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domingo, 14 de octubre de 2012

Visión de Bhagavan a Swami Purusottamananda ..._ Bhagawan's vision to Swami Purusottamananda...





Visión de Bhagavan a Swami Purusottamananda ...



Swami recordó a Purushottamananda y las penurias que tuvo que soportar cuando llegó por primera vez a la cueva ... Como leopardos y cobras le causaba problemas y la caminata de tres días a Rishikesh. El también habló de la lucha desesperada por los fosforos. Swami le habló de sus  primeros intentos en la cueva, y de sus luchas para encender el fuego, y de su sorpresa, una mañana, al encontrar una cajas de cerillas escondida en un rincón. Swami confirmo "La puse ahí para ti".

El monje se sentó ante esta revelación sorprendente. Los monjes explicaron que durante muchos años se utilizaban piedras para conseguir la chispa que iban a nutrir, alimentar y fomentar las llamas. Ellos también estaban horrorizados al descubrir que Swami estaba al tanto de su Guru, de sus tribulaciones y sus necesidades. Swami se había ocupado de todo eso.

Después de pasar algún tiempo allí Swami se levanto para volver por la noche a pesar de un cielo atronador .. Por su gracia los truenos cesaron.

Swarni Kalikananda, dijo a Swami: "Tengo dolor de estómago crónico, por favor bendíceme". Swami materializó un pedazo blanco de roca o piedra que parecía hielo y se lo dio diciendo: "Tomen dos veces todos los días" y le dio instrucciones sobre su dieta.

Entonces Swami Purushottamananda le solicito a Swami cantar un kirtan de Thyagaraya. Swami cantó una composición de Tyagaraja, "Sri Raghuvara Sugunalaya". Su voz melodiosa lleno la cueva y la gente estaba absorta en el tema por algún tiempo .... Swami les había dado a todos un gusto raro.

Poco después de la canción, Swami se levantó indicando que iban a salir, fue cuando detuvo ha Subbaramayya Naidu. Swami indicó esperara para ver lo que iba a suceder ..

Lo que pasó fue más allá de la imaginación.

Subbaramayya relata lo que vio:

Incluso ahora, la imagen está impresa en mi memoria. Yo estaba de pie cerca de la entrada a la cueva. Yo podía ver lo que estaba pasando a través de una rendija de la puerta. Swami puso su cabeza en el regazo de Swami Purushotamananda. Mientras observaba, la cabeza se hizo más grande y más grande y el cuerpo de Swami continuó aumentando en tamaño. Al mismo tiempo era brillante como el sol.

La cueva entera estaba bañada en una luz resplandeciente, una luminosidad excepcional, un Tejas (radiación) que llenaban la atmósfera. El cuerpo de Swami era una masa de luz, con una enorme cara brillando con gran brillantez.

Me quedé paralizado, consciente de que no se trataba de vista ordinario, sino una visión divina, era una bendición ... ¿Qué gracia tenía en mí lo que pensaba? Yo estaba perdido en el brillo y el aura, que poco a poco creció y creció y se quedó por algún tiempo ... Fue más allá de la descripción,  Purushottama estaba envuelto en un mar de felicidad.

Luego, lentamente, la luz se desvaneció y el rostro de Swami comenzó reducirse. Después de algún tiempo Swami se puso de pie y se sentó al lado del septuagenario, lo llamó por su nombre y lo llevó lentamente a la conciencia del espacio y el tiempo. Swami cantó una canción a Rama, compuesto por Thyagaraja y cuando concluyó, él hizo un gesto con la mano y  materializó en el aire un rosario de perlas brillantes sphatika para Purushotamananda ..

Entonces Swami se levantó y salió de la cueva y lo seguí. Pero no le dije nada a nadie. Estaba esperando que él dijera días después algo, y reveló lo que era.

Al día siguiente, Swami preguntó a Subbaramayya: "Ahora sabes por qué te pedí que te quedes?"

Sri Subbaramayya no podía hablar, porque su corazón estaba tan lleno. Más tarde, cuando regresó a Delhi, Swami explicó acerca de la visión en la cueva.

"Le di darshan de Jyotirmaya Ananta Padmanabha dijo y agregó:" Subbaramayya lo vio ". Explicó además que "Esto se hizo a partir de la naabhi a través de la randhra Brahma que era de hecho una gran revelación de cómo había manejado su shakti para conceder una bendición divina a Purushottamananda.

Cinco años más tarde, cuando Swami Purushottamananda dejo su cuerpo y se fusionó en esa verdad, Swami anunció su salida hacia el en Puttaparthi (a miles de kilómetros de distancia). Fue unos minutos después de la emergencia del Lingam del estómago de Swami, donde creció durante días. Fue Mahashivarathri y Swami me dijo que el cuerpo de Purushottamananda seria enterrado con el Rosario Sphatika en el pecho. Se hizo exactamente lo que dijo.


OMSAIRAMMM...


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Bhagawan's vision to Swami Purusottamananda...



Swami reminded Purushottamananda of the travails he endured when he first came into the cave...How leopards and cobras caused him problems and the three-day trek to Rishikesh.He also spoke of the desperate struggle for matchboxes.Swami told him of his early trials at the cave, of his struggles to light a fire and of his amazement, one morning, to find a package of match boxes hiding in a corner. Swami confirmed "I placed it there for you".


The monk sat up at this surprising revelation. The attendant monks explained that for many years they were using fire-stones to get the spark which they would nourish, feed and foster into flame. They too were aghast at the discovery, that Swami was aware of their Guru, of his travails and his needs. Swami had taken care of all that.


After spending some time there Swami left only to return in the evening in spite of a thunderous sky..By his grace the thunder ceased.


In the evening Purushottarnananda‘s pupil, Swarni Kalikananda, told Swami, “I have chronic stomach pain; please bless me“. Swami materialised a white piece of rock or stone that looked like ice and gave it to him saying, “Take it twice everyday“ and instructed him about his diet


Then Swami Purushottamananda requested Swami to sing a Thyagaraya kirtan. Swami then sang a composition of Tyagaraja; “Sri Raghuvara Sugunalaya“. His melodious voice filled the cave and the people were absorbed in the song for some time....Swami had given everyone a rare treat of music.


Soon after the song Swami got up indicating they were to go and everyone was leaving when he stopped Subbaramayya Naidu.Swami indicated he stay to see what was going to happen..


What happened was beyond imagination.


Subbaramayya relates what he saw:


Even now that picture is imprinted in my memory. I was standing near the entrance to the cave. I could see what was happening through a chink in the door. Swami placed his head on the lap of Swami Purushotamananda and lay himself down. As i watched, the head became bigger and bigger and Swami's body continued to increase in size.At the same time it was lustrous like the Sun.


The entire cave was bathed in a resplendent light, a rare luminosity, a tejas (radiance) that filled the atmosphere. Swami's entire body was a mass of light, with a huge face shining with great brilliance.


I stood transfixed, aware that this was no ordinary sight, but a divine vision.It was a blessing... What grace he had on me i thought ! I was lost in the brilliance and the aura, which slowly grew and grew and lingered for some time...It was beyond description.Purushottama was enveloped in a sea of bliss.


Then slowly the light faded and Swami's own face began to reappear.After some time Swami rose and sitting by the side of the septuagenarian, called him by name and slowly brought him into the consciousness of space and time. Swami sang a song on Rama, composed by Thyagaraja and when he concluded, he waved his hand and materialised from the air a rosary of sparkling sphatika beads for Purushotamananda..


Then Swami got up and walked out of the cave and i followed him. But be did not say anything to anybody. He was quiet.I waited for him to say something.Next day he revealed what it was.


The next day Swami asked Subbaramayya, “Now do you know why I asked you to stay?“


Sri Subbaramayya was unable to speak, for his heart was so füll. Later, when they returned to Delhi, Swami explained about the vision in the cave to the party.


“I gave darshan of Jyotirmaya Ananta Padmanabha he said and added, “Subbaramayya saw it“. He further explained that “This was done from the naabhi through the Brahma randhra which was indeed a great revelation of how he had operated his shakti to grant a divine boon to Purushottamananda.


