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martes, 9 de octubre de 2012

Prashanti Noticias_Prasanthi News_09-10-2012.

up_quawwali_1_2012








Prasanthi News - Sai sufi qawali by the youth from UP and Uttarakhand...



Youth from twin North Indian States of Uttar Pradesh and Uttarakhand presented a vibrant ‘Sufi Musical’ offering this evening here in Prasanthi Nilayam.

The programme was organized as part of a 4-day Parthi Teerth Yatra by the devotees from the twin states. Over 1100 devotees from the states are participating in the holy pilgrimage. This is for the first time the State Organisation is organizing a Parthi Teerth Yatra.

The musical presentation in the evening by the Youth of Lucknow consisted of five Qawwalis, a compilation of Sufi devotionals, tailor-made for Prasanthi Nilayam. Beginning with invoking Ganesha with the song Jai Ganesh Jai Sai Deva… the youth continued singing another four numbers singing paeans to Beloved Bhagawan for fifty minutes. The other numbers were Sanson Ki Mala Pe…, Piya Ali…Piya Ali…, Allah Hoon…Allah Hoon…etc.

Earlier, the programme commenced at 1700 hrs. with an introductory speech by Sri Rajiv Chopra, State President of Sri Sathya Sai Seva Organisations for the twin states. Offering rich gratitude to Bhagawan for His benediction in bringing thousands of devotees to His Holy Abode, Sri Chopra touched upon the exalted ‘Divine’ status of the twin states that had the rare boon of hosting the preceding two Avatars, Bhagawan Sri Rama and Bhagawan Sri Krishna apart from hosting 2 Dhams, Badrinath and Kedarnath and Holy Rivers Ganga, Yamuna and Saraswathi. The State President also briefed about various activities taken up by the State Organisation.

In the preceding evening, on 8 October, devotees from the states took out a huge procession, Shobha Yatra, in the main road outside the Ashram precincts. The procession that began at the Hanuman Temple junction at 1815 hrs. culminated with Mangala Arathi at Ganesh Gate. The one hour procession was attended by thousands, both men and women devotees.


II Samasta Lokah Sukhino Bhavantu II


- taken from :
http://www.theprasanthireporter.org/2012/10/sai-sufi-quawwali-by-youth-from-uttar-pradesh-and-uttarakhand/



OMSAIRAMMM...



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Prasanthi Noticias - Qawali Sai sufi por la juventud de UP y Uttarakhand ...




Los jóvenes del gemelo los gemelos estados indios del Norte, de Uttar Pradesh y Uttarakhand presentaron un vibrante 'Musical Sufi' , esta noche aquí en Prashanti Nilayam.

El programa fue organizado en el marco de el 4-día de Yatra Parthi Teerth por los devotos de los estados. Más de 1100 devotos de los estados participan en la peregrinación santa. Por primera vez la Organización Estatal está organizando una Parthi Teerth Yatra. ( peregrinación a Parthi)

La presentación musical en la noche por la juventud de Lucknow consistió en cinco Qawwalis, una recopilación de devocionales sufíes, hecho a medida para Prashanti Nilayam. A partir de la invocación de Ganesha con la canción Jai Jai Sai Ganesh Deva ... el joven continuó cantando otros cuatro números, cantado loas al Amado Bhagavan durante cincuenta minutos. Los otros números eran Sanson Ki Mala Pe ..., Piya Piya Ali Ali ... ..., ... Alá Alá Hoon Hoon, etc ...

Más temprano, el programa comenzó a las 17:00 horas, con un discurso introductorio de Sri Rajiv Chopra, Presidente de la Organización de Servicio Sri Sathya Sai de los estados. Ofreciendo su gratitud a Bhagavan por su bendición en traer a miles de devotos a Su Santa Morada, Sri Chopra exaltado el 'Divino' y raro don de los estados, de celebrar a los dos últimos avatares, Bhagavan Sri Rama y Sri Bhagavan Krishna aparte de la celebración deBadrinath y Kedarnath y los Santos ríos Ganges, Yamuna y Saraswati. El Presidente del Estado también informó sobre las diversas actividades emprendidas por la Organización Estatal.

