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martes, 21 de febrero de 2012

Sai Ram - 3 ª Convención Nacional de Escuelas Sathya Sai_Sai Ram - 3rd National Convention of Sathya Sai Schools.


Sai Ram - 3 ª Convención Nacional de Escuelas Sathya Sai


La III Convención de escuelas Sri Sathya Sai en la India, se llevó a cabo en los recintos divinos de Prashanti Nilayam, el 18 y 19 de febrero 2012.

El tema de la convención fue "El camino a seguir, la Excelencia" - para hacer un balance de las comisiones y omisiones desde la segunda convención y allanar el camino para futuros compromisos y acciones.

El camino hacia la Excelencia
Para enseñar, no castigar
Para aprender, crecer y valorar
Para mejorar y nutrir
Presente en el corazón de cada joven y la mente, un legado de Bhagavan Sri Sathya Sai lo que beneficiará a la sociedad, la nación, el mundo y la humanidad entera ...

En su discurso de bienvenida, la Sra. Meera Kulkarni, del Instituto de la Escuela Sathya Sai, reiteró la necesidad de experimentar la omnipresencia de Bhagavan y fortalecer la voz interior para que Bhagavan se convierta en la voz de nuestra conciencia.

El Dr. BG-Pitre, Director del Instituto de Educación Sathya Sai India, fue por el carril de la memoria para recorrer el camino de la educación, citando los planes divinos y el orden cronológico de los acontecimientos que culminaron en la unión de todas las Escuelas Sathya Sai en virtud de un programa mínimo común , y la creación de 4 centros de formación a lo largo y ancho del país. En consecuencia, hay cuatro centros de este tipo en la India - Navsari, Shimla, Bhubaneshwar y Kodaikanal. Durante este tiempo, así como el material para los profesores estaba listo para la impresión, los discursos de Swami en Whitefield actuaban como un abridor de ojos, dando un conocimiento profundo en el concepto de educación, lo que permite la adaptación de las valiosas lecciones.

El Dr. BG-Pitre concluyó reiterando que el destino de la nación se forma en las cuatro paredes del aula. Él llegó a afirmar que el propósito de esta convención fue que nos permita comprender el legado divino y seguir adelante con la fuerza, la comprensión, la devoción y la convicción de que somos capaces de llevar este mensaje con nosotros para la posteridad. Citó las líneas inmortalizadas de Tagore en el Gitanjali - "Al paraíso de la libertad de mi padre, que mi país despierte".

Sri Ranga Rao, coordinador del Sri Sathya Sai Trust, AP, comenzó la primera edición y declaró que el propósito de la convención fue examinar los últimos acontecimientos en el campo de la educación desde la segunda convención, hacer un balance de los logros presentes y trazar la hoja de ruta para el futuro.

En la elaboración de los hitos abarcados, citó el programa mínimo común, el logotipo común, canción de la escuela y uniforme, la fijación de la remuneración básica para el profesorado. Hizo hincapié en la necesidad de las escuelas ricas, para llegar a las escuelas con dificultades económicas. Observó que los necesarios requisitos previos para una escuela ideal no era sólo la infraestructura, si,  una atmósfera de amor, eternos valores humanos, bono estudiantil y docente en el desarrollo integral de la personalidad de los niños. 
Si bien lo afirmo en una entrevista, Bhagavan Baba dio tres piedras preciosas :

-Los profesores deben asegurarse de que lo asimilen los estudiantes y que practiquen los valores en la vida cotidiana.

-Las actividades de servicios relacionados deben ser alentadas.

-La relevancia de la cultura antigua, Sanatana Dharma y los textos sagrados que se exponen.


Concluyó su intervención citando las líneas de "Saare Jahaan Se Accha", confirmando que lo que nos diferencia de los demás es nuestra antigua cultura.


Shri Nimish Pandya, el Fiduciario del Sri Sathya Sai Trust, Distrito Federal,  intervino en el "camino a seguir para la excelencia", ha asegurado que no había crisis en la Madre India, excepto la crisis del carácter humano. A menos que los valores fueran absorbidos por los niños, la paz nunca va a suceder en la tierra. 
Bhagavan había establecido la estrategia para la Paz Universal , mediante la frase - "Si hay rectitud en el corazón, hay belleza en el carácter, si hay belleza en el carácter, hay armonía en el hogar, si hay armonía en el hogar, hay orden en la nación, si hay orden en la nación, hay paz en el mundo. "

Afirmó que la Visión de las Escuelas Sathya Sai debe ser inculcar el valor y la habilidad para ganar la guerra entre los sentidos y la conciencia.

Shri SG Chalam, Presidente del Estado, AP, al tiempo que ofrece el voto de gracias instó a todos a centrarse en la re-estructuración de sus actitudes.

Grupos de discusión continuaron durante la sesión de la tarde y posteriormente en la mañana siguiente.


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19 de febrero 2012:

Sesión de Clausura de la Convención de 3 de las Escuelas Sathya Sai.

Sri Nimish Pandya brevemente sintetizo los trabajos de la Convención, que serían un preámbulo a las diversas actividades esenciales, las valiosas sugerencias que se ofrecieron, y las obras claves para su implementación.

A continuación, pidió a Sri Tribhuvan Sachdeva - Alumno, ISSSES - Prashanti Nilayam y  Secretario del Consejo Nacional, a dar lectura al Informe de la tercera Convención de la reunión de agosto.

Sri Sachdeva se dirigió a los presentes haciendo una lectura lúcida y detallada de los trabajos de la Convención, reflexionando sobre la lluvia de ideas intensa a través de grupos de discusión y de grupo que llevaron los albores de nuevas ideas, y la aplicación prometedora de lo que podría dar lugar a una brillante futuro para todos, que culminara con la realización del sueño del Amado Bhagavan.