Five years later when Swami Purushottamananda. left his body behind and merged in that truth, Swami announced his departure to me at Puttaparthi (thousands of miles away). It was a few minutes after the emergence of the Lingam from Swami's stomach where it grew for days. It was Mahashivarathri and Swami told me that Purushottamananda's body will be buried with the Sphatika Rosary on the chest. It was done exactly as he said.


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Sathya Sai Bhajan - Mahadeva Shiva Shambho Shankara...





Sathya Sai Bhajan - Mahadeva Shiva Shambho Shankara...



Mahadeva Shiva Shambho Shankara
Maheshwara Shiva Shambho Shankara
Moulishwara (Gaurishwara) Shiva Shambho Shankara
Madanantaka Shiva Shambho Shankara
Mrithyunjaya Shiva Shambho Shankara


Traducción:


Culto al Señor de Señores, (Mahadeva), Shiva y Shambho y Shankara.
Tú resides en la más alta montaña - Moulishwara.
Tú estas siempre en éxtasis y eres el destructor de la ilusión o maya y conquistador del tiempo.

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Sathya Sai Bhajan - Mahadeva Shiva Shambho Shankara...



Mahadeva Shiva Shambho Shankara
Maheshwara Shiva Shambho Shankara
Moulishwara (Gaurishwara) Shiva Shambho Shankara
Madanantaka Shiva Shambho Shankara
Mrithyunjaya Shiva Shambho Shankara


Translation :


Worship Lord of Lords, (Mahadeva), Shiva and Shambho and Shankara.
Thou resideth on highest mountain - Moulishwara.
Thou art always in ecstasy and are the destroyer of illusion or maya and conqueror of time.


__._,_.___

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Conferencia Internacional sobre Educación en Valores Humanos Sri Sathya Sai, en México ..._International Conference on "Sri Sathya Sai Education in Human Values" in Mexico...





Conferencia Internacional sobre Educación en Valores Humanos Sri Sathya Sai, en México ...



Una conferencia internacional sobre "Educación Sri Sathya Sai en Valores Humanos", se celebrará en el Centro Cultural Universitario Bicentenario, de la UASLP, San Luis Potosí, México, desde el 26 hasta 28 oct 2012 ....


Los países participantes son Argentina, Venezuela, Colombia, Ecuador y Estados Unidos, además de México .. Shri.Art-ngo Jumsai participará junto con Ronne Marantz, miembro de la Universidad de Columbia, y Dall Pal, quien ha diseñado un programa de educación en los valores para los adultos.


Vamos todos de la Familia Sai desea que la Conferencia sea un éxito enorme.



http://www.sathyasai.org.ar/2012/09/05/primer-congreso-internacional-sathya-sai-de-educacion-en-valores-humanos/




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International Conference on "Sri Sathya Sai Education in Human Values" in Mexico...



An International Conference on " Sri Sathya Sai Education in Human Values " will be held at the Centro Cultural Universitario Bicentenario, de la UASLP, San Luis Potosi, Mexico from the 26th to 28th October 2012....


The participating countries are Argentina, Venezuela, Colombia, Equator and United States apart from Mexico..Shri.Art–ngo Jumsai will participate along with Ronne Marantz, member of the Columbia University; and Pal Dall, who has designed a program of education in values for adults.


Let us all from the Sai Family wish the Conference a huge success.



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Sai Ram - Grama Seva ... Organización y preparativos_ Organization and preparations





Sai Ram - Grama Seva ...


El Seva es la esencia misma de la devoción ...


Grama Seva 2012 comenzara el 16 de octubre y finalizará el día 24, el segundo Grama Seva sin la Presece física de Swami.

Swami dice sobre el Seva:

"Seva es la esencia misma de la devoción, el aliento de un devoto, su propia naturaleza. Nace de la experiencia real que convence al Bhakta que todos los seres son hijos de Dios, que todos los cuerpos son altares donde Dios está instalado, que todos los lugares son sus residencias "


OMSAIRAMMM...


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GRAMA SEVA

Swami en su infinito amor, compasión, y gracia insondable,  ha otorgado a la juventud de este país una gran oportunidad en forma de Grama Seva, para servir a su patria, y para darse cuenta de la presencia de lo divino en cada ser.

Como el 80% de nuestra población esta en los pueblos, donde los servicios básicos son escasos y el nivel de vida es malo, es muy necesario realizar Grama Seva( mega servicios) de forma activa y continua. El tamaño cada vez mayor de los grupos de Devotos Sevadal,  permite lograr el resultado final con facilidad.

El servicio desinteresado es sinónimo de Sri Sathya Sai Seva organizaciones. Los miembros Sevadal realizan actividades Grama Seva en aldeas remotas de este país difundiendo el mensaje de la hermandad del hombre y la paternidad de Dios.


Concepto y tema .

Grama Seva es un servicio que es ideal para los jóvenes. El servicio al pueblo que es recomendado por Swami ahora, es diferente del concepto de adoptar una Villa, que estaba en boga en el pasado. La directiva dadas ahora, es visitar y servir a un pueblo intensamente sólo una o dos veces y pasar al siguiente pueblo. Las visitas de seguimiento pueden planificarse después de un intervalo de 3-4 meses.

Este servicio ejemplar debe hacerse en asociación con los aldeanos. Se debe intentar motivar a los habitantes del pueblo, explicando que nuestra llegada no va a ser un elemento habitual,  y que los ancianos del pueblo y la juventud, deben unir esfuerzos y hacer esfuerzos para mejorar no sólo las condiciones sanitarias y de vida, sino promover los valores humanos del amor, la no violencia y la paz en el pueblo.

Servicios materiales, espirituales y de Educación son tres componentes de Sri Sathya Sai Seva organizaciones. Todos estos tres alas o unidades debe encontrar expresión y por lo tanto debe haber una integración armoniosa de las tres áreas  en cualquier actividad del pueblo. El lema es servir al cuerpo, educar la mente y despertar el espíritu - todo con el ejemplo propio.

Las actividades así seleccionados son, por ejemplo:

* Area de Servicios materiales-Las actividades de servicio incluyen campamentos médicos gratuitos y Veterinarios, obras de saneamiento, nivelación de carreteras, plantación de árboles, renovación de los lugares de culto, reparaciones, etc.
* Area Espiritual - Bhajan / Grama Sankeertan, procesiones palanquín, Exposición Pictórica de la Vida y Enseñanzas de Bhagavan.
* Area Educación - Bal Vikas, Interaccion  puerta a puerta, Exposición sobre la salud e higiene, Erradicación de los males sociales como el tabaquismo y alcohol.



Una lista de los elementos:

* BHAJAN / GRAMA Sankeertan
* CAMPAMENTO MÉDICO
* CAMPAMENTO VETERINARIO
* EXPOSICIONES SOBRE:


-1)  SALUD E HIGIENE 
-2) LAS ENSEÑANZAS, LA VIDA Y OBRA DE BHAGAVAN SRI SATHYA SAI BABA.

* TRABAJO FÍSICOS - SIEMBRAS, SANEAMIENTO, NIVELACIÓN DE CAMINOS, 
ETC. 
* BALVIKAS, trabajo en Valores Humanos con jovenes.
* INTERACCIÓN PUERTA A PUERTA CON LAS FAMILIAS .
* DEPORTES PARA LA JUVENTUD.
* PROCESIONES CON PALANQUINES( CARROZAS LLEVADAS POR DEVOTOS)(PALLAKI SEVA)
* PROGRAMAS DE LA TARDE


Los programas de la tarde incluyen:

* Programas Educativos (a) reproducir AUDIOVISUALES sobre los efectos nocivos de fumar / alcoholismo, y con soluciones sugerentes (b) asesoramiento médico sobre los problemas de salud en el pueblo - Sugerencia de medidas preventivas.
* Programas de entretenimiento como actuaciones teatrales, ventriloquía, mímica, espectáculos de magia, etc, promoviendo los valores humanos y también animar a los vecinos que tienen muy poco margen para presenciar este tipo de programas.
* Los programas devocionales: (a) La recitación de Slokas(himnos) por niños de las aldeas (b) reproducir audio visuales sobre temas como Prema, devoción y Seva (c) Las presentaciones de diapositivas y muestras de vídeo sobre la vida y enseñanzas de Bhagavan.