En la víspera, el 8 de octubre, los devotos de los estados realizaron una enorme procesión, Shobha Yatra, en la carretera principal fuera del recinto del Ashram. La procesión se inició en el cruce Templo Hanuman a las 18:15 hrs. y culminó con el Mangala Arathi en la puerta de Ganesh. 

A la procesión de una hora asistieron miles de personas, tanto hombres como mujeres devotos.


II Samasta Lokah Sukhino Bhavantu II


- Tomado de:
http://www.theprasanthireporter.org/2012/10/sai-sufi-quawwali-by-youth-from-uttar-pradesh-and-uttarakhand/



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La Señora Verónica, Gerente de cantina occidental se fusiona con el Señor Sai_Madam Veronica, Manager of Western canteen merges with Lord Sai.

La Señora Verónica, Gerente de cantina occidental se fusiona con el Señor Sai.


Sai Ram.


Fui bendecido con la oportunidad de visitar la Morada del Señor, Bhagavan Baba, tan pronto como regresó de EE.UU, he oído una noticia muy triste,  la señora Verónica Farkas exhaló su último suspiro en aquella tierra santa de Bhagavan. Muchos de los devotos quizá no han oído su nombre, pero habran visto su cara encantadora y sonriente, al entrar en la cantina occidental. Se desempeñó como Gerente de la Cantina occidental de Prasanthi Nilayam, desde el año 1999, hasta su final.

La Sra. Margot nos cuenta:


En 1986 el padre de Lesli, Lazlo,  pregunto a Verónica lo que quería hacer con el resto de su vida.
Su respuesta fue: "Quiero encontrar a Dios y vivir con Él".

Dentro de una semana, habia un libro sobre Sai Baba, que la hizo llorar ..., y a las 2 semanas un devoto de Sai Baba se había mudado al lado ...

Verónica hizo su primer viaje para ver a Sai Baba, en ese mismo año y continuó viajando a ver a Swami hasta 1989 cuando logro una habitación en el  Ashram, y un visado de larga duración, y Baba le dijo: "Quédate, esta es tu casa".

En 1992, Leslie y Verónica tuvieron su primera entrevista juntos y Swami le dijo a Verónica, "Administra la cantina ".
Verónica reportaba directamente a Swami.

Verónica no tenía ninguna formación previa en la gestión de una empresa o en cocinar para un gran número de personas. Pero se aprendió con muchos cocineros profesionales que la acompañaban periódicamente  y nunca dejó la obra del Señor a excepción de un breve respiro cada año, cuando Swami estaba en Kodaicanal.
Desde hacia 5 años se levantaba a las 4 am , para obtener la leche para hacer gachas, y trabajaba hasta las 9:30 o 10:00 pm de la noche.

Baba le dijo: "Si tienes fe en mí, voy a reducir el Karma, pero si confías en mí, voy a comer tu Karma".

En su última conversación telefónica con su hijo, le dijo: "Lo único que quiero es sentira a Swami plenamente en mi corazón."

Antes de la cremación el miércoles 19 de septiembre, el cuerpo de Verónica sonrió con una sonrisa de felicidad que ninguno de nosotros olvidará jamás ... 






Con amor y saludos,
"Mumbai" Srinivasan



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Madam Veronica, Manager of Western canteen merges with Lord Sai.



Sai Ram.

I was blessed with a chance of visiting the Abode our Lord, Bhagavan Baba, as soon as I returned back from U.S.A. There I heard a sad news, that Madam Veronica Farkas breathed her last in that Holy land of Bhagavan. Many of the devotees would not have heard her name, but would have seen the charming and smiling face Veronica, as they enter the Western Canteen. She served as a Manager of Western Canteen from the year 1999, till her end.

Mrs. Margot reports further:


In 1986 Leslie’s Dad, Lazlo, asked Veronica what she wanted to do with the rest of her life.
Her response:” I want to find God and live with Him.”

Within a week, she was in possession of a book on Sai Baba which made her cry…, and within 2 weeks a Sai Baba devotee had moved next door…

Veronica made her first trip to see Sai Baba that same year and continued journeying to see Swami until1989 when she got an alloted flat inside the Ashram, a long term visa, and Baba told her,” Stay, this is your home”.