Después de esta aclaración de cristal que era el momento para la dirección  tan esperada por el Presidente de la  Org. SSS para toda India, Sri V Srinivasan , entrega una visión iluminadora, estimulante y edificante de los temas que surgieron bajo el escrutinio de la presente Convención.

Para poner fin a su discurso de intenciones, Sri Srinivasan dijo: El camino hacia la Excelencia es como el viaje a Sai. Esto nunca se termina! . Cada paso adelante es en sí misma un hito. Los viajeros y los peregrinos pueden cambiar, pero el viaje continúa. Lo que es seguro es que Sai está siempre con nosotros, tomando nuestras manos, aliviando nuestros miembros cansados,  guiándonos hacia adelante. El viaje en sí es la alegría de su destino.

El Dr. Pitre luego dio sus observaciones finales, impulsando a todos los corazones para marchar siempre hacia adelante en el camino a la excelencia. Resumió que esta convención era de hecho un capítulo lleno de acontecimientos en el progreso hacia la excelencia.

La tercera Convención llegó a su fin con una sesión de despedida encantador en el que cada delegado con una vela encendida en la mano,  cantó la canción gloriosa - Sai Prem Ki Jyoti Lekar, Nikal Padey Hum Hai - incitando e invocando un espíritu de solidaridad, dedicación,  compromiso y devoción a Bhagavan Amado y la realización de su sueño.

El 'Jyoti' fue entregado al Presidente del Estado de Madhya Pradesh para la próxima reunión que se celebrará en Indore, en febrero de 2014.

El programa llegó a su fin con la ofrenda del Arati al Amado  Bhagavan.


Fuente:
http://theprasanthireporter.org/2012/02/3rd-national-convention-of-sathya-sai-schools/


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Sai Ram - 3rd National Convention of Sathya Sai Schools






The Third Convention of Sri Sathya Sai Schools in India was conducted in the divine precincts of Prasanthi Nilayam on 18th and 19th Feb 2012.

The theme of the convention was “The Way Forward To Excellence” – to take stock of the commissions and omissions since the second convention and pave the way for future commitments and actions.

The Way Forward To Excellence
To teach, not to punish
To learn, grow and cherish
To enhance and nourish
Present in every young heart and mind, a legacy from Bhagawan Sri Sathya Sai that which will benefit the society, nation, the world and entire human kind…

In her welcome address, Ms Meera Kulkarni, Faculty, Institute of Sathya Sai School, reiterated the need to experience Bhagawan’s omnipresence and strengthen the inner voice so that Bhagawan becomes the voice of our conscience.

Dr B G Pitre, Director, Institute of Sathya Sai Education India, went down memory lane to traverse the journey of education by citing the Divine Plans and the chronological order of events that culminated in the coming together of all Sathya Sai Schools under a common minimum programme and the setting up of 4 training centres across the length and breadth of the country. Accordingly there are four such centres in India – Navsari, Shimla, Bhubaneshwar and Kodaikanal. During this time, even as the material for teachers was ready for print, Swami’s discourses in Whitefield acted as an eye opener giving deep insight into the concept of Education thereby enabling the adaptation of valuable lessons.

Dr B G Pitre concluded by reiterating that the destiny of the Nation is shaped in the four walls of the classroom. He went on to state that the purpose of this convention was to enable us to understand the divine legacy and to forge ahead with strength, understanding, devotion and conviction so that we are able to carry this message with us for posterity. He quoted the lines immortalized by Tagore in the Gitanjali – “Into that heaven of freedom my father, let my country awake”.

Shri Ranga Rao, Convener, Sri Sathya Sai Trust, AP commenced the inaugural addressed and stated that the purpose of the convention was to examine the past events in the field of education since the second convention, take stock of the present achievements and to chalk out the road map for the future.

While elaborating on the milestones covered, he cited the common minimum programme, the common logo, school song and uniform, fixing the basic remuneration for the teaching staff. He stressed on the need of affluent schools to reach out to economically challenged schools. He observed that the necessary pre-requisites for an ideal school was not merely the infrastructure , but an atmosphere of love, eternal human values, student teacher bond and all round development of the children’s personality. While affirming the same in an interview, Bhagawan Baba gave three precious gems – :

Teachers should ensure that the students imbibe and practice values in day to day lives.

Service related activities should be encouraged.

Relevance of Ancient Culture, Sanathana Dharma and Sacred Texts to be expounded.

He concluded his talk by quoting lines from “Saare Jahaan Se Accha” confirming that what sets us apart from others is our ancient culture.

Shri Nimish Pandya, Trustee, Sri Sathya Sai Trust, Maharashtra, speaking on the “way forward to excellence” assured there was no crisis ailing Mother India except the crisis of human character. unless values were imbibed by children, peace will never happen on earth. Bhagawan had laid the strategy for Universal Peace then by advocating – “If there is Righteousness in the Heart, there is Beauty in Character, if there is Beauty in Character, there is Harmony in the Home, if there is Harmony in the Home, there is Order in the Nation, if there is Order in the Nation, there is Peace in the World.”

He stated that the Vision of Sathya Sai Schools should be to inculcate courage and skill to win the war between senses and conscience.

Shri S.G. Chalam, State President, AP while delivering the vote of thanks urged one and all to focus on re-structuring their attitudes.

Panel discussions continued during the evening session and subsequently in the next morning.
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19th February 2012 :



Concluding Session of the 3rd Convention of Sathya Sai Schools

Sri Nimish Pandya briefly synthesized the proceedings of the Convention which would be a preamble to the various essential activities – the valuable suggestions that were offered, the essential work to be implemented.