Grama Seva, Tipos

Las actividades de servicio enumerados en Grama Seva se puede hacer programadas intensamente en un  día o dos. Los Samithid (centros) de Distritos, pueden hacer Grama Seva en forma escalonada, es decir una o dos actividades cada semana durante un período de 3 a 4 semanas, ya que la distancia no es un obstáculo para estos Samithis.

Tipo A .

Medio día de programa - Samithis pequeños con recursos limitados pueden planificar de esta manera. El pueblo seleccionado es generalmente pequeño (menos de 1000 pobladores) dentro de una distancia de 20-30 km. Una encuesta formal e interacción se requiere y la campaña sobre el campo médico puede limitarse únicamente a la aldea en la que se realiza la actividad.

* Bhajan

* Bal-vikas: Reúna 40-50 niños, y luego realizar Bal Vikas de una manera ligeramente diferente es decir, más historias morales y menos juegos, menos Slokas, anotando las direcciones de algunos niños de la clase de 8 º o 9 º y luego comunicarse con ellos a través de correo, identificar al profesor de la escuela y explicarle a el / ella nuestras ideas, es decir poner énfasis exclusivo en  los valores morales, proveer a los profesores con Chinna Katha (Relatos Cortos) y otros libros de Bhagavan, y el seguimiento mediante la comunicación postal. Todo esto puede hacer de Bal Vikas, en un corto plazo, un ejercicio satisfactorio.
* Campo médico: Oculistas, medicina general, dentistas, serían inmensamente útil.
* Campo veterinario: La vacunación preventiva y el tratamiento de los animales.
* Interaccion puerta a puerta: Sobre Salud e Higiene, Nutrición, etc.
* Actividades físicas: Limpieza del Templo, higiene de utencillos, saneamiento, etc

El programa de medio día puede terminar con una pequeña sesión de  Bhajan, una pequeña charla sobre Bhagawan /  vídeos (1/2 hora), seguido del Aarathi a Bhagavan.


Tipo B .

Samithis grandes o dos Samithis pequeñas pueden unirse y llevar a cabo estas actividades. El pueblo elegido puede ser de un tamaño un poco más grande, 1500 - 2000 pobladores, y ha más distancia entre 50-70 km.


* Campamento Médico mas amplío en términos de médicos, especialidades, medicamentos disponibles, cosas como empastes, extracciones dentales, suministro de gafas, referencia de seguimiento, etc, se puede hacer.
* Un médico puede asignarse para hablar con los pacientes niños en Bal-vikas, sobre salud e higiene, la nutrición, los efectos negativos del tabaquismo y el alcoholismo.
* Campo Veterinario - vacunación antiaftosa que se hace de septiembre a marzo.
* En el trabajo físico, además de la limpieza del templo, iglesia, mezquita y lavado de utensilios,  otras actividades como la plantación de árboles según lo aconsejado por Swami (Hojas de curry, Palillo, Neem, papaya, guayaba, limón, etc) puede realizarse , teniendo en cuenta la utilidad.
* El programa puede terminar con Pallaki Seva
* Mayor interacción y participación del Samithi ( centro Sai) local es esencial.


Tipo C.

2 o 3 Samithis pueden combinarse y seleccionar un pueblo atrasado del interior, con una buena interacción y participación del Samithi local. Un estudio en profundidad se requiere. Configuración Bhajana Mandali, el seguimiento posterior de estos pueblos donde se realizar servicio intensivo, es deseable.



Pasos a seguir en "Grama Seva"

1. Identificación.
2. Contactos & encuestas.
3. Tipo de seva a realizar.
4. Mano de obra para arreglos.
5. Materiales para arreglos.
6. Visitar el día anterior al servicio.
7. Dia del Grama Seva.
8. Visita para seguimiento.


Los detalles de cada uno de estos pasos son los siguientes:

1. Identificación de pueblo: El pueblo que se elija debe ser preferiblemente ...

Medianas comunidades (población entre 1.500-3.000).

1.
* En caso de estar relativamente lejos de la carretera principal.
* Con ausencia de servicio médico-veterinario /a , para que nuestros servicios sean canalizados a los más necesitados.
* Es bueno tener un par de conocidos en el pueblo.
Cada Samithi debe tener un mapa detallado de los distritos circundantes. Información sobre el tamaño de la población, facilitar instalaciones médicas, servicios veterinarios, etc,  se pueden obtener en la oficina de Rentas. El Samithis base puede buscar la guía del Distrito interesados / Samithis Mandal en la selección de un pueblo. El Samithis de Ciudad deberían pedir a los Samithis cerca del pueblo, para que participen en el programa desde la etapa de la encuesta en sí.

2. De Contactos y Encuesta: El pueblo se identifica con encuestas. El equipo sale temprano por la mañana informando a los conocidos en el pueblo, de antemano. El objetivo de la encuesta es para presentarnos a los aldeanos, explicarles por qué tenemos que venir y decirles lo que pensamos hacer. La sección transversal de los aldeanos a ser consultados son: (a) sarpanch y otros ancianos (b) los profesores de escuelas(c) Jóvenes (d) las personas con inclinacion espiritual (e) los jefes del templo, mezquita, iglesia , explicandoles claramente nuestro respeto por todas las religiones. Durante el curso del estudio, los lugares en los que las actividades se van a realizar, necesitan ser identificados.
* Escuela para el campo médico.
* Lugar idóneo para el campamento Veterinario.
* Lugar idóneo para Balavikas.
* Templo / mezquitas / Iglesia por el plan de limpieza y renovación etc
* Plan de Plantación de Árboles.
* Lugar de la realización de Deportes para la Juventud.
* Ruta para Pallaki Seva.
* Centro o lugar para erigir la etapa del programa cultural de la noche.

3. Finalización: La fecha se define y los arreglos para el transporte y la comida ya están. (De acuerdo con las directivas de Swami tenemos que hacer nuestros propios arreglos para la comida y no dar, ni la más mínima molestia a los vecinos). Una planificación detallada (seguida por la ejecución del plan) se realizara entonces de las actividades que se contemplan.

4. Materiales - Disposición: Un equipo central totalmente comprometidos, Médicos (médicos y Veterinaria), los maestros Balvikas, personas con talentos especiales - como los buenos en Teatro, dramas , juegos , escenarios, etc - se suman para el éxito del programa. 

Médicos necesarios son:
* Especialistas en ojos - 2.
* Los médicos dentales - 1 o 2.
* Los médicos para mujeres - 2.
* Pediatra - 1.
* General - 2 a 3.
* Médicos Veterinarios - 2.
* Farmacéuticos - 4. 

Y el número requerido de Sevadal:
* Campamento Médico - 10.
* Balavikas - 2.
* Balvikas maestros - 2.
* Interacción Puerta a Puerta - 6.
* Plantación de Árboles - 9.
* Limpieza Blanco - 3.
* Servicio de limpieza, nivelación - 30.
* Campamento Veterinario - 4.

