mágica para dar cabida a todos aquellos que necesitan estar dentro! . Una vez que Swami estuvo en el interior, la sala estaba llena de risas y charlas alegres,  cuando él comenzó a contar chistes. Pronto, todo el mundo se encontró en un estado de ánimo muy feliz y luminoso. La situación se predispone para la siembra de algunas semillas de sabiduría. Swami comienza a hablar sobre cómo deben cantarse los bhajans.



La vaca limpia a su cría con la lengua, después de dar a luz ...
Fuente: Internet


"Cada vez que el nombre del Señor, se canta, hay que concentrarse  en el significado del nombre. El nombre del Señor es tan poderoso como su forma . Mientras que los bhajans se cantan, la cabeza, el corazón y las manos deben estar involucrados. 

Por ejemplo, tomando el nombre de Krishna- Gopala - (el que cuida y se ocupa de las vacas). La vaca, después de dar a luz a un becerro, lo lame para limpiarlo. Si una "Go" (vaca) puede tener un amor así, imaginen el amor por 'Gopala. Sientan este amor cuando ustedes cantan Gopala. 
Imagínense a su Dios, y ofrézcanle  sus sentimientos. Ellos le llegan ". 


La sesión llego a su fin muy pronto. (Cualquier sesión con Swami parece llegar a su fin muy pronto!).  Anil Kumar se inspiro en lo que Swami ha dicho y decide ponerlo en práctica con efecto inmediato. Él comienza a practicar para sentir intensamente durante los bhajans,  visualizando a Swami .


La experiencia:


Un día, Swami va a dar una vuelta para supervisar una obra en construcción, mientras se cantaban los bhajans. Anil Kumar cantaba los bhajans visualizándolo,  ya que se había convertido ahora en su práctica regular. 

La imagen de Swami de pie delante de él,  meciéndose suavemente al ritmo de los bhajans.
En el ojo de su mente, él ve los árboles meciéndose suavemente con la brisa y el canto de los alegres pájaros. El naranja de la túnica de Swami parece mezclarse con el naranja de los cielos, cuando el sol se pone. La presencia de Swami llena todo su corazón, y por lo tanto, su mundo también. Poco a poco, las lágrimas de alegría se empiezan a formar, y gota a gota corren por su mejilla. Él se pierde en la belleza del darshan y se da cuenta del significado de lo que Swami había dicho unos días antes. Aunque Swami no está físicamente en el Mandir, él esta. Y la hermosa experiencia continúa. Un bhajan más tarde, de repente, siente un silencio a su alrededor. Y su hermosa meditación, parece que molesta. Es así cuando alguien a su lado estába golpeandolo ligeramente y lo llamaba. Dejando a un lado la hermosa imagen de Swami oscilante, abre los ojos para determinar el origen de las molestias. Cuando abre sus ojos, él tiene una sorpresa feliz. La imagen mental de Swami, en lugar de desaparecer, se refuerza cuando Swami está allí, justo en frente de él!.
Y él se balanceaba suavemente, tal como él se lo imaginaba. La cara de Swami está brillando de alegría y una dulce sonrisa baila en sus labios. Cuando Anil Kumar mira con nostalgia a la forma que es el objeto de su adoración y  amor, Swami se acerca a él. Él le sonríe y le dice: "Dentro y fuera, Swami es uno." 
Entonces Él se aleja. 
Me emocioné mucho leyendo esto. Fue una hermosa bendición de Swami porque quería compartir una experiencia mía muy similar.



Esta experiencia ocurre en el período 2001-2002 en Brindavan, Whitefield (Bangalore)
Fuente: aravindb1982


Mi experiencia:


Era avanzado el año 2008,  Swami me ha bendecido con muchas oportunidades de tener interacción física y hablar con él. Antes de eso, durante casi 10 años, siempre suspiraba por la atención física de Swami. Fue durante mis días de estudiante en Brindavan que se me ocurrió esta 'visualización' técnica, por instinto y oportunidad. 