He then called upon Sri Tribhuvan Sachdeva – Alumnus, SSSIHL – Prasanthi Nilayam and Secretary of National Council, to read out the Report of the 3rd Convention to the august gathering.

Sri Sachdeva addressed the congregation rendering a lucid and detailed reading vis-a-vis the proceedings of Convention, reflecting upon the intense brainstorming through Panel and Group Discussions that led to the dawning of novel ideas, the promising implementation of which could lead to a bright future for all, culminating in the realization of Beloved Bhagawan’s dream.

Following this crystal elucidation it was time for the much awaited address by the All India President of the SSSO. Sri V Srinivasan delivered an illuminating, stimulating and uplifting overview of the myriad topics that came under the scrutiny of this Convention.

Ending his speech of intent, Sri Srinivasan said, The journey towards Excellence is like the journey to Sai. It never ends! Every forward step is itself a milestone. The travellers and the pilgrims may change but the journey goes on. What is sure is that Sai is always with us, holding our hands, soothing our tired limbs, guiding us forward. The journey itself is the joy of the destination.

Dr. Pitre then gave his concluding remarks infusing and impelling every heart to march ever forward on the road to excellence. He summarized that this convention was indeed an eventful chapter in the progress towards excellence.

The 3rd Convention came to a close with an enchanting Valedictory Session wherein each delegate held a lit candle in their hand and sang the glorious theme song – Sai Prem Ki Jyoti Lekar, Nikal Padey Hai Hum – inciting and invoking a spirit of solidarity, dedication, commitment and devotion to Beloved Bhagawan and the realization of His dream.

The ‘Jyoti’ was handed over to the State President of Madhya Pradesh for the next meet to be held at Indore in February 2014.

The Programme came to a close with the offering of Aarati to Beloved Bhagawan.


Source :
http://theprasanthireporter.org/2012/02/3rd-national-convention-of-sathya-sai-schools/


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Sai Ram - ¿Por qué crear el Lingam? Bhagavan explica. _Sai Ram - Why do I create the Lingam ? Bhagawan explains.


Sai Ram - ¿Por qué crear el Lingam? Bhagavan explica. 



¿Por qué crear el Lingam? Bhagavan explica lo siguiente:


¿Por qué debo crear el Lingam?, Porque cuando saco el Lingam fuera de mi cuerpo físico, la piedad de los lingam se extiende a todos y cada uno presente allí,  que están orando a Dios. 

Muchas veces la gente me pregunta: "Swami, ¿por qué sufres tanto físicamente antes de que el Lingam sale de ti?, No sufro en absoluto, es sólo sus reflejos, el que me vean en apuros, 

¿Por qué debo sufrir?, La gente sufre debido a que hacen mal, y viendo el Lingam, todo el mundo se purifica. Swami sufre dolor físico por su pueblo para hacerles entender que yo tomo los sufrimientos de mi pueblo en mí, esto no es nada para mí. Lo que se debe entender es que Swami sufre porque quiere a que todos vivan en paz y felicidad siempre.


NUESTRA VIDA ES SU MENSAJE

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Sai Ram - Why do I create the Lingam ? Bhagawan explains.



Why do I create the Lingam ? Bhagawan explains :


Why Do I Create the Lingam ?, Because when I take the Lingam out from my Physical Body, The Godliness of that Lingam spreads to each and everyone assembled there and who are praying to God. Many times people ask me "Swami why do you suffer so much Physically before the Lingam comes out of you ?, I do not suffer at all, It is only your reflections that see me in Distress, Why should I suffer ?, People suffer because they do wrong, When they see the Lingam, everybody becomes Purified, Swami undergoes Physical Suffering for his people to make them Understand that I take the sufferings of my people on me, This is nothing for me. It is you that should understand that Swami suffers because he wants all of you to live in peace and happiness always.



OUR LIFE IS HIS MESSAGE

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Sai Baba, y la cueva Sivanda Purushotamananda del Ganges_Sai Baba, Sivanda and Purushotamananda's Ganges cave.



Sai Baba, y la cueva Sivanda Purushotamananda del Ganges. 



Viaje de Baba a Rishikesh, julio de 1957 .

En el veintidós de julio (año 1957) Baba salió de Nueva Delhi, en coche para Rishikesh. Cuando llegó a Sivanandanagar a las 6:30 de la noche, Swami Sivananda llamó a una reunión especial de los discípulos del Ashram y le ofreció una calurosa bienvenida a Baba.

Swami Sadananda (uno de los discípulos de alto nivel) era, antes de su entrada en el monasterio, un profesor de historia en la universidad de Madrás. El Saivismo, una escuela de filosofía y de culto, se destacó en los aspectos del Dios Shiva, era su tema favorito de estudio, y Baba le había inducido a que explicara el significado del Lingam. 

Baba explicó que representaba el surgimiento del cosmos de lo informe, así como la unificación del Cosmos en lo sin forma. 
"El sol aparece como un gran disco rojo cuando sale y cuando se pone", dijo Baba.

"Esta es una revelación para mí en mi día de Año Nuevo", dijo el sanyasin.

"Ahora desde hace muchos años celebraban el Año Nuevo. Usted estuvo con su familia, entonces. Ahora usted está en la familia Sai. Así pues, aquí, toma esto." Baba dijo, mientras agitaba su mano. Un "Obbattu", un plato dulce preparado tradicionalmente en los hogares tamiles en el día de Año Nuevo, se apoyaba en la palma - caliente, perfumado con ghee (mantequilla), de espesor, circular, con un poco de azúcar ! . 

Mi boca se hacia agua, el asceta Sadananda estiro la mano. Al ver mi situación, Baba movió otra vez, para proyectar un segundo Obbattu para mí también.