5. Materiales - Arreglos:
* Bhajan: Foto de Bhagavan con guirnalda, mantel, lámparas con mecha y aceite, vela, fosforos,
alcanfor, Agarbhathi, tenedores, vasos, Vibhuuthi, silla de Swami con reposapiés, pañuelo, pequeña mesa, un vaso de agua cubierta con una tapa. Los instrumentos musicales - Kanjira, platillos, armonio, tabla,Naal etc.
* Bala Vikas:
o Elementos generales de puja
o Las Galletas, dulces para los niños, etc.
o Los libros Chinna Katha (historias cortas) se pueden dar a los maestros de escuela.
o Los maestros Bala Vikas puede tratar de identificar alguna persona interesada que seguirán las clases periódicamente y guiarlos a la distancia, más tarde por correo o internet.
* Interacción puerta a puerta: Tres pequeñas cajas de plástico que contengan el siguiente material para los tres equipos (para la interacción de Nutrición, Salud e higiene y espiritualidad).
o Pequeños recipientes de plástico con Ragi, harina Ragi, soja, Chikki (maní con azúcar moreno),
 con la literatura explicativa.
o pequeños carteles en la salud y la higiene, la vacunación, los peligros del tabaco, el alcohol.
o Pequeños fotos de Bhagaván, paquetes Vibhuuthi, Hanuman Chalisa libros, etc
* Campamento Veterinario:
o Medicamentos veterinarios / vacunas.
o Equipo pequeño por separado que tiene material de puja y la foto de Swami puede ser dada a ellos, ya que comienzan su trabajo temprano.
* Plantación de árboles / ropa blanca / otras tareas físicas:
o Aplica como palancas, picas, llevando cestas de barro.
o 3 recipientes de plástico grandes con árboles jóvenes de hojas del curry, etc Drumstick 2 paquetes pequeños de Gamaxene.
o Jabón para ropa blanca - unos 25 kgs.
o Palos largos con las tapas de yute para el lavado de blanco.

* Campamento médico:
o General - Tienda de 18/36 pies con 4 paredes laterales y alfombras (para los pacientes en espera).
o Registro caja- caja de plástico pequeña que tiene registros ambulatorios, recibos, cartas de referencia, bolígrafos, etc
o Medicamentos - en atractivos envases pequeños etiquetados. Botellas vacías (50-100 cc), Cubiertas (pequeñas y grandes) para la entrega de medicamentos sueltos, paquetes de vibhuti para la distribución como medicamento, junto con tijeras para cortar las tiras.
o Los gráficos de refracción del ojo, espejos.
o aparato BP - 4  estetoscopios - 5,  antorchas - 5.
Dental o maleta con instrumentos necesarios,torno dental, material de relleno amalgamas, guantes desechables, máscaras, esterilizador.
o Cuencos, Dettol, Savlon, jabón líquido, toallas.
o Ginecologia, caja de  instrumentos.
o Apósito estérilizados, caja almohadillas vestidor, algodón, vendas, alcohol quirúrgico, tintura de yodo, peróxido de hidrógeno, tijeras, ungüento, set de sutura. Botiquín de emergencia 
o Caja de inyección con jeringas desechables.
o Inyecciones - Adrenaline-Avil-Decadron-Deriphyllin-Perinorm-Buscapina-Diazepam-Voveran-Lasix, etc.
* Deportes:
o Voleibol, red y pelotas.
o Pequeños premios - libros de Swami, bolígrafos, etc
* Pallaki Seva:
o Texos sobre Swami  - Pallaki-Decoración flores - Sarva Dharma - paquetes de vibhuti.
o Ftos de Swami para su distribución en las casas.
o Lámparas / antorchas.
* Etapa del programa:
o General - Tienda 12ft/24 pies, 6 camillas grandes - generalmente disponibles en las aldeas (6ft/4 pies cada una) con alfombras para hacer un improvisado escenario, piezas de tela, mesa con silla de Swami con reposa pies y una mesa pequeña, vaso de agua con tapa, Sarva Dharma Banner puestos en tela como telón de fondo.
o Sistemas de iluminación y sistemas de audio - 3 micrófonos con amplificadores, 3 luces para enfocar(luces halógenas), cables y otros equipos eléctricos, especialmente generadores.
o Para juegos Balavikas  - pequeñas presentaciones a los niños.
o Para que hable el doctor -proyector de transparencias, pantalla pequeña (4/6 pies).
o Para Drama / Show magico- elementos necesarios del artista, alfombra.
o Para la Muestra de Cine - Proyector de diapositivas con diapositivas dispuestas / Proyector LCD con Video Cassetera / CD.
o Artículos Varios: Banners, hojas de mango, kit de herramientas, cintas etc.

6. Visitar día anterior: 

Un pequeño equipo de 10 miembros puede llegar al pueblo un día antes del programa principal para crear el ambiente necesario en el pueblo y para terminar obras como:
* Transporte de artículos.
* La colocación de banderas, montaje de tiendas de campaña.
* Limpieza de todos los centros de actividad.
* Creación de un aspecto festivo en todos los centros de actividad - colgando hojas de mango, mostrando dichos de Bhagavan etc
* Arreglos en las salas del doctor - bien ordenadas los escritorios. Cada mesa debe ser cubierta con un paño blanco limpio y debe tener todos los elementos necesarios, como una linterna, estetoscopio, aparato de BP, servilletas de papel,  listas de drogas. La habitación del oftalmólogo debe tener cartas de refracción y los espejos. Sala Médico Dental con esterilizador conectado a la fuente de alimentación o cocina con lavabo para esterilizar los instrumentos. Es ideal si uno o dos médicos pueden unirse a este equipo y hacer chequeos médico y tratamiento de los niños en edad escolar. Los niños con problemas especiales se puede dar recibos referidos al campamento principal para el día siguiente. Una charla pequeña, sencilla de Salud e Higiene se puede dar a estos niños de una manera amorosa. Los niños también se les debe informar sobre el programa de Bal Vikas del día siguiente, para que vengan con entusiasmo y esperarlos con interés. Este equipo puede hacer Bhajan junto con los habitantes del pueblo por la noche y estar de vuelta por la noche.

7. Grama Seva Día: 

El equipo principal debe salir temprano en la mañana, 6:00 am, ya que el viaje puede durar 1-3 horas.
* Una rotura simple puede ocurrir en el propio autobús.
* Los delegados coordinar el programa de trabajo para los voluntarios.
* Al llegar al pueblo, todos los miembros deben reunirse rápidamente en la carpa erigida cerca del campamento médico en la escuela paraBhajans.
* Muchos aldeanos suelen esperar aquí, para la consulta médica y se les anima a sentarse con nosotros para Bhajans. El jefe de la aldea en general enciende la luz de la lámpara.
* El Bhajan es breve, durante 10 minutos, después de lo cual los miembros van a sus respectivas actividades. Los aldeanos que solicitaron ser asociados al SevaDal, se incorporan para el trabajo físico, como la plantación de árboles, ropa blanca, limpieza viaria, etc
* Los devotos en el campo médico deben ser muy corteses y educados, y no deben perder su temperamento bajo ninguna circunstancia.
* Salud e higiene - Cosas tan simples como la importancia de mantener la casa y los alrededores limpios, arrojando los desechos en una fosa común excavada, (sirve como fuente de abono en el transcurso del tiempo), manteniendo las cosas, tanto cocidos o crudas siempre cubiertas para evitar el acceso a las moscas domésticas , la enseñanza de formas adecuadas de limpieza de las manos después de ir al baño, animándoles a usar zapatillas (especialmente para los niños), la creación de conciencia sobre la vacunación oportuna de los niños, explicando los efectos nocivos del alcohol, el tabaco, etc., todos estos temas son buenos. Para cualquier aclaración detallada, se les puede pedir a nuestros médicos en el campo médico.
* Nutrición - Demostración, con kits prácticos para convencerlos acerca de, (a) alimentos nutritivas de bajo costo, con los recursos disponibles - especialmente para la alimentación de los niños, las embarazadas y las madres. (B) La falta de justificación para no tomar alimentos vegetarianos.
* Los alimentos nutritivos que se pueden contar aproximadamente son:
o Ragi - Ragi gachas de harina con el azúcar, roti Ragi o una preparación llamada Ambali, - por lo general la conocen los aldeanos. Ragi es rica en proteínas y muy ricos en calcio. Es especialmente útil para los niños en crecimiento.
o Soja - Muy rica en proteínas. Puede dejarse en remojo en agua durante la noche, cocido al día siguiente (como el arroz) y  frito (no es obligatorio). Es sabroso y es especialmente útil para los niños en crecimiento.
o harina de soja se puede mezclar con harina de trigo (por ejemplo en proporción de 1:5) para hacer chapatis.
o Sai Proteína - 4 partes de trigo tostado, 2 partes de Channa dal, 1 parte de cacahuete, todo mezclado y hecho en forma de harina, mezclada en 2 partes de azúcar o azúcar moreno. Se puede almacenar en botellas y se administra diariamente mezcla con agua y leche. Es muy rico en proteínas especialmente.
* Espiritualidad: 
Discusión informal sobre la importancia de la oración individual, la oración familiar y los Bhajans en comunidad. La eficacia de Namasmarana mientras que se cosecha el cultivo o durante períodos de crisis en el pueblo o los períodos de enfermedad individuales, hay que subrayarlos con convicción. 
* Fotos de Swami, paquetes de vibhuti, Libros de Hanuman Chalisa, libros Likhitha Japa etc, se puede dar a los interesados.
* Todas las actividades se hacen al mismo tiempo, y se detienen durante 20-30 minutos a las 1.30 pm, y el almuerzo se sirve en un lugar común.
Registro * Actividades médicas son generalmente cerradas a las 3 pm, así que el campamento puede terminar a las 4 pm .
* Deportes de la Juventud se sostiene generalmente hasta las 4-5 pm
* Decoración de la Pallaki y otras disposiciones para Pallaki Seva y Programas Culturales se inician a las 4 pm por los sevas , Pallaki es generalmente durante 1 hora 17:30-18:30 dependiendo de la temporada.
* El programa cultural es generalmente de 19:00-20:30 hs.
* Grama Seva concluye con Arathi a Bhagavan y la distribución de vibhuti a las 9.00 pm