Lo que solía hacer era esto - yo cerraba los ojos, y me imaginaba junto con Swami.  Hablaba con él y también Él me hablaba. Quiero decir, ponía palabras en su boca. Y puesto que era él, las palabras que se ponen en su boca también serían de el. De esta manera, yo cerraba los ojos y conversaba con mi amado Señor, mi mejor amigo. 
A su debido tiempo, la imaginación y la visualización se hizo tan poderosa, que todos los días sentía como si tuviera una charla con Swami. 
Al poco tiempo, dejé de suspirar tanto por tener una interacción física con Swami. Yo ya tenía mi propio "Swami, personal 'ahora!.


Un día, de repente tuve una duda, "¿Es esta mi imaginación y la visualización de una alucinación, por mi parte? ¿Estoy siendo espiritual, o estoy siendo esquizofrénico? " 


Este fue un momento en que Swami, por alguna razón, no aceptaba las cartas de ningún estudiante. Cuando me acosté a dormir, empecé mi conversación con 'mi Swami.
Le dije, "Swami por favor toma mi carta al día siguiente ..." ..."¡No! ...Les he estado diciendo que no voy a aceptar las cartas de los estudiantes durante algún tiempo. No puedo tomarla de ti. " "¡Swami! Por favor. Usted debe tomarla. Es muy importante para mí porque yo quiero saber que tú eres real. " "Por supuesto que soy de real ... ¿Por qué has dudado? " "No sé Swami. Pero, por favor toma mi carta. " "Si tomo su carta, entonces los demás se sentirán mal. Ellos se pondrán celosos de ti. " 
"Swami, me sentare en un rincón. Tomare mi carta de una manera tal,  que nadie la vea.  Por lo tanto, nadie se sentira mal o se pondrá celoso. Yo seré feliz y sé que ustedes es  verdadero. Te prometo que no le diré a nadie, que usted tomó mi carta. " "Hmm .. Muy bien. Vamos a hacer eso. " 


Debo decir que toda esta conversación se hizo completamente en mi mente por mi cuenta. Al día siguiente, sucedió algo sorprendente. Yo estaba en la esquina con mi carta. Swami ciertamente se acercó a mí. Le mostré mi carta, pero él no lo aceptó. Pasó junto a mí y se paró junto a mí, hablando con un devoto. Estaba decepcionado y tenia la sensación de que  Swami me había decepcionado, y 'mi Swami no era real. 
Cuando estaba aceptando lo que estaba sucediendo, Swami puso sus manos en su espalda y  mantenía la muñeca izquierda con su mano derecha. Y entonces, sucedió!.  Movió los dedos de la mano izquierda con tanta suavidad. Sin embargo, a través de los dedos, estaba pidiendo mi carta! . Poco a poco acerque mi carta cerca de sus dedos. En un instante, tomó la carta y luego siguió su camino. Yo estaba estupefacto. Una gran alegría estalló en mi corazón. Yo estaba casi temblando de emoción y alegría. Los estudiantes a mi lado se preguntaban qué pasó. 'Lamentablemente', no, no les podía decir nada, por que fue mi promesa a Swami. Mi corazón celebraba porque yo estaba seguro de que mi Swami era real. Yo había encontrado una manera de tenerlo siempre conmigo.



La Visualización de Swami es una forma segura de ver a Swami - "lo que se ve con el ojo interior, es lo que podrás ver con su ojo externo también" .
Fuente: aravindb1982


Estimado lector. Confíen en mí. En adelante visualicen a su Señor. Pongan tantos detalles como sea posible en la visualización. Vívanlo. Revivanlo. Disfrútenlo. Sepan que es verdadero. Su propia experiencia está a la espera de que suceda. Está a la vuelta de la esquina. Se trata simplemente como decir, "Mana Eva Manushyanaam Kaaranam Bandha Mokshayoho" (La mente es el único responsable de su esclavitud o su liberación). 

Los Vedas declaran, "Antar Bahischa Tat Sarvam Vyapya Narayana Stithaha" (para el espíritu  esto significa- que el Señor, en el mundo interior o el mundo exterior,  está siempre presente). 