Swami Sivananda (fundador del Ashram) era la personificación misma de la ecuanimidad. En medio de los escritos y protestas airadas de los visitantes y los reclusos, que estaba siendo presionado por sus discípulos en una silla de ruedas.

Sivanandanagar (el ashram tranquilo y santo de Swami Sivananda) está ubicado en la falda de las montañas siempre verdes, por el amor del brazo amable (derecho) de la Madre Ganges. La orilla izquierda del río, cuando esta a la vista de vez en cuando, cuando la cortina de niebla se desvanece, resplandece con una línea de templos y edificios de tres ermitas. 

Lo más impresionante son estas montañas cubiertas de bosques por todos lados, que parecen sabios sobrehumanos perdido en la contemplación silenciosa de lo Infinito.

El Ganges, es la hija de la tierra y el cielo, famosa en la tradición y la leyenda hindú, buscados por los devotos en todos los hogares hindúes durante miles de años para santificar todos los rituales ... rueda majestuoso, recordando a todos el mensaje de la India y la grandeza de la India. Cuando los estudiantes de la ermita organizan una reunión de los devotos al día siguiente,  pidieron a Baba que les diera un mensaje, se refirió al río Ganges, comparándolo con un buscador sincero de Dios acelerando hacia el mar. Dijo que cada río sabe que ha llegado desde el mar y está impulsado por ese conocimiento para volver rápidamente hacia el mar.

Hablando de las cosas que él está acostumbrado a hacer y dar, Sai Baba descarto todas las explicaciones falsas y dijo que su voluntad se realizan de inmediato. El materializa las cosas, para dar alegría a sus devotos, al igual que un padre da dulces a sus pequeños, no para anunciar su generosidad o la paternidad.

A continuación,  materializó por la onda simple de su mano una magnífica guirnalda de Rudraksha de 108 cuentas, un rosario hecho de una baya. Fue una artesanía exquisita, cada grano envuelto en oro, y todos fueron colgados con cinco caras y un cordón en el centro. Se la entregó a Swami Sivananda. También  manifiesto una gran cantidad de ceniza sagrada y la aplicó a la frente del sabio. Esa noche, cuando el Swami entró en el Salón de Satsang llevaba la guirnalda única, todo el mundo estaba impresionado por su brillo y mano de obra y el milagro que dio a luz.

El discursos de Baba y la conversación eran tan llenas de sabiduría y profunda, que al día siguiente una serie de monjes mayores y neófitos vino a ver a Baba y llegaron con preguntas destinadas a aclarar sus dudas. Swamis Sadananda y Satchidananda se encontraron rodeados por investigadores ávidos que quieren más y más información acerca de Baba, su vida, su gloria, y su Prashanti Nilayam (morada de una gran paz) en Puttaparthi. Swami Sadananda dijo que el joven Baba Brahmachari pueden moverse a voluntad a través de las regiones del alma, la Superalma, y el alma superior, y puede revelar lo que sucede en cualquier lugar en cualquier momento. También dijo que es todo poderoso y que había visto a Baba convertir un grano de arroz en un grano de marfil y la transformación de ese grano de marfil en ciento ocho figurillas de elefantes, cada uno tallado y claramente reconocibles por medio de una lupa.

Swami Sivananda también tuvo una hora de conversaciones con Baba cada noche y  le dio frutos y  ceniza sagrada materializada especialmente para mejorar su salud, la que día a día llegó a ser mejor y mejor. Un día, Baba tomó agua del Ganges en la mano, y he aquí que se convirtió en dulce y fragante néctar. Se lo dio a los Swami y les dijo que la deben tomar como una cura. Fue una agradable sorpresa para muchos en el Ashram cuando vieron, en el día en que  Baba partió, a Swami Sivananda entusiasmado en torno a su ermita , el Swami había dejado su silla de ruedas!

El veintiséis de julio de 1957, estaba lleno de gratos recuerdos para los devotos y los residentes de Sivanandashram,  Baba subió a un autobús y se dirigió a la orilla del Ganges a un palacio de la Rani de Garhwal en una mañana tranquila.

Viaje de Baba a la cueva de Purushotamananda.

A lo largo de la carretera, Baba  detuvo el autobús en un lugar donde habia un poste de hierro fino con una placa que decía "La cueva de Vasishta" (Gurú de Rama). Él descendió del lugar precipitado se inclino a la orilla del río, como si hubiera estado allí muchas veces antes, y como si fuera consciente de un compromiso previamente acordado con el ocupante de la cueva. El Ganges dobla muy cerca de la cueva, por lo que el paisaje era doblemente atractivo. La cueva tiene un nombre sagrado, sino que ha sido santificado por la austeridad que en ellas han realizado muchos grandes renunciantes  y los monjes en el pasado. 

Swami Purushotamananda, discípulo de Swami Brahamananda de la Orden Ramakrishna, había sido iniciado en la vida monástica por Mahapurushji, otro discípulo directo de Sri Ramakrishna. El Swami había estuvo en la cueva durante treinta años, y dio la bienvenida a Baba, como si lo esperara. Él tenía más de setenta años y había pasado la mayor parte de su vida en el ascetismo de un tipo muy riguroso y en el estudio de las Escrituras. Su rostro tenía la luz verdadera de la alegría espiritual y la más mínima mención de la gloria de la divinidad lo enviaba al samadhi, las profundidades de la felicidad interior. Cuando era un joven de veintisiete años, había leído Brahamanandaji en la palma de su mano en Kanyakumari y predijo que iba a entrar a una cueva para la meditación continua.

Baba repitió la visita a la noche siguiente, a pesar que había un cielo atronador y de las quejas de sus compañeros de viaje, pero ambos sonidos cesaron rápidamente, por su gracia. Baba cantó varias canciones, mientras que estuvo en la cueva. Al enterarse de que el Swami había estado sufriendo de dolor de estómago crónico durante muchos años, Baba materializó dulces de la nada y se lo dio con las instrucciones acerca de la dieta.