8. Visita de seguimiento: 
Una visita de seguimiento puede ser planificada para la semana siguente ...
* Obtener una opinion acerca de nuestro programa - Nuestras carencia, las deficiencias y errores , si los hay.
* Distribución de anteojos prescritos por los doctores oculistas.
* Explorar la posibilidad de abrir una Bhajana Mandali.
* Invitar a los habitantes del pueblo para venir a los programas en los centros principales. Convendría proporcionar orientaciones para los interesados en ir a Puttaparthi para el Darshan de Bhagavan.
* Unos pocos individuos seleccionados, especialmente los jóvenes pueden ser abonados a Sanathana Sarathi sin cargo durante un año.
* Una o dos personas se pueden identificar, quiénes pueden continuar la realización de clases de Bal Vikas y pueden ser guiadas por correo por los maestros Bal Vikas.
* Una visita puede ser planeada para el mismo pueblo, después de un intervalo de 6 meses.
* NOTA - Debate sobre la política, las diferentes religiones, santos diferentes, pueden ser evitados por favor.


OMSAIRAMMM...


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Sai Ram - Grama Seva ...


Seva is the very essence of Bhakthi...


Grama Seva 2012 is to start on the 16th of October and end on the 24th, the second Grama Seva without the Physical Presece of Swami.

Swami says about Seva :

" Seva is the very essence of Bhakthi, the very breath of a Bhaktha, his very nature. It springs from the actual experience that convinces the Bhakta that all beings are God's children, that all bodies are altars where God is installed, that all places are His residences "


OMSAIRAMMM...



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GRAMA SEVA.


Swami in his infinite compassion, grace and unfathomable love has bestowed upon the youth of this country a wonderful opportunity in the form of GRAMA SEVA, to serve their mother land so as to realise the presence of the Divine in every being.

As 80% of our population is in villages, where basic amenities are scarce and awareness about many life issues is poor, it is all the more necessary to take up Grama Seva on an active and continual basis. The ever-increasing size of Sevadal and Devotees enables to achieve the end result with ease.

Selfless Service is synonymous with Sri Sathya Sai Seva Organisations. The Sevadal members take up Grama Seva activities in far-flung villages of this country spreading the message of brotherhood of man and fatherhood of God.

Concept & Theme

Grama Seva is one service that is ideally suited for youth. The village service that is recommended by Swami now, is different from the concept of Village adoption, which was in vogue in the past. The directive given now, is to visit and serve intensely a village only once or twice and move to the next village. Follow-up visits may be planned after a gap of 3-4 months.

This exemplary service must be done in association with the villagers. Every attempt should be made, at every stage to motivate the villagers by explaining that our coming is not going to be a regular feature and it's the village elders and youth who should join hands and make efforts to improve not only the sanitary and living conditions, but promote human values of Love, Non-violence and Peace in the village.

Service, Spiritual & Educational Wings are three components of Sri Sathya Sai Seva Organisations. All these three wings or units should find expression and hence there should be a harmonious integration of the three in any village activity. The motto is Serve the body, Educate the mind and Awaken the spirit - all by self example.

The activities thus selected are, for example:

* Service activities include Free Medical &Veterinary Camps, Physical Work- Sanitation, road leveling, tree planting, Renovation of places of worship, Borewell repairs etc.
* Spiritual Wing - Bhajan/Grama Sankeertan, Palanquin Processions, Pictorial Exhibition on Bhagawan's Life & Teachings.
* Educational Wing - Bal Vikas, Door-to Door interaction, Exhibition on Health & Hygiene, Street plays on eradication of social evils like Smoking & Alcohol.


To list the items again:

* BHAJAN / GRAMA SANKEERTAN
* MEDICAL CAMP
* VETERINARY CAMP
* EXHIBITION- 1) ON HEALTH & HYGIENE 2) BHAGAWAN'S LIFE &

TEACHINGS
* PHYSICAL WORK - TREE PLANTING, SANITATION, ROAD LEVELLING

ETC.
* BALVIKAS
* DOOR-TO-DOOR INTERACTION
* SPORTS FOR YOUTH
* PALANQUIN PROCESSION (PALLAKI SEVA)
* EVENING PROGRAMME


The evening programmes include:

* Educative Programmes (a) Playlets on harmful effects of Smoking/ Alcoholism with suggestive solutions (b) Doctor's advice on Health problems in the village - Suggested preventive measures.
* Entertainment programmes like Mimicry, Mono acting, Ventriloquism, Miming, Magic shows etc., imparting human values and also to cheer up the villagers who have very little scope to witness such programmes.
* Devotional Programmes: (a) Slokas recitation by village children (b) Playlets on themes like Prema, Bhakthi and Seva (c) Slide shows and video shows on Life & Teachings of Bhagawan.


Grama Seva Types

The service activities listed under Grama Seva can be done in an intense one day or two days programme. District / Mandal based Samithis may do Grama Seva in a phased manner i.e. 1 or 2 activities every week over a period of 3 to 4 weeks since distance is not a constraint for these Samithis.

Type A

Half-day programme - Small Samithis with limited resources may plan in this way. The village selected is generally small (less than 1000 population) within a distance of 20-30 Km. A formal survey and interaction is required and the campaign about the Medical camp may be limited to only the village in which the activity is being taken up.

* Bhajan

* Bal-vikas: Gather 40-50 children , and then conduct the Bal vikas in a slightly different way i.e. more of moral stories and games, less of Slokas, noting down addresses of a few children of 8th or 9th class and subsequently communicating with them through post, identifying the school teacher and explain to him/her our ideas i.e. sole emphasis of moral values, presenting the teachers with Chinna Katha ( Short Stories) and other books of Bhagawan, and follow-up by postal communication. All these can make Bal-vikas, though done even at short notice, a satisfactory exercise.
* Medical camp: General or only Eye or Eye + General + Gynaec + Dental + Homeo wing also may be kept and it would be immensely useful.
* Veterinary camp: Preventive vaccination and treatment of livestock.
* Door to door interaction: On Health & Hygiene, Nutrition.
* Physical Activities: Temple cleaning, white washing, Sanitation etc.


The half day programme can end with a small Bhajan, a short talk on Bhagawan/ Video cassette (1/2 an hour) followed by Harathi to Bhagawan.

Type B

Bigger Samithis or two small Samithis may join together and conduct these activities. The village selected can be of a slightly larger size, 1500 - 2000 population, more remote within a distance of 50-70 Kms.