In 1992 Leslie and Veronica had their first interview together and Swami said to Veronica,”You run canteen. Son helps.”
Veronica reported directly to Swami.

Veronica had no prior training in running an enterprise or cooking for large numbers of people., but she learned both this after the professional cooks left, and never stopped the Lord’s work except for a brief respite each year when Swami was in Kodai.
For 5 years she got up at 4AM to get the milk to make porridge, and worked until 9:30 or 10:00 at night.

Baba said,” If you have faith in me, I will reduce your Karma, but if you trust me, I will eat your Karma.”

In her last phone conversation with her son she said, “All I want is to feel Swami fully in my heart.”

Prior to the cremation on Wednesday September 19th, the body of Veronica smiled a smile of bliss none of us will ever forget…





With Love & Regards,"Mumbai" Srinivasan.


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Sai Ram -¿Cómo Arjuna aprendió la gran lección ?_Sai Ram - How Arjuna learnt the big lesson?...





Sai Ram -¿Cómo Arjuna aprendió la gran lección ? ...


Obediencia implícita al Señor, es lo que es deseable en un devoto ideal. El velo de la ilusión que oculta la divinidad inherente en el hombre, es tan espeso, que infla el ego del hombre, tentándole a olvidar que es Dios. 
Arjuna, cuando era conducido por el Señor Krishna en el campo de batalla de Kurukshetra, ocupando el papel de auriga, se encontraba en esta situación, con su ego inflado en un momento, sólo finalmente para aprender la gran lección, descansando con plena fe en el Señor Krishna.


Aquellos eran los días de la guerra del Mahabarata. Al final de los 9 días de la guerra, Krishna y Arjuna regresaron del campo de batalla llenos de emoción por la victoria. Ese día, Arjuna consideraba que Krishna simplemente era el auriga de su carro, y él mismo(Arjuna) era la causa de la victoria. 
Krishna detuvo el carro cerca del campamento de Arjuna y le dijo: "Cuñado, baja de la carroza." 
Como era la práctica común de esos días, el conductor del coche se bajaba primero y abría la puerta del coche para que el propietario pudiera bajar de él, Krishna quería observar a Arjuna al ponerse en primer lugar. Y Arjuna le dijo con orgullo e impertinencia: "Cuñado, usted debe bajar en primero." En respuesta, Krishna le dijo: "Cuñado, baja y entra." Pero Arjuna era terco y le dijo a Krishna, "usted baje primero y yo voy a bajar después". Entonces Krishna ordenó severamente a Arjuna: "No, no. Tienes que bajar en primer lugar. "

De esta manera, hubo argumentos y contra argumentos entre Arjuna y Krishna por algún tiempo. Al final, a regañadientes Arjuna bajó del carro por temor a lo que Krishna 
podría hacer si no le obedecía  Entonces Krishna le ordenó entrar. Arjuna estaba sorprendido y no entendía por qué Krishna le estaba ordenando con tanta fuerza. Cuando Arjuna entró en la casa, Krishna saltó del carro. Tan pronto como lo hizo, el carro fue envuelto en llamas y reducido a cenizas. Entonces Arjuna preguntó a Krishna: "¿Qué es todo esto?", dijo Krishna a Arjuna, sonriendo: "Es por la misma razón que yo te pedí que bajaras primero del carro, aunque no estabas dispuesto a hacerlo. En la guerra actual, Bhishma nos ataco con armas de fuego feroz. Con el fin de protegernos, las suprimí bajo mis pies. Si yo hubiera bajado del carro antes que tú, habrías sido quemado junto con el carro. " 

Pensando en la terrible consecuencia, de no haber bajado primero del carro, Arjuna estaba lleno de arrepentimiento. 

Tal es el velo de la ilusión que oculta la divinidad inherente en el hombre, he infla su ego. Poniendo su plena fe en Krishna, Arjuna le adoro con gran devoción. El Señor Krishna, por lo tanto, siempre estuvo con él y lo protegió. 
Podemos alcanzar la gracia del Señor, siguiendo sus ordenes ....


- Tomado de:
http://www.theprasanthireporter.org/2012/10/how-arjuna-learnt-the-big-lesson/



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Sai Ram - How Arjuna learnt the big lesson?...