Más misteriosa y significativa fue la visión que ha dado a Swami Purushotamananda esa noche. Ya en 1918, el Swami le había escrito a su Maestro: "Todo es falso y no puedo descansar satisfecho hasta que se enfrentara cara a cara con la Verdad!" Después de enviar todo el mundo fuera de la cueva, Baba y el sabio, fueron a una habitación interior. 

Sri Subbaramiah, Presidente de la Divine Life Society en Venkatagiri, describe lo que él era capaz de ver desde fuera de la cueva. ". Incluso ahora que la imagen está impresa en mi memoria, yo estaba de pie cerca de la entrada de la cueva, podía ver lo que estaba pasando a través de una rendija de la puerta. Baba puso su cabeza sobre el regazo de Swami Purushotamananda y se puso a sí mismo hacia abajo. De repente, todo su cuerpo estaba bañado en brillo divino. Su cabeza y la cara había aumentado mucho de tamaño. Rayos de esplendor emanaba de su rostro. Me sentí abrumado con una inexplicable alegría extraña. " Cuando más tarde le pregunte sobre  la naturaleza de la visión, Baba nos informó que era una visión del darshan de Padmanabha,  instalado desde la infancia, en su corazón. "Fue Jyothirpadmanabha". Dijo que Jyothi significaba la luz.

Después de un minuto o dos, Baba se levantó y se siento al lado del septuagenario, lo llamó por su nombre y poco a poco lo llevó a la conciencia del espacio y el tiempo. Baba cantó una canción para Rama, compuesta por Thyagaraja y cuando llegó a la finalizacion,  agitó la mano y materializó en el aire un rosario de cuentas brillantes sphatika para Purushotamananda.

Cinco años más tarde, cuando el Swami dejó su cuerpo y se fusionaron en la Verdad, Baba anunció su salida para mí en Puttaparthi (a miles de kilómetros de distancia). Fue unos minutos después de la aparición del Lingam del estómago de Baba donde creció durante varios días. Fue para Mahashivarathri, Baba me dijo que el cuerpo de Swami será enterrado con el Rosario Sphatika en el pecho.

Los incidentes en la cueva Vasishtha eran literalmente alucinantes. Cuando se permitió la entrada, nos quedamos en cada palabra que pronunció Baba y observamos todas las señales de adoración que emanaba de el monje anciano - el aumento de ceja, abrir y cerrar los ojos, el grito ahogado, la palma doblada, la sonrisa que brillaba encima de la barba.

Sai Baba relató los primeros ensayos de Purushotamananda en la cueva, de su lucha para encender un fuego y de su asombro, una mañana, para encontrar unas cajas de cerillas escondidas en un rincón. Baba confirmó que "lo puse ahí para ti". El monje confirmo  esta sorprendente revelación. Los monjes acompañantes explicaron que desde hace muchos años estaban utilizando las piedras  para conseguir la chispa y realizar fuego ,para calentarse, y cocinar alimentos . Ellos también estaban horrorizados por el descubrimiento, que Baba era consciente de su Guru, de sus tribulaciones y sus necesidades. "Él sabe todo: Él es todo", exclamaron. El hombre no tiene medios para identificar lo que no se puede explicar, o medir. Él sólo puede sentarse en silencio, atónito, en profunda consternación. 





Río Ganges, conocido en la India como la Madre Ganga.

El agua de la Madre  Ganges es extremadamente pura y santificadora. No hay gérmenes que pueden sobrevivir en él. Esto ha sido estudiado por muchos científicos en diversos laboratorios. Rico en minerales, el agua del Ganges cura todo tipo de enfermedades.

El Ganga está saturado con minerales antisépticos. A nivel mundial, los médicos prescriben agua Ganga tópicamente en el tratamiento de enfermedades de la piel. Ganga no es sólo un río. Se trata de una sagrada Tirtha (lugar de peregrinación). Es poseedor de poderes misteriosos, que no se encuentran en ningún otro río del mundo. Incluso los científicos han reconocido la eficacia del agua del Ganges.

Un médico británico, el Dr. Nelson , lo relaciona con un hecho sorprendente. Él dice que los barcos que salen de Calcuta para Inglaterra, que toman el agua de una de las bocas del Ganges tienen agua dulce sana todo el camino a Inglaterra. En el viaje de regreso, los barcos que salen de Inglaterra, en la India deben reponer su suministro de agua, ya sea en Port Said, Suez o Adén, en el Mar Rojo. No es de extrañar que los indios reverencian al Ganges como muy sagrado y que posee poderes curativos múltiples. 


http://www.sivananda.dls.org.za/Ganga.htm



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Sai Baba, Sivanda and Purushotamananda's Ganges cave.



Baba's Journey to Rishikesh, July, 1957.

On the twenty-second of July (year 1957) Baba left New Delhi by car for Rishikesh. When he reached Sivanandanagar at 6:30 that evening, Swami Sivananda called a special gathering of the disciples of the Ashram and offered Baba a hearty welcome.

Swami Sadananda (one of the senior disciples) was, prior to his entering the monastery, a professor of history at the Presidency College, Madras. Saivism, a school of philosophy and worship, that highlighted the Siva (Shiva) aspect of Godhead, was his favourite subject of study, and Baba had prodded him to explain the significance of the Linga. Baba explained that it represented the emergence of the Cosmos from the formless as well as the mergence of the Cosmos into the formless. "The sun appears as a huge red disc when it rises and when it sets", said Baba.

"This is a revelation to me on my New Year Day," the Sanyasin said.