Si se me permite utilizar, con una ligera modificación, la famosa cita de la Historia de dos ciudades, de Charles Dickens: El peor de los tiempos, es el mejor de los tiempos. La edad de la estupidez, es la edad de la sabiduría. La estación de la oscuridad, es una estación de la luz. El invierno de la desesperación, es la primavera de la esperanza. Es un momento en que todo ha cambiado, pero es un momento en que nada ha cambiado!.


El hecho de que Swami no está con nosotros físicamente es una gran oportunidad para que cada uno de nosotros, descubra su Swami personal en su interior. Y créanme, él es tan real como realmente puede ser .



OMSAIRAMMM...





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Visualizing and materializing the Lord
, by Aravindb...




The Prasanthi Nilayam mandir of the 1980s
Source: radiosai.org


Being a devotee of Bhagawan Sri Sathya Sai Baba, it will not be an exaggeration to say the the 24th of April, 2011, was the saddest day of my life. Swami, whom I consider as my Master, best friend and the light of my life, departed from the physical to the realms of the the spiritual. I am sure that it was a shock to so many of His followers and devotees also.

But before you think that this is going to be an outpouring of grief, let me stop. This is more an expression of relief and joy. Why? Let me say this much that there are ways in which we are able to still ‘see’ Him and feel His presence. While manifestations and miracles happening depend on His will, there is one powerful technique that we can definitely adopt to open up a communication channel with dear Swami!

Unknowingly, I have used this technique in the past and the result was amazing. It is almost as if Swami can be bound permanently! I shall narrate that experience shortly but the best thing - this technique has been given by Swami Himself!

Even as I think of sharing this, it seems Swami wants to add another experience to the same. In course of an email conversation, my Chemistry teacher, Dr.K.Anil Kumar (not to be confused with Swami’s translator) shared his experience. It is actually to him that Swami gave the technique. Thus, it is with great joy that I present his experience which is His present to me.

The setting:
Prasanthi Nilayam, Puttaparthi in the summer of 1981 (or maybe 1982)

The situation:
Swami is residing in the room above the interview room in the Prasanthi Mandir itself. Darshan is at about 6:30-7:00 am while bhajans are from 11:00am to 11:30am. Evening bhajans are from 5:30pm to 6:00pm. It is the summer vacations and, so, there are very few students. Some students have arrived from the Brindavan campus and Anil Kumar is one among those students.


Inaugurating the Sathya Sai Institute of higher Learning. How Swami looked in the 1980s - the settings of this episode.
Source: www.sssihl.edu

The prelude to the experience:


The evening session has just concluded. Swami has moved into the interview room where He will have His a few morsels which He calls ‘dinner’! The students, like everyday, decide to wait till He retires to His room above. Who knows, they may be lucky enough to catch another glimpse of Him. It was a chance that was not to be allowed to slip for, after all, it was only the students who had the permission and opportunity to wait thus.

It turns out to be a very memorable day for the students who decide to wait that day. The interview room door opens and out walks Swami. His presence is so powerful with His huge mop of hair and flowing robe. There is complete silence till Swami looks at all the students and beckons them to go into the interview room.

The silence is shattered by the thundering of footfalls as all the students rush towards the interview room like iron filings towards a powerful magnet. The ‘magnet’ is the last to move into the interview room. It is a small room, about 6 feet by 11 feet in size and yet it seems to have a magical capacity to accommodate all those that need to be inside!

Once Swami is inside, the room is filled with laughter and merry talk as He starts pulling legs and cracking jokes. Soon, everyone is in a very happy and light mood. The situation is set for sowing some seeds of wisdom. Swami begins to speak on how bhajans should be sung,


The cow cleans the calf with its tongue after giving birth...
Source: internet


“Whenever the name of the Lord is sung, dwell on the meaning of the name. The name of the Lord is as powerful as His form. While singing bhajans, the head, the heart and the hands must be involved. For instance, take the name - Gopala (one who tends and takes care of the cow - Krishna). The cow, after giving birth to a calf, licks it clean. If a “Go” (cow) can have such love, imagine the love embodied by ‘Gopala’. Feel this love as you sing about Gopala. Picture your God and pour out your feelings. They will reach Him.”