* Medical camp being more extensive in terms of Doctors, specialties, medicines available, things like Dental fillings, Extractions, Supply of Spectacles, referral cases follow-up etc., can be done.
* One doctor may be earmarked to talk to patients /children in Bal-vikas on Health & Hygiene, Nutrition, bad effects of Smoking, and Alcoholism.
* Veterinary camp - FMD vaccination is done in September to March.
* Physical work- In addition to temple, Church, Mosque cleaning and white washing, other activities like tree planting as advised by Swami (Curry leaves, Drumstick, Neem, Papaya, Guava, Lemon etc) can be taken-up, keeping in mind the utility-angle.
* The programme may end with Pallaki Seva
* Greater interaction and involvement of Local samithi is essential.


Type C

2 or 3 Samithis may combine and select a backward, interior village with good interaction and involvement of local samithi. An in depth survey is required. Setting up Bhajana Mandali, subsequent follow-up of such villages where intensive service is done, is desirable.


Steps to be followed in "Grama Seva"


1. Identification.
2. Liaison & Survey.
3. Finalisation.
4. Manpower - Arrangement.
5. Materials - Arrangement.
6. Previous Day Visit.
7. Grama Seva Day.
8. Follow- up Visit.


Details of each of these steps are as follows:


1. Identification of village: The village that is chosen should preferably be...

Medium sized (Population between 1500-3000).

1.
* Should be relatively away from the main road.
* Absence of Medical/Veterinary service, so that our services are channelised to the most needy.
* It is good to have, a couple of acquaintances in the village.
Every Samithi should have a detailed map of the surrounding Districts. Information regarding population size, available Medical facilities, Veterinary services etc. may be obtained from the concerned Mandal Revenue office. City based Samithis may seek the guidance of the concerned District/Mandal Samithis in selecting a village. City based Samithis should request the Samithis near to the village, to get involved in the programme from the survey stage itself.

2. Liaison & Survey: The identified village is surveyed. The team leaves early in the morning informing the acquaintances in the village, before-hand. The aim of the survey is to introduce ourselves to the villagers, explain to them why we have come and tell them what we intend to do. The cross section of the villagers to be consulted are: (a) Sarpanch and other elders (b) School teachers (c) Youth (d) Spiritually inclined individuals (e) Temple, Mosque, Church heads - explain to them clearly our respect for all Faiths. During the course of the survey ,the places where the activities are to be conducted, need to be identified.
* School for Medical camp.
* Suitable place for Veterinary camp.
* Suitable place for Balavikas.
* Temple/Mosques/Church-plan for cleaning, white washing etc.
* Tree Planting plan.
* Place for conducting Sports for the Youth.
* Route for Pallaki Seva.
* Centre place for erecting stage for evening cultural programme.

3. Finalisation: The date is finalised and arrangements for transport and food are done. (As per Swami's directives we have to make our own arrangements for food and not give, even the least trouble to the villagers). A detailed planning (followed by execution of the plan) is then done of the activities which are contemplated.

4. Manpower - Arrangement: A totally committed core team, Doctors (Medical & Veterinary), Balvikas teachers, individuals with special talents - like those good in Monoacting, stage drama, Street play, Stage compering, etc. - add up to the success of the programme. The required no. of Doctors are:
* Eye Specialists - 2.
* Dental Doctors - 1 or 2.
* Lady Doctors - 2.
* Pediatrician - 1.
* General - 2 to 3.
* Veterinary Doctors - 2.
* Pharmacists - 4.
And the required number of Sevadal:
* Medical camp - 10.
* Balavikas - 2.
* Bala vikas teachers - 2.
* Door-to-Door interaction - 6.
* Tree Planting - 9.
* White Washing - 3.
* Cleaning, Levelling - 30.
* Veterinary Camp - 4.

5. Material - Arrangement:
* Bhajan:
o Bhagawan's Photo with garland.
o Neat table cloth.
o Lamps with wick and oil.
o Candle, match box for lighting the lamp.
o Camphor, Agarbhathi, Holders, Vibhuuthi cups.
o Swami's chair with foot rest, kerchief , Small table, A glass of water covered with lid.
o Musical instruments - Kanjira, Cymbals, Harmonium, Tabla, Naal etc.
* Bala Vikas:
o General puja items
o Biscuits, sweets etc. for children.
o Chinna Katha books may be given to the school teachers.
o The Bala Vikas teachers may attempt to identify some interested person who will continue the classes periodically and guide them further, later by post.
* Door-to-Door interaction: Three small plastic boxes containing the following material for the three teams (for interaction on Nutrition, Health & Hygiene & Spirituality).
o Small plastic containers having Ragi, Ragi flour, Soyabeans, Chikki (Groundnut with Jaggery).
o Sample Sai Protein packets with explanatory literature.
o Small posters on health and hygiene, immunization, dangers of tobacco, alcohol.
o Small photos of Bhagawan, Vibhuuthi packets, Hanuman chalisa books etc.
* Veterinary Camp:
o Veterinary medicines/vaccines.
o Small separate kit having puja material and Swami's photo may be given to them since they start their work early.
* Tree planting/white washing/other physical chores:
o Implements like crowbars, Spades, Mud carrying baskets.
o 3 big plastic containers having saplings of Curry leaves, Drumstick etc. 2 small packets of Gamaxene.
o White cement for white washing - about 25 kgs.
o Long sticks with jute tops for white washing.
o Black board paint.
* Medical Camp:
o General - Tent of 18/36ft with 4 side walls & 4 carpets (for patients in-waiting).
o Registration box - Small plastic box having register, out-patient slips, referral letters, pens etc.
o Medicines - in attractive small labeled containers carried in trunks. Empty bottles (50-100), Covers (Small & Big) for dispensing loose medicines, Vibhuthi packets for distribution along with medicines, scissors for cutting strips.
o Eye refraction charts, mirrors.
o B.P. apparatus - 4 no's. stethoscopes - 5 and torches - 5.
o Dental suitcase, having required instruments, Micro-motor, filling material, disposable Gloves, Mask, Sterilizer.
o Basins, Dettol,Savlon, liquid soap, towels.
o Gynaec instruments box.
o Dressing box- Sterile Dressing pads and cotton, bandages, elastoplaster, surgical spirit, Tincture Iodine, Hydrogen peroxide, Scissors, Ointment Soframycin, Suturing Set.
o Emergency injection box with disposable syringes.
o Injections - Adrenaline-Avil-Decadron-Deriphyllin-Perinorm-Buscopan-Diazepam-Voveran-Lasix.
* Sports:
o Volleyball, Net.
o Small prizes - Swami's books, pens etc.
* Pallaki Seva:
o Swami Photo - Pallaki- Decoration flowers - Sarva Dharma Placards - Vibhuthi packets.
o Swami's photos for distribution in houses.
o Hurricane lamps/ Torches.
* Stage Programme:
o General - 12ft/24ft tent, 6 big cots - usually available in villages (6ft/4ft each) with carpet for making an improvised stage, Back drop cloth, Table with Swami's chair with foot rest and small table ,water glass with lid, Sarva Dharma Banner pinned on back drop cloth.
o Lighting and audio systems - 3 Nos. mikes with amplifiers, stands, 3 Nos. focussing lights (Halogen lights), wires and other electrical equipment especially, generator.
o For Bala vikas play - small presentation items to children.
o For doctor's talk - Over head projector with transparencies, small screen(4ft/6ft).
o For Drama/Magic Show - Artist's required items, Back ground cloth.
o For Film show - Slide projector with arranged slides/ LCD Projector with Video Cassette/CD.
o Miscellaneous items: Banners, Country twine, Mango leaves, Tool kit having, Nails Cello tapes etc.

6. Previous Day Visit: A small team of 10 members may reach the village a day prior to the main programme to create the required atmosphere in the village and to complete works like:
* Transport of articles.
* Tying of banners, erection of tents.
* Cleaning all places of activity.
* Creating a festive look at all places of activity - tying Mango leaves, displaying relevant catch saying of Bhagawan etc.
* Arrangements in Doctor's rooms - neatly arranged tables. Each table should be covered with a clean white cloth and should have all required items like Torch, Stethoscope, B.P apparatus, paper weights, lists of drugs folder. Eye doctor's room should have Refraction charts and mirrors. Dental Doctor's room should have Sterilizer connected to power source or stove with basin to sterilize the instruments.It is ideal if one or two Doctor's can join this team and do Medical check-up and treatment of the school children. Children with special problems may be given referral slips to the main camp on the next day. A small, simple talk on Health and Hygiene may be given to these children in a loving way. The children are also briefed about the next day Bal Vikas programme so that they come enthusiastically and look forward to the programme. This team may do Bhajan along with the villagers in the evening and stay back for the night.