"It is now many years since you celebrated new Year. You were in the midst of your family then. Now you are in the Sai Family. So, here, take this.!" Baba said, while waving his palm. An "Obbattu", a sweet dish traditionally prepared in Tamil homes on New Year Day was resting on that palm - hot, fragrant with ghee (butter), thick, circular, with a sprinkle of sugar! My mouth watered, the ascetic Sadananda helt out his hand. Seeing my plight, Baba waved again, to project a second Obbattu for me too.

Swami Sivananda (founder of the Ashram) was the very embodiment of equanimity. In the midst of vociferous pleadings and protestations from visitors and inmates, he was being pushed around by his disciples in a wheeled chair.

Sivanandanagar (the tranquil and holy ashram of Swami Sivananda) nestles on the lap of the evergreen mountains, banked lovingly by the kindly right arm of Mother Ganges. The left bank of the river, when it comes into view occasionally as the curtain of mist is wafted away, is resplendent with a line of temples and edifices housing three hermitages. More impressive than these are the forest-clad mountains on every side that seem like superhuman sages lost in silent contemplation of the Infinite.

The Ganges, daughter of the earth and sky, famed in lore and legend, sought after by devotees in every Hindu home for thousands of years to sanctify every ritual... rolls majestically by, reminding everyone of India's message and India's grandeur. When the students of the hermitage arranged a gathering of devotees the next day, and requested Baba to give them a message, he referred to the Ganges, comparing it to a sincere seeker of God speeding to the sea. He said that every river knows that it has come from the sea and it is prompted by that knowledge to hurry back toward the sea.

Speaking of the things that he is accustomed to make and give, Sai Baba discounted all spurious explanations and said that his will is immediately fulfilled. He materializes things to give joy to his devotees, just as a father gives sweets to his little ones, not to advertise his generosity or parenthood.

He then materialized by the mere wave of his hand a magnificent Rudraksha garland of 108 beads, a rosary made from a berry. It was of exquisite workmanship, each bead encased in gold, and all were strung in gold with a five faced king-bead in the center. He presented it to Swami Sivananda. He also manifested a large quantity of sacred ash and applied it to the sage's forehead. That evening when the Swami entered the Satsang Hall wearing the unique garland, everyone was awed by its luster and workmanship and the miracle that brought it forth.

Baba's speeches and conversation were so full of rare and deep wisdom that the next day a number of senior monks and neophytes came to see Baba and plied him with questions designed to clarify their doubts. Swamis Sadananda and Satchidananda found themselves surrounded by eager inquirers wanting more and more information about Baba, his life, his glory, and his Prasanthi Nilayam (abode of great peace) at Puttaparthi. Swami Sadananda told a young Brahmachari that Baba can roam at will through the regions of the soul, the supersoul, and the oversoul, and can reveal whatever happens anywhere at any time. He also said he is all-powerful and had seen Baba converting a grain of rice into a grain of ivory and transforming that grain of ivory into a hundred and eight elephant figurines, each one carved and clearly recognizable by means of a magnifying glass.

Swami Sivananda also had hour-long discussions with Baba every evening and was given fruits and holy ash materialized specially for improving his health. Day by day the Swami became better and better. One day Baba took Ganges water in his hand, and lo, it became sweet and fragrant nectar. He gave it to the Swami to be taken as a cure. It came as a pleasant surprise to many in the Ashram when they saw, on the day Baba departed, Swami Sivananda enthusiastically taking Baba around his hermitage, for on the day Baba reached the Ashram, and for a number of days thereafter, the Swami had been pushed around in a wheel chair!

The twenty-sixth of July, 1957, was full of pleasant memories for the devotees and the residents of Sivanandashram, for Baba boarded a bus and proceeded along the bank of the Ganges to a palace of the Rani of Garhwal for a quiet morning.

Baba's Journey to Purushotamananda's cave

Along the road, Baba stopped the bus at a place where a thin little iron post carried a half-distinct nameplate reading "The Cave of Vasishta" (Guru of Rama). He descended the rather precipitous incline to the river bank as if he had been there often before, and as if he were aware of a prearranged engagement with the occupant of the cave. The Ganges curves widely near the cave, and so the scenery was doubly attractive. The cave bears a hallowed name; it has been sanctified by the austerities performed therein by many great recluses and monks in the past. Swami Purushotamananda, a disciple of Swami Brahamananda of the Ramakrishna order, had been initiated into monastic life by Mahapurushji, another direct disciple of Sri Ramakrishna. The Swami had been in the cave for thirty years. he welcomed Baba as if expecting him. He was more than seventy years old and had spent the major part of his life in asceticism of a most rigorous kind and in the study of the scriptures. His face had the genuine glow of spiritual joy and the slightest mention of the glory of the Godhead sent him into samadhi, the depths of inner bliss. When a young man of twenty-seven, Brahamanandaji had read his palm at Kanyakumari and predicted that he would go into a cave for continuous meditation.

Baba repeated the visit the next evening in spite of a thunderous sky and the grumbling of his traveling companions, but both sounds ceased quickly, by his grace. Baba sang a number of songs while at the cave. Hearing that the Swami had been suffering from chronic stomach-ache for many years, Baba materialized candy from nowhere and gave it to him with instructions about diet.

More mysterious and significant was the Vision that he gave to Swami Purushotamananda that evening. As early as 1918, the Swami had written to his Master, "All is false and I cannot rest satisfied until and unless I come face to face with Truth!" After sending everyone outside the cave, Baba and the sage went into the inner room. Sri Subbaramiah, President of the Divine Life Society at Venkatagiri, describes what he was able to see from outside the cave: "Even now that picture is imprinted in my memory. I was standing near the entrance to the cave. I could see what was happening through a chink in the door. Baba placed his head on the lap of Swami Purushotamananda and lay himself down. Suddenly his entire body was bathed in divine brilliance. His head and face appeared to me to have increased very much in size. Rays of splendor emanated from his face. I was overwhelmed with a strange inexplicable joy." When later asked to divulge the nature of the vision, Baba informed us that it was a vision of the darshan of Padmanabha as installed, since childhood, in his heart. "It was Jyothirpadmanabha". He said Jyothi meaning Light.