The session comes to a close too soon. (Any session with Swami seems to come to an end too soon!) Anil Kumar is inspired by what Swami has said and decides to implement it with immediate effect. He starts practicing to feel intensely during bhajans, visualizing Swami on a regular basis.


The experience:


One of the days, Swami goes out for a drive to supervise a construction site during the bhajans. Anil Kumar sang the bhajans with visualization which had now become his regular practice. He pictures Swami standing in front of Him and gently swaying to the tune of the bhajan. IN his mind’s eye, he sees the trees gently swaying in the breeze and the birds merrily chirping.

The orange of Swami’s robe seems to blend in with the orange of the skies as the sun is setting. Swami’s presence fills his whole heart, and thus, his world too. Slowly, tears of joy begin to form and trickle down his cheek. He is lost in the beauty of darshan and he realizes the meaning of what Swami had said a few days before. Though Swami is not in the mandir, he is not missing Him. And the beautiful experience continues.

One bhajan later, he suddenly feels a hush all around. And his beautiful meditation seems to get disturbed. It is almost as if someone by his side is tapping gently to call him. Leaving aside the beautiful image of the swaying Swami, he opens his eyes to determine the source of ‘disturbance’.

As he opens his eyes, he is in for a blissful surprise. The mental image of Swami, instead of disappearing, gets reinforced as Swami is there, right in front of him! And He is swaying gently, EXACTLY as he is picturing Him. Swami’s face is glowing in joy and a gentle smile is dancing on His lips. As Anil Kumar gazes longingly at the form that is the object of his adoration and love, Swami walks up to him. He smiles at him and says,

“Inside Swami - outside Swami are ONE.”
Then He walks away.

I was so thrilled reading this. It was such a beautiful blessing from Swami because I wanted to share a very similar experience. This narrative was a bolster for me.


This experience is based in 2001-2002 in Brindavan, Whitefield (Bangalore)
Source: aravindb1982

My experience:


It was as late as 2008 that Swami blessed me with many chances of physical interaction and talk with Him. Before that, for almost 10 years, I have constantly pined for physical attention from Swami. It was during my undergraduate days at Brindavan that I came up with this ‘visualization’ technique, totally by instinct and chance.

What I used to do was this - I would close my eyes and picture myself with Swami. I would speak with Him and also ‘make’ Him speak to me. I mean, I would put words in His mouth. And since it was Him, the words I would put in His mouth would also be of that nature. In this manner, I would close my eyes and converse with my beloved Lord, my best friend. In due course, my imagination and visualization became so powerful that everyday, I would feel as if I had an interaction with Swami. Soon, I stopped pining so much for the ‘physical’ interactions. I had my ‘own, personal Swami’ now!

One day, I suddenly had a doubt,
“Is this imagination and visualization a hallucination on my part? Am I being spiritual or am I being schizophrenic?”

This was a time when Swami, for some reason, was not accepting letters from any student. As I lay down to sleep, I began my conversation with ‘my Swami’. I told Him,
“Swami please take my letter tomorrow...”
“No! I have been telling that I will not accept letters from students for some time. I cannot take it from you.”
“Swami! Please. You must take it. It is very important for me because I want to know that you are for real.”
“Of course I am for real... Why do you doubt?”
“I don’t know Swami. But please take my letter.”
“If I take your letter, then others will feel bad. They will get jealous of you.”
“Swami, I shall sit in a corner. Take my letter in a manner such that nobody sees it. Thus, no one will feel bad or get jealous. I shall also be happy and know that you are for real. I promise I will not tell anyone that you took my letter.”
“Hmm.. Okay. Lets do that.”

I must say that this whole conversation was completely made up in my mind on my own.

The next day, something amazing happened. I was in the corner with my letter. Swami indeed came near me. I showed my letter, but He did not accept it. He passed by me and stood next to me, talking to a devotee. I was disappointed and feeling that either Swami had disappointed me or ‘my Swami’ was not real.

As I was coming to terms with what was happening, Swami brought His hands behind Him and held His left wrist with His right hand. And then, it happened!!