7. Grama Seva Day: The main team should ideally leave early in the morning, latest by 6.00 am, since the journey may take 1-3 hours.
* Simple break fast may be served in the bus itself.
* The programme coordinator delegates the work to the volunteers.
* On reaching the village, all the members should quickly assemble in the tent erected near the Medical Camp in the school, for Bhajan.
* Many villagers usually wait here, for Medical consultation and they're encouraged to sit with us for Bhajan. The village head is generally asked to light the lamp.
* The Bhajan is brief, for 10 minutes, after which the members go for their respective activities. The villagers are requested to join the SevaDal in Physical work, like tree planting, white washing, road cleaning etc.
* Devotees in 'Q' regulation in Medical camp should be very courteous and polite and should not lose their temper under any circumstances.
* Health & Hygiene - Simple things like importance of keeping the house and surrounding clean, throwing wastes in a common dug pit, (serves as source of manure in course of time), keeping both cooked and uncooked things always covered to prevent access to houseflies, teaching proper ways of cleaning hands after going to toilet, encouraging them to use Slippers (especially for children), creating awareness about timely immunization of their children, explaining the harmful effects of Tobacco, alcohol etc., all these topics are good. For any detailed clarification, they may be asked to meet our Doctors in Medical camp.
* Nutrition - Demonstration, with practical kits to convince them about, (a) Low cost Nutritious foods, within available resources - especially to be fed to children, pregnant and feeding mothers. (b) Absence of justification to take Non-veg food.
* The Nutritious foods that can be told about are:
o Ragi - Ragi flour gruel with sugar, Ragi roti or a preparation called Ambali, - usually known to villagers. Ragi is rich in protein and very rich in calcium. It's especially useful for growing children.
o Soyabeans - Very rich in proteins. It can be soaked overnight in water, cooked the next day (like rice) and light fried (not compulsory). It is tasty and is especially useful for growing children.
o Soya flour can be mixed with wheat flour (say in ratio of 1:5) for making chapatis.
o Sai Protein - 4 parts of Roasted wheat, 2 parts of Channa dal, 1 part of Ground nut, All mixed and made as flour, mixed in 2 parts of Sugar or Jaggery. Can be stored in bottles and given daily mixed with water and milk. It is very rich especially in protein.
* Spirituality: Informal discussion on importance of individual prayer, family prayer, and community Bhajan. The efficacy of Namasmarana while crop harvesting or during periods of crisis in the village or periods of individual sickness has to be stressed with conviction.
* Swami's photos, Vibhuthi packets, Hanuman Chalisa Books, Likhitha Japa books etc., may be given to those interested.
* All activities are simultaneously stopped for 20-30 minutes at 1.30 p.m. and lunch is served at a common place.
* Medical activities Registration are generally closed at 3 p.m. so that the camp can end by 4 p.m.
* Sports for Youth is generally held between 4-5 p.m.
* Decoration of the Pallaki and other arrangements for Pallaki Seva and Cultural Programmes starts by 4 P.M. Pallaki seva is usually for 1 hour from 5.30 P.M. to 6.30P.M. depending on the season.
* Stage Cultural programme is generally from 7 p.m. to 8.30 p.m.
* Grama Seva concludes with Harathi to Bhagawan and vibhuti distribution at 9.00 p.m.

8. Follow-up Visit: A follow-up visit may be planned the next week to...
* Get a feedback about our programme - Our short falls, deficiencies and lapses, if any.
* Distribution of spectacles to those prescribed by the Eye Doctors.
* Explore the possibility of opening a Bhajana Mandali.
* Invite the villagers to come to the programmes at our main centres. Guidance should be given for those interested in going to PUTTAPARTHI for Bhagawan's Darshan.
* A few selected individuals, especially youth may be made subscribers to Sanathana Sarathi from our side for one year.
* One or two individuals may be identified who can continue conducting Bal Vikas classes and they may be guided by post by our Bal Vikas Teachers.
* A full-fledged visit may be planned to the same village after a gap of 6 months.
* NOTE - Discussion on politics, different religions, different saints, may please be avoided and no commitments may please be made.


OMSAIRAMMM...



OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...

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Thought for the Day_Multiple languages_Pensamiento del día_Multiples lenguajes._14-10-2012.


Thought for the Day_Pensamiento del día_14-10-2012.




-= 14 October 2012 =-
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English 


Meditate upon the flute of Krishna and the melody it aroused in the veins of mankind, animals, birds, plants and even hills, rivers and rocks on sand dunes. Dwell also on the supreme love of the Gopis, their surrender of everything, gross and subtle, of ego and egoistic attachment at the feet of the Supreme Being. They spoke no word except prayer, they moved no step, except towards God, they saw and heard only Krishna in every being, they spoke every word of Him, to Him, no matter who was present with them. Lord Krishna filled their hearts and transmuted them into the most self-effacing group of devotees the world has ever seen. And know that the Lord’s assurance, "Yogakshemam Vahaamyaham" (I shall take care of the well being of My devotees) is no empty declaration; it is the vow of the Lord, and He is the very embodiment of Truth. 


Translated into Dutch by Sama Chintha Group Belgium 

Mediteer op de Goddelijke melodie die Krishna speelt op de fluit en die heel de mensheid doordringt, dieren, vogels, planten en zelfs de bergen, rivieren en rotsen op zandduinen. Sta ook stil bij de sublieme Liefde van de Gopi’s, hun totale overgave op elk niveau. Zij legden heel hun ego en egoïstische gehechtheden aan de voeten van Krishna. Zij spraken niet, behalve om te bidden, elke stap die ze zetten bracht Hen dichter bij Hem en ze hoorden en zagen alleen Krishna in ieder wezen. Ze spraken alleen maar over Hem en met Hem, ongeacht wie er bij hen was. Krishna vulde hun hart en transformeerde hun ego, zodat ze de meest onzelfzuchtige groep devotees werden die de wereld ooit heeft gekend. De belofte die Hij gaf “Ik zal zorg dragen voor het welzijn van al Mijn toegewijden (Yogakshemam Vahaamyaham)” is geen loze verklaring. Het is een belofte van Krishna en Hij is de belichaming van Waarheid. 


Translated into French by Nathalie 

Méditez sur la flûte de Krishna et sur la mélodie qu'il a éveillé dans les veines de l'humanité, des animaux, des oiseaux, des plantes et même des collines, des rivières et des roches sur les dunes de sable. Attardez vous aussi sur l'amour suprême des Gopis, leur abandon de tout aux pieds du Seigneur : le grossier et le subtil de l'ego et de l'attachement égoïste. Elles ne prononçaient pas un mot, excepté la prière, elles ne faisaient aucun pas sauf vers Dieu, elles voyaient et entendaient Krishna dans chaque être, elles parlaient de chacun de Ses mots, pour Lui, peu importait qui était présent avec elles. Le Seigneur Krishna a rempli leurs cœurs et les a transmutés dans le groupe le plus modeste de fidèles que le monde ait jamais vu. Et sachez que l'assurance du Seigneur, "Yogakshemam Vahaamyaham" (je vais prendre soin du bien-être de Mes dévots) n'est pas une déclaration vide, c'est le vœu du Seigneur et Il est l'incarnation même de la Vérité. 