After a minute or two, Baba rose and sitting by the side of the septuagenarian, called him by name and slowly brought him into the consciousness of space and time. Baba sang a song on Rama, composed by Thyagaraja and when he concluded, he waved his hand and materialised from the air a rosary of sparkling sphatika beads for Purushotamananda.

Five years later when the Swami left his body behind and merged in that Truth, Baba announced his departure to me at Puttaparthi (thousands of miles away). It was a few minutes after the emergence of the Lingam from Baba's stomach where it grew for days. It was Mahashivarathri; Baba told me that Swami's body will be buried with the Sphatika Rosary on the chest. (It was!)

The incidents at Vasishtha cave were literally mind-blowing. When we were allowed in, we hung on every word that Baba uttered and gathered every signal of adoration that emanated from the aged monk - the rising eye-brow, the twinkling eye, the smothered gasp, the folded palm, the smile that shone atop the beard.

Sai Baba recounted Purushotamananda's early trials at the cave, of his struggles to light a fire and of his amazement, one morning, to find a package of match boxes hidden in a corner. Baba confirmed "I placed it there for you". The monk sat up at this surprising revelation. The attendant monks explained that for many years they were using fire-stones to get the spark which they would nourish, feed and foster into flame. They too were aghast at the discovery, that Baba was aware of their Guru, of his travails and his needs. "He knows all: He is all" they exclaimed. Man has no means to identify what cannot be accounted for, explained or measured. He can only sit silent, dumbfounded in deep dismay. 


Ganges River, known in India as Mother Ganga

The water of the Mother Ganga is extremely pure and sanctifying. No germs can survive in it. This has been studied by many scientists in various laboratories. Rich in minerals, Ganga water cures most all kinds of diseases.

Ganga is saturated with antiseptic minerals. Worldwide, doctors prescribe Ganga water topically in the treatment of diseases of the skin. Ganga is not merely a river. It is a sacred Tirtha (place of pilgrimage). It is possessed of mysterious powers, which are not found in any other river in the world. Even scientists have admitted the efficacy of the Ganga water.

A British physician, Dr C.E. Nelson, F.R.C.S., relates an amazing fact. He says that the ships departing Calcutta for England which take water from one of the mouths of the Ganga has fresh, healthy water all the way to England. On the return trip, ships leaving England for India must replenish their water supply at either Port Said, Suez or Aden on the Red Sea. It is no wonder that the Indian people revere the Ganga as very sacred and possessing myriad healing powers.

http://www.sivananda.dls.org.za/Ganga.htm






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Noticias de Puttaparthi _Puttaparthi news_Shivaratri 2012



NOTICIAS DE Puttaparthi
Shivaratri 2012

Om Sai Ram 

Querida Familia Sai:

Saludos desde la tierra de Sai Shiva, nuestro amado Bhagavan Sri Sathya Sai Baba. Puttaparthi ha estado muy ocupado durante una semana , y como el festival del dios Shiva comenzó a acercarse, había un montón de emociones en el aire.
Todo comenzó a partir del 10 de febrero, cuando un grupo de 1000 devotos de Tamil Nadu, llegó en peregrinación a Puttaparthi,  fue seguido por una hermosa Burrakatha (un arte popular famoso en el estado de Andhra Pradesh) por los estudiantes, y el tema de este año fue  Shiva Parvati Kalyanam, que representa a la boda celestial de Shiva y Parvati.
Luego entró otro grupo enorme de 1.200 devotos de Hyderabad que provienen de más de 27 centros de Hyderabad y suburbios vecinos. Tenían una 
serie de programas previstos durante su Parthi yatra y el punto culminante de su visita fue la Seva Pallaki (servicio) por las calles de Puttaparthi alrededor de 8 horas. 
Había niños pequeños vestidos para el baile tradicional, en sintonía con el Bhajan Chakka (un tipo de forma de la danza con dos piezas de madera, tocados con la mano). Había otros pocos que cantaban los Vedas y pocos unos pocos cantando bhajans.


La totalidad de Puttaparthi a las 20:00 hs estaba en las calles viendo a estos devotos inmersos en la devoción. Su amor por Swami era fascinante y motivador para todos nosotros. Esto recuerda los días en que con un poco de información sobre la llegada del auto de Swami, las calles se ocupaban con los devotos que se alineaban a ambos lados de la carretera para tener una vision de lo Divino.


DEVOCIÓN DE RUSIA:

Mientras que todos los devotos indios hacían cola para las celebraciones de Shivaratri en Parthi, había devotos extranjeros en tropel a Parthi en grandes cantidades. Una mención especial debe hacerse sobre los devotos rusos que acuden en gran número, especialmente durante Shivaratri. Es una lástima que muchos rusos están mal entendido, gracias a los medios de comunicación que escriben todos los sin-sentido acerca de ellos. Sin embargo, hay unos miles de ellos ahora en Parthi para pagar su reverencia a Bhagaván. Es muy interesante saber cómo cada uno de ellos están dispuestos a sumergirse en la profundidad de la espiritualidad y el amor de Swami. También se recordaba el día en que Swami los bendecía con tanta gracia en Shivaratri 2007, cuando elogió a los rusos por su entrega y dedicación.