He moved His left hand fingers so gently. But via His fingers, He was asking for my letter!!
I slowly took my letter near His fingers. In an instant, He took the letter and then moved on. I was dumbstruck. Great joy erupted in my heart. I was almost trembling with excitement and joy. The students by my side were wondering what happened. ‘Sadly’, I could not not tell them anything for that was my promise to ‘my Swami’.

My heart celebrated for I was sure that ‘my Swami’ is real. I had found a way of having Him with me always.


Visualizing Swami is a sure way of seeing Swami - what you see with the inner eye is what you will see with your outer eye too
Source: aravindb1982


Dear reader. Trust me. Go ahead and visualize your Lord. Put in as many details as possible in your visualization. Live it. relive it. Enjoy it. Know that it is true. Your own experience is just waiting to happen. It is just round the corner. It is not simply that it is said,
“Mana Eva Manushyanaam Kaaranam Bandha Mokshayoho”
(The mind alone is responsible for one’s bondage or liberation).

The Vedas declare,
“Antar Bahischa Tat Sarvam Vyapya Narayana Stithaha”
(in spirit this means- Whether it is the inner world or the outer world, the Lord is ever present.)

If am allowed to use, with slight modification, the famous quote from the Tale of Two Cities by Charles Dickens:

It is the worst of times; it is the best of times. It is the age of foolishness; it is the age of wisdom. It is a season of darkness; it is a season of light. It is the winter of despair, it is the spring of hope. It is a time when everything has changed; it is a time when nothing has changed!

The fact that Swami is not with us physically is a great opportunity for each one of us to discover our personal Swami within. And believe me, He is as real as real can be.



OMSAIRAMMM...



OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...



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Sathya Sai Bhajan - Vighneshwara Gananatha Gajanana...


 



Sathya Sai Bhajan - Vighneshwara Gananatha Gajanana...




Vighneshwara Gananatha Gajanana
Parvati Nandana Shubhanana
Mangala Murthi Sri Ganaraya
Sri Ganaraya Jaya Ganayara (2)
Siddhi Vinayaka Shubhanana
Ashta Vinayaka Shubhanana


Traducción:
El Señor Gajanana( con cara de elefante) es el líder de las deidades y Él es el Señor de los obstáculos y un hijo mimado de la Madre Parvati.
Es auspicioso y confiere el éxito y la buena fortuna.
Él es adorado como "Astha Vinayaka".



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OMSAIRAMMM...  




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Sathya Sai Bhajan - Vighneshwara Gananatha Gajanana...



Vighneshwara Gananatha Gajanana
Parvati Nandana Shubhanana
Mangala Murthi Sri Ganaraya
Sri Ganaraya Jaya Ganayara (2)
Siddhi Vinayaka Shubhanana
Ashta Vinayaka Shubhanana


Tranlation :


Elephant - Faced Lord Gajanana is the leader of deities and He is Lord of obstacles and darling son of Mother Parvati.
He is auspicious and confers success and good fortune.
He is worshipped as "Astha Vinayaka".


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Attachment(s) from Shivakumar Gopal

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OMSAIRAMMM...





OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...



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Sai Ram - Sai Images_Sai Imagenes...

Divine Lord














OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...



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Thought for the Day_Multiple languages_Pensamiento del día_Multiples lenguajes._04-08-2012.


Thought for the Day_Pensamiento del día_04-08-2012. 


 



-= 4 August 2012 =-
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English

When the anguish of a devotee’s heart is expressed as a cry, a groan or a sigh, the Lord rushes to the rescue; the lord is only as far as that sound of despair can reach. He is always on the alert to listen to the cry and call of His children. His residence is within the hearing distance of every cry, from every grief stricken heart. Remember, the Lord is devoid of attachment and hatred. It is His nature to support, nurture and protect the right and admonish the wrong. He is ever focussed, to restore to human beings the vision to turn their footsteps along the path of morality and self-control, so they may attain Self-knowledge.