Implicit obedience to The Lord is what is desirable for an ideal devotee. The veil of delusion which covers up the Divinity inherent in man is so thick that it inflates man’s ego, tempting him to forget even God. Arjuna, while being driven by Lord Krishna in the Kurukshetra battlefield, donning the role of Charioteer, was in this ‘tight-spot’ with his ego pumped up for a moment, only to learn the big lesson finally reposing full faith in Lord Krishna.

Those were the days of Mahabharata war. At the end of the 9th day of the war, Arjuna returned with Krishna from the battlefield filled with excitement of victory. On that day, ego entered his mind and he considered Krishna merely a charioteer of his chariot and himself as the cause of the victory. Krishna stopped the chariot near the camp of Arjuna and asked him, “Brother-in-law, get down from the chariot.” As is the common practice those days that the driver of the car gets down from the car first and opens the door of the car to enable the owner to get down from it, Arjuna wanted Krishna to observe the same decorum and get down first. He asked Him with pride and impertinence, “Brother-in-law, You should get down first.” In reply, Krishna said to him, “Brother-in-law, you get down and go inside.” But Arjuna was stubborn and said to Krishna, “You get down first and I will get down after that only.” Then Krishna sternly commanded Arjuna, “No, no. You have to get down first.”

In this way, there were arguments and counter arguments between Arjuna and Krishna for some time. In the end, Arjuna unwillingly got down from the chariot fearing what Krishna might do if he did not obey Him. Krishna then ordered him to go inside. Arjuna was surprised and did not understand why Krishna was ordering him so forcefully like that. As Arjuna went inside, Krishna jumped down from the chariot. As soon as He did so, the chariot was engulfed in flames and reduced to ashes. Then Arjuna asked Krishna, “What is all this?” Krishna said to Arjuna, smilingly, “It is for the same reason that I asked you to get down from the chariot first, though you were not willing to do so. In today’s war, Bhishma attacked you with fierce fiery weapons. In order to protect you, I suppressed them under My Feet. If I had got down from the chariot before you, you would have been burned down along with the chariot.”

Thinking of the dreadful consequence if he had not got down from the chariot first, Arjuna was filled with repentance. Such is the veil of delusion which covers up the divinity inherent in man and inflates his ego. Reposing his full faith in Krishna, Arjuna worshipped Him with great devotion. Lord Krishna, therefore, was always with him and protected him. We can attain the grace of the Lord by following His command....


- taken from :
http://www.theprasanthireporter.org/2012/10/how-arjuna-learnt-the-big-lesson/




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Radio Sai transmite en directo esta tarde desde el Sai Kulwanth Hall_Radio Sai Live Video webcast from Sai Kulwanth Hall today evening...





Radio Sai transmite en directo esta tarde desde el Sai Kulwanth Hall ...



Transmisión esta tarde EN VIVO  por RADIO SAI, de un recital de canciones sufíes por la Juventud Sai de los estados indios de Uttar Pradesh y Uttarakhand, alrededor de las 5 pm en la tarde de hoy en el Sai Kulwanth Hall - 09 de octubre 2012 ...


http://media.radiosai.org/www/



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Radio Sai Live Video webcast from Sai Kulwanth Hall today evening...



Live RADIO SAI Video Webcast of a Recital of Sufi Songs by the Sai Youth from the Indian States of Uttar Pradesh and Uttarakhand at around 5 p.m today evening in Sai Kulwanth Hall - October 9th, 2012..



http://media.radiosai.org/www/



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Sathya Sai Bhajan - Rama Rahim Ko Bhajanevale There Pujari Baba...





Sathya Sai Bhajan - Rama Rahim Ko Bhajanevale There Pujari Baba...



Rama Rahim Ko Bhajanevale There Pujari Baba
Thera Naam Ek Sahara
Sai Naam Ek Sahara
Thera Naam Ek Sahara

Thum Hi Ho Geetha Thum Hi Ramaayan Thum Hi Ho Veda Puraan
Thera Naam Ek Sahara
Sai Naam Ek Sahara
Thera Naam Ek Sahara

Translation:

Your worshippers are those who sing the glory and compassion of Ram and Rahim.
Your name is the one and only support for all.
You are the Geetha, Ramaayana, Vedas and the Puranas. Residing in Parthi.
You have come to light the flame of Sathya and Dharma...