Translated into German by Margitta Bonds 

Meditiert über Krishna’s Flöte und die Melodie, die sie in der Menschheit, den Tieren, Vögeln , Pflanzen und sogar Hügeln, Flüssen und Felsen der Sanddünen erklingen lässt. Verweilt auch bei der höchsten Liebe der Gopis, ihrer Hingabe (Aufgabe oder Übergabe) an Krishna von allem, grobstofflich und feinstofflich, ihrer Aufgabe des Egos und ihrer egoistischer Bindungen, dies alles legten sie Krisna zu Füssen. Sie sprachen keine anderen Worte, nichts anderes als Gebete, sie machten keinen Schritt, der sie nicht zu Gott führte, sie sahen und hörten nur Krishna in jedem Wesen, jedes Wort, das sie sprachen war über Krishna, sie sprachen nur zu Ihm, unabhängig davon, wer anwesend war. Krishna füllte ihre Herzen und verwandelte sie in eine Gruppe von Devotees, die in Einheit strikt nach Innen ausgerichtet war, eine Gruppe wie sie noch nie in der gesehen wurde. Und wisset, dass die Zusicherung Gottes "Yogakshemam Vahaamyaham" ( Ich werde für das Wohlergehen Meiner Devotees sorgen) keine leere Aussage ist. Es ist der Schwur Gottes und Er ist die absolut wahre Verkörperung der Wahrheit. 


Translated into Spanish by Herta Pfeifer 

Mediten en la flauta de Krishna y en la melodía que ella despertaba en las venas del género humano, los animales, aves, plantas y hasta en los montes, ríos y las rocas sobre las dunas arenosas. Piensen también en el supremo amor de las Gopis y su entrega de todo, lo denso y lo sutil, del ego y los apegos egoístas, a los pies del Ser Supremo. No pronunciaban palabra que no fuera de oración, no daban paso alguno como no fuera hacia Dios, no veían ni oían sino a Krishna en cada ser, pronunciaban cada palabra sobre y para Él, sin que importara quien estuviera con ellas. El Señor Krishna llenaba sus corazones y las transmutó en el más humilde grupo de devotos que jamás haya visto el mundo. Sepan que la seguridad que da el Señor, “Yogakshemam Vahaamyaham” (Yo cuidaré del bienestar de Mis devotos) no es una declaración vacía; es el voto del Señor, y Él es la encarnación misma de la Verdad. 


Translated into Bahasa Indonesian by Yuli Santosa 

Bermeditasi pada seruling Sri Krishna dan melodi yang yang ditimbulkan di pembuluh darah manusia, binatang, burung, tanaman, dan bahkan bukit, sungai, dan bebatuan di bukit pasir. Renungkanlah juga cinta-kasih tertinggi para Gopi, mereka memasrahkan semuanya pada kaki Yang Maha Tinggi, Sri Krishna. Tiada kata yang terucap selain doa, langkah kaki hanya menuju pada Tuhan, yang mereka lihat dan dengar hanya Krishna dalam setiap mahluk, setiap kata hanya untuk-Nya, kepada-Nya, tidak peduli siapapun bersama mereka. Sri Krishna mengisi hati mereka dan telah mengubah mereka menjadi bhakta yang paling menonjol yang pernah ada di muka bumi ini. Dan ketahuilah jaminan Tuhan sebagai berikut "Yogakshemam Vahaamyaham" (Aku akan menjaga bhakta-Ku), itulah janji dari Tuhan, dan Beliau adalah perwujudan Kebenaran. 


Translated into Arabic by Hossam Al-Ghossini 

 


Translated into Malayalam by Ram Sai 

 


Translated into Portuguese by Fernando Noll 

Medite sobre a flauta de Krishna e a melodia que despertava nas veias da humanidade, feras, aves, plantas e até mesmo montanhas, rios e rochas e dunas de areia. Reflita também sobre o amor supremo das Gopis, que renderam tudo, o ego grosseiro e sutil e o apego egoísta, aos pés do Ser Supremo. Elas não diziam nenhuma palavra exceto a oração, não davam nenhum passo que não fosse em direção a Deus, elas viam e ouviam apenas Krishna em cada ser, falavam cada palavra d'Ele, para Ele, não importando quem estivesse com elas. O Senhor Krishna encheu seus corações e as transmutou no grupo mais modesto de devotos que o mundo já viu. E saiba que a garantia do Senhor: "Yogakshemam Vahaamyaham" (cuidarei do bem-estar de meus devotos) não é uma declaração vazia; é o voto do Senhor e Ele é a própria Encarnação da Verdade. 


Translated into Russian 

Медитируйте на флейту Кришны и мелодию, которой она пробуждала душевный подъём у человечества, животных, птиц, растений и даже у холмов, рек и камешков на песчаных дюнах. Размышляйте также о высшей любви Гопи, их отказе от всего, плотного и тонкого, от эго и эгоистической привязанности к стопам Высшего Существа. Они не говорили ни одного слова, кроме молитвы, они не делали ни одного шага, кроме как по направлению к Богу, и слышали только Кришну в каждом существе, каждое слово, которое они произносили, было о Нём, говорилось Ему, не зависимо от того, кто находился перед ними. Господь Кришна наполнил их сердца и превратил их в самую скромную группу преданных, которую когда либо видел мир. И знайте, что заверение Господа «Йогакшемам Вахамйахам (Я позабочусь о благополучии Своих преданных)» – это не пустое заявление; это клятва Господа, а Он является самим воплощением Истины. 


Translated into Hindi by Nihal Gupta 

 


Translated into Italian by Alfonsina De Paoli 

Medita il flauto di Krishna e la melodia che ha suscitato nelle vene degli uomini, animali, uccelli, piante e persino le colline, fiumi e rocce su dune di sabbia. Dwell anche l'amore supremo delle Gopi, la loro resa di tutto, grossolano e sottile, di egoismo e di attaccamento egoistico ai piedi del Supremo. Parlavano nessuna parola se non la preghiera, si sono trasferiti non passo, se non verso Dio, hanno visto e sentito solo Krishna in ogni essere, ogni parola hanno parlato di Lui, a Lui, non importa chi era presente con loro. Il Signore Krishna riempito i loro cuori e li trasmuta nel gruppo più modesto di devoti che il mondo abbia mai visto. E sappiate che la certezza del Signore, "Yogakshemam Vahaamyaham" (mi prenderò cura del benessere dei miei devoti) è alcuna dichiarazione vuota, è il voto del Signore, ed Egli è l'incarnazione della Verità. 


Translated into Tamil by Nadia 

 


Translated into Polish by Aldona Lewalski 

Medytować fletu Kryszny i melodia to wzbudził w żyłach człowieka, zwierząt, ptaków, roślin, a nawet wzgórz, rzek i skał na wydmy. Mieszkają także na najwyższej miłości gopi, ich wykupu wszystkiego, brutto i subtelne, ego i przywiązanie egoistycznej u stóp Istoty Najwyższej. Mówili ani słowa, poza modlitwą, przenieśli żadnego kroku, z wyjątkiem kierunku Boga, widzieli i słyszeli jedynie Krysznę w każdej żywej istocie, mówili każde słowo z jego strony, do niego, bez względu na to, kto był obecny z nimi. Pan Kryszna napełniając serca i przemienione je do najbardziej skromny grupą wielbicieli, jaki świat kiedykolwiek widział. I wiem, że zapewnienie Pana, "Yogakshemam Vahaamyaham" (Będę dbać o dobro moich wielbicieli) nie jest pusta deklaracja, to jest ślub Panu, a On jest ucieleśnieniem Prawdy. 


Translated into Swedish by Jens Olausson 

Meditera på flöjt av Krishna och melodin det väckte i venerna i mänskligheten, djur, fåglar, växter och till och med kullar, floder och stenar på sanddyner. Dwell också på högsta kärlek till Gopis, deras överlämnande av allt, brutto och subtila, av ego och egoistisk fastsättning vid foten av det högsta väsendet. De talade inte ett ord utom bön, flyttade de inget steg, utom mot Gud, såg de och hörde bara Krishna i varje varelse, de talade varje ord av honom, för honom, oavsett vem var närvarande med dem. Herren Krishna fyllde deras hjärtan och förvandlat dem till den mest självutplånande grupp hängivna världen någonsin har skådat. Och vet att Herrens försäkran, "Yogakshemam Vahaamyaham" (jag ska ta hand om välfärd Mina fantaster) är inte tom deklaration, det är löftet av Herren, och Han är själva förkroppsligandet av sanningen. 




SATHYA SAI BABA

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