Translated into Dutch by Sama Chintha Group Belgium

Als het hart van de devotee gekweld wordt door verdriet snelt God hem ter hulp. Hij kan elke wanhoopskreet horen, waar je ook bent. God is altijd alert om de roep van Zijn kinderen te horen. Elke noodkreet van elk verdrietig hart kan Hem bereiken. Vergeet niet dat God vrij is van gehechtheid en haat. Het is Zijn aard om de rechtschapenen te ondersteunen, voor hen te zorgen en hen te beschermen en om de kwaadwilligen terecht te wijzen. Hij is er altijd op gericht om de visie van de mens te transformeren zodat hij kiest voor het pad van juist gedrag en zelfbeheersing, om zo Zelfkennis te verwerven.


Translated into French by Nathalie


Lorsque l'angoisse du cœur d'un dévot est exprimée comme un cri, un gémissement ou un soupir, le Seigneur se précipite à la rescousse, le seigneur est aussi loin que ce son de désespoir peut atteindre. Il est toujours sur le qui-vive pour écouter le cri et l'appel de ses enfants. Sa résidence se trouve à portée de voix de chaque cri de tous les cœurs sinistrés de douleur. Rappelez-vous, le Seigneur est dépourvu d' attachement et de haine. C'est Sa nature de soutenir, nourrir et protéger le juste et de réprimander le mauvais. Il est toujours focalisé pour restituer à l'homme la vision de tourner ses pas sur le chemin de la morale et de la maîtrise de soi, de sorte qu'il puisse atteindre la connaissance de Soi.


Translated into German by Margitta Bonds


Wenn die Ängste im Herzen eines Devotees sich als Schrei, Stöhnen oder Seufzer ausdrücken, dann eilt Gott zu seiner Rettung herbei. Gott ist nur so weit entfernt, wie der Ruf der Verzweiflung reicht. Er schenkt Seine ganze Aufmerksamkeit dem Schrei oder Ruf Seiner Kinder, um ihnen zur Hilfe zu eilen. Gott lebt in Hörweite jedes Rufes, der von einem von Kummer gplagtem Herzen ausgeht. Vergesst nicht, Gott hat keine Bindung und keinen Hass. Sein Wesen ist es zu unterstützen, zu fördern und das Rechte zu beschützen und das Unrechte zu ermahnen. Sein Blickfeld liegt immer darauf, die Sichtweise des Menschen wiederherzustellen, seinen Schritt auf den Pfad der Moral und Selbstkontrolle zu lenken, damit er die Erkenntnis über das Selbst erlangt.


Translated into Spanish by Herta Pfeifer


Cuando la angustia del corazón de un devoto se expresa como llanto, un gemido o un suspiro, el Señor corre al rescate; el Señor siempre está a la distancia que puede alcanzar un grito o un llamado de desesperación. Él está siempre alerta para escuchar el grito o llamado de Sus hijos. Su residencia se encuentra a una distancia en que se escucha cada llamado de cada corazón acongojado. Recuerden, el Señor carece de apegos y de odios. Es Su naturaleza el apoyar, nutrir y proteger a los justos y reprender a los errados. Siempre está centrado en restituirle a los seres humanos la visión para que encaminen sus pasos por la senda de la moralidad y el control de sí mismos, como para que puedan alcanzar el Autoconocimiento.


Translated into Indonesian by Yuli Santosa

Ketika hati seorang bhakta mengalami penderitaan, Tuhan dengan segera datang untuk membantu; hanya sejauh mana teriakan penderitaan itu terdengar, sejauh itulah yang dapat Tuhan capai. Beliau selalu siap mendengarkan teriakan dan panggilan dari anak-anak-Nya. Kediaman Beliau berada dalam jarak pendengaran dari setiap tangisan, dari setiap hati yang dilanda kesedihan. Ingatlah, Tuhan sama sekali tidak mengenal keterikatan dan kebencian. Adalah sifat-Nya untuk memberikan dukungan, memelihara, dan melindungi yang benar dan menegur yang salah. Beliau telah memfokuskan, untuk mengembalikan manusia pada visi untuk menuju jalan moralitas dan pengendalian diri, sehingga mereka bisa mencapai Self-knowledge (pengetahuan Atma).