__._,_.___

Attachment(s) from Shivakumar Gopal

1 of 1 File(s)
Ram Rahim Ko Bhajne Waale.wma



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Sathya Sai Bhajan - Rama Rahim Ko Bhajanevale There Pujari Baba...



Rama Rahim Ko Bhajanevale There Pujari Baba
Thera Naam Ek Sahara
Sai Naam Ek Sahara
Thera Naam Ek Sahara

Thum Hi Ho Geetha Thum Hi Ramaayan Thum Hi Ho Veda Puraan
Thera Naam Ek Sahara
Sai Naam Ek Sahara
Thera Naam Ek Sahara

Translation:

Your worshippers are those who sing the glory and compassion of Ram and Rahim.
Your name is the one and only support for all.
You are the Geetha, Ramaayana, Vedas and the Puranas. Residing in Parthi.
You have come to light the flame of Sathya and Dharma...


__._,_.___

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Sai Ram - Sai Images_Sai Imagenes...















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Thought for the Day_Multiple languages_Pensamiento del día_Multiples lenguajes._09-10-2012.


Thought for the Day_Pensamiento del día_09-10-2012.





-= 9 October 2012 =-
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English 


God incarnates to foster spiritual aspirants (sadhus), it is said. The term sadhus does not refer to just those renunciants who dwell in forests. Sadhu is the virtuous person who forms the inner reality in each one of you. Every being is a sadhu, for all mankind is an embodiment of love, peace and bliss. By allowing the crust of ego to grow thick and fast, your real nature is tarnished. By the action of sathsang (the company of the noble and pious), and systematic attention to self-control and self-improvement, you can overcome the delusion that makes you identify with the body, its needs and cravings. 


Translated into Dutch by Sama Chintha Group Belgium 

Men zegt dat God incarneert om spirituele aspiranten (sadhu’s) vooruit te helpen in hun evolutie. Het woord sadhu verwijst niet alleen naar degenen die zich uit de wereld terugtrekken in het woud. Sadhu betekent: de zuivere, innerlijke realiteit die in ieder van ons aanwezig is. Iedereen is een sadhu, want de hele mensheid is een belichaming van liefde, harmonie en innerlijk geluk. Als je je ego laat overheersen, wordt je ware Natuur aangetast. Door sathsang (het gezelschap van verheven zielen) en door gedisciplineerd aan jezelf te werken, word je niet langer beïnvloed door de illusie dat je het lichaam bent met al zijn verlangens. 


Translated into Spanish by Herta Pfeifer 

Dios encarna para alentar a los aspirantes espirituales (sadhus), se dice. El término sadhu no se refiere únicamente a aquellos renunciantes que habitan en las florestas. Sadhu es la persona virtuosa que constituye la realidad interna en cada uno de ustedes. Cada ser es un sadhu, porque todo el género humano es una encarnación del amor, la paz y la bienaventuranza. Al permitir que crezca gruesa y rápidamente la costra del ego, manchan su naturaleza real. Mediante la acción del sathsang (la compañía de los nobles y piadosos) y una atención sistemática al auto-control y el auto-mejoramiento, pueden superar el engaño que les lleva a identificarse con el cuerpo, sus necesidades y ansias. 


Translated into Bahasa Indonesian by Yuli Santosa 

Tuhan menjelma ke dunia ini, untuk mendorong para aspiran spiritual (Sadhu). Sebutan Sadhu, tidak hanya mengacu pada mereka yang bertapa dan tinggal di hutan. Mereka yang berbudi luhur yang bisa menyadari realitas batin-nya, inilah yang disebut dengan Sadhu. Setiap manusia adalah sadhu, karena seluruh umat manusia merupakan perwujudan cinta-kasih, kedamaian, dan kebahagiaan. Dengan membiarkan lapisan ego tumbuh tebal dan cepat, sifat sejatimu ternodai. Dengan melakukan sathsang (pergaulan yang mulia), dan perhatian sistematis untuk mengendalikan diri dan perbaikan diri, engkau dapat mengatasi delusi/khayalan yang membuat-mu mengenali badan jasmani ini, antara kebutuhan dan keinginan. 