Translated into Arabic by Hossam Al-Ghossini


 


Translated into Malayalam by Ram Sai




Translated into Portuguese by Fernando Noll

Quando a angústia do coração de um devoto é expressa como um grito, um gemido ou um suspiro, o Senhor se apressa para o resgate; o Senhor está apenas tão distante quanto o som do desespero pode alcançar. Ele está sempre alerta para ouvir o clamor e o chamado de Seus filhos. Sua residência está dentro do alcance de escuta de cada grito, de cada coração em sofrimento. Lembre-se, o Senhor é desprovido de apego e ódio. É de sua natureza apoiar, nutrir e proteger o certo e repreender o errado. Ele está sempre absorto em restaurar a visão dos seres humanos em transformar seus passos no caminho da moralidade e do autocontrole, para que eles possam alcançar o Autoconhecimento.


Translated into Russian

Когда страдание сердца преданного выражается как плач, стон или вздох, Господь устремляется на помощь; Господь всегда на расстоянии, которого может достичь звук отчаяния. Он всегда наготове, чтобы услыша ть плач и зов Своих детей. Он находится на расстоянии слышимости каждого плача, каждого убитого горем сердца. Помните, Господь не имеет ни привязанности, ни ненависти. Это Его природа – поддерживать, развивать и защищать праведность и предостерегать неправедность. Он всегда сосредоточен на том, чтобы восстановить видение (зрение, дальновидность) человеческих существ, направить их на путь нравственности и самообладания, чтобы они могли достичь Самопознания.


Translated into Hindi by Nihal Gupta


 


Translated into Italian by Alfonsina De Paoli

Quando l'angoscia del cuore di un devoto si esprime come un grido, un gemito o un sospiro, il Signore si precipita in soccorso, il signore è solo per quanto riguarda il suono della disperazione può raggiungere. Lui è sempre all'erta per ascoltare il grido e richiamo dei Suoi figli. La sua residenza è all'interno della distanza sentendo ogni grido, ogni cuore dal dolore colpita. Ricordate, il Signore è privo di attaccamento e odio. E 'la sua natura di sostenere, nutrire e proteggere il diritto e il torto ammonire. Lui è sempre concentrato, per ripristinare agli esseri umani la visione di trasformare i loro passi lungo il percorso della moralità e di autocontrollo, in modo che possano raggiungere l'auto-conoscenza.


Translated into Tamil by Nadia




Translated into Polish by Aldona Lewalski

Kiedy udręka wyznawcy serca wyraża się krzyk, jęk lub westchnienie, Pan pędzi na ratunek; Pan jest tak daleko jak to brzmi z rozpaczy może osiągnąć. On jest zawsze w pogotowiu, aby słuchać krzyku i wzywają Jego dzieci. Jego rezydencja znajduje się w odległości słuchu każdego krzyku, z każdej żalu serce poszkodowanej. Pamiętaj, że Pan jest pozbawione przywiązania i nienawiści. To jest Jego natura wsparcia, pielęgnować i chronić prawa i upomnieć źle. On jest zawsze skoncentrowany, aby przywrócić ludziom wizja, aby włączyć ich kroki na drodze moralności i samokontroli, więc mogą one osiągnąć samowiedzy.


Translated into Swedish by Jens Olausson

När ångest en hängiven hjärta uttrycks som ett rop, ett stön eller en suck, rusar Herren till undsättning, Herren är endast så långt som ljudet av förtvivlan kan nå. Han är alltid på alerten för att lyssna på rop och kallelse hans barn. Hans bostad är inom hörhåll av varje rop, från varje sorg drabbade hjärta. Kom ihåg att Herren saknar anknytning och hat. Det är hans natur att stödja, vårda och skydda rätt och förmana fel. Han är alltid fokuserad, att återställa till människor visionen att vända sina fotspår på vägen mot moral och självkontroll, så att de kan uppnå självkännedom.




SATHYA SAI BABA

Anyone who would like to translate and join the daily ‘Thought for the Day’ seva-translation, feel free to respond to lingam9@sathyasaibababrotherhood.org.

Om Sai Ram



OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...



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