Translated into Portuguese by Fernando Noll 

É dito que Deus encarna para fomentar aspirantes espirituais (sadhus). O termo sadhus não se refere apenas aos renunciantes que habitam as florestas. Sadhu é a pessoa virtuosa que constitui a realidade interna de cada um de vocês. Cada ser é um sadhu, pois toda a humanidade é a personificação de amor, paz e bem-aventurança. Ao permitir que a crosta do ego cresça grossa e rápida, sua verdadeira natureza é maculada. Pela ação da companhia do nobre e piedoso (sathsang) e pelo cuidado constante com autocontrole e autoaperfeiçoamento, você pode superar a ilusão que o faz se identificar com o corpo, suas necessidades e desejos. 


Translated into Russian 

Бог воплощается ради воспитания духовных искателей (садху), как утверждают они. Термин "садху" не относится только к тем подвижникам, которые обитают в лесах. Садху - это добродетельные люди, - форма внутренней реальности в каждом из вас. Каждое существо - это садху; все человечество является воплощением любви, покоя и блаженства. Позволив коре эго густо и быстро разрастаться, вы утеряете свою истинную природу. В результате участия в сатсанге (благородном и благочестивом общении) и благодаря систематическому вниманию к самоконтролю и самосовершенствованию, вы сможете преодолеть заблуждения отождествления себя с телом, его потребностями и желаниями. 


Translated into Hindi by Nihal Gupta 



Translated into Italian by Alfonsina De Paoli 

Dio si incarna per favorire aspiranti spirituali (sadhu), si dice. Il sadhu termine non si riferisce ai soli rinuncianti che vivono nelle foreste. Sadhu è la persona virtuosa che forma la realtà interiore in ognuno di voi. Ogni essere è un sadhu, per tutta l'umanità è l'incarnazione di amore, pace e beatitudine. Consentendo la crosta di ego ad addensarsi e veloce, la tua vera natura è macchiata. Con l'azione di sathsang (compagnia del nobile e pia) l'attenzione, e sistematico di auto-controllo e di auto-miglioramento, è possibile superare l'illusione che ti fa identificare con il corpo, i suoi bisogni e le voglie. 


Translated into Tamil by Nadia 

 


Translated into Polish by Aldona Lewalski 

Bóg zstępuje do wspierania duchowych aspirantów (sadhu), to powiedział.Termin sadhu nie odnosi tylko do tych, którzy mieszkają w renunciants lasów. Sadhu jest cnotliwy, kto tworzy wewnętrzną rzeczywistość, w każdym z was. Każdy byt jest sadhu, dla całej ludzkości jest ucieleśnieniem miłości, spokoju i szczęścia. Zezwalając skorupa ego rośnie gęsty i szybko Twoja prawdziwa natura jest nadszarpnięta. Przez działanie sathsang (spółka szlachetnego i pobożnych) i systematycznie uwagę na samokontroli i samodoskonalenia, można pokonać złudzenie sprawia, że można identyfikować się z ciałem, jego potrzeby i pragnienia. 


Translated into Swedish by Jens Olausson 

Gud inkarnerar för att främja andliga aspiranter (Sadhus), sägs det. Termen Sadhus avser inte bara de renunciants som bor i skogen. Sadhu är den dygdiga person som bildar den inre verkligheten i var och en av er. Varje varelse är en Sadhu, för hela mänskligheten är ett förkroppsligande av kärlek, frid och lycka. Genom att låta jordskorpan av ego att växa tjock och snabb är din verkliga natur skamfilat. Genom inverkan av sathsang (företaget av den ädla och fromma), och systematisk uppmärksamhet självkontroll och självförbättring, kan du övervinna illusionen som gör att du identifierar sig med kroppen, dess behov och begär. 




SATHYA SAI BABA


Anyone who would like to translate and join the daily ‘Thought for the Day’ seva-translation, feel free to respond to lingam9@sathyasaibababrotherhood.org.

Om Sai Ram



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