El 19 de febrero, unos 300 rusos tuvieron un satsang especial con el Prof.Anil Kumar y  con un traductor de ruso y uno se sorprendía al saber que el 70% de ellos llegó a Puttaparthi por primera vez y estaban todos llorando y emocionados cuando se enteraron del significado de Shivaratri y las ventajas de la Peregrinación a Puttaparthi. Esta vez hablo sobre su entusiasmo por conocer la esencia de la cultura indígena y su patrimonio.




La sesión de la tarde,  nos llevaría a la vigilia de la noche con el comienzo de la procesión del enorme lingam, que fue santificado por Swami durante el primer Mahayagna Ati Rudra en el año 2006. 
El mismo sacerdote Sri. Nanjunda Dixit dirigió las oraciones, mientras que un trono de plata hermoso se colocó en el lugar habitual de Swami. Niños y niñas de ambos planteles comenzaron los bhajans por turnos, cuando todos los devotos se sumergieron en el océano de felicidad. 
¡Qué hermosa manera de celebrar Shivaratri, sentado a la derecha de su SANCTORIUM en el santuario de los cielos en la Tierra, Puttaparthi, mirando al bellamente iluminado Mahasamadhi, estos dos ojos no eran lo suficientemente para describir la gloria y la majestad de esa visión.


El Sai Kulwanth Hall fue cerrado y muchos devotos tuvieron que permanecer fuera de la sala en el carril este de Prashanti,  pero la guinda del pastel, y me quito el sombrero a la persona que tomó esta decisión, fue que nos dejaron ir a inclinarnos en el Mahasamadhi mientras que los bhajans estaban encendidas y era fantástico y no hay palabras para describir la felicidad y la dicha de tener el Darshan del Mahasamadhi en la noche dedicado a Lord Shiva.


REUNIÓN CON RAJ SRI. RITHU Maharaj:


Los devotos de todo el mundo estuvieron presentes en esta ocasión santa,  y Bhagawath Katha por el famoso joven Sri. Rithu Raj Maharaji , también estuvo presente. 
Todos recordamos cuanto amor  le dio Swami a él , un par de años atrás, cuando él hizo un programa de una semana sobre de la historia de Bhagawatam en el  Sai Kulwanth Hall.


Gracias a Sri. R K Modi de Rajasthan, tuve la oportunidad de conocer esta alma humilde, brevemente en el ashram y fue muy lindo compartir cómo Swami le pregunto por su familia, su salud, etc , y como Swami lo bendijo con la gracia abundante para dar los programas de Bhagavatha en todo el mundo,  y fue particularmente aquí donde tomo las bendiciones de Swami antes de su viaje de una semana a Londres, donde le van a dar la saptaham ( siete) Bhagavatha desde abril 16 hasta abril 25, en la calle Puente 60 olders Green Londres NW11 0EH del Reino Unido.


En nuestra conversación le pregunte cómo sintió la perdida de Swami (físicamente) y más aún de haber nacido y crecido en Puttaparthi. No sé cómo y por qué, pero me dijo que, para nosotros vivir en Puttaparthi, Swami además de ser un avatar, también fue nuestro sostén. Cada rupia que llegó a casa venia directamente de Él y por Él. Cuando un jefe de familia sale, hay tantas preguntas planteadas sobre el futuro. Pero esa es la diferencia entre un padre físico y el Padre Divino. Cuando un padre físico se aleja, si se trata de una familia de clase media, la vida toma un giro para la familia, incluso terminan muriendo de hambre, pero nuestros queridos Swami hizo que ninguno de sus elegidos en Puttaparthi (en particular) mueran de hambre en su ausencia física y por suerte todo sigue normal para nosotros.


MENSAJE DE UNA DAMA CON ENFERMEDAD MENTAL:


Al mismo tiempo que me despedí de Sri.Ritu Raj y me dirigía a casa mientras caminaba por la carretera Chitravati,  tuve esta hermosa experiencia con esta señora . Ella siempre anda por las calles de Puttaparthi y se la observa con mayor frecuencia en la carretera Chitravati. Me dijeron que en el pasado era una mujer muy rica, pero fue engañada por sus suegros y por lo tanto se convirtió en un enfermo mental.


Cuando entré en el camino Chitravati, que fue alrededor de las 11 pm, y por ser Shivaratri la calle estaba muy ocupada con los vendedores de jugo de melón y los vendedores de agua ocupados sirviendo a los devotos en particular los que estaban en ayunas. 
A medida que seguí caminando por la carretera Chitravati, llegué a un punto donde no había casi nadie en el camino. En la distancia, pude ver a esta señora caminar hacia mí. A pesar de que la veis casi todos los días, nunca antes tuve ningún contacto visual con esta dama y hoy en día parecía estar acercándose rápidamente directamente hacia mí. 
Como es natural, teniendo en cuenta la hora y que no había nadie en el camino, yo estaba un poco asustado. A pesar de que tenía una sonrisa hermosa, pero eso no ayudó a mi situación. Ella se acercó más a mí y ahora apenas 5 pies de distancia y luego con una sonrisa mucho más amplia, dijo, "Anna, Intiki po, Annam tappakunda pedutaru, (hermano, vete a casa y se fue definitivamente a la comida), Devudu unnadu (es el día de Dios) ". Yo no podía creer lo que estaba diciendo, pero sabía que era un swami, que era tranquilizador que Él es en gran medida aquí en Parthi y se hará cargo de cada uno de nosotros. 
WOW! que fue una experiencia increíble a pesar de que me dio un poco de miedo.


Después de la larga noche de Bhajans, como es tradición los devotos fueron alimentados con comida suntuosa en la sala de Sai Kuwanth así cerrando Shivaratri,  que sin duda nos dio la oportunidad de ver y sentir dentro de nuestro Swami, el ambiente era fantástico.




En una nota diferente, quiero compartir esta triste noticia de que Sri.CR Singh, un alma bendita del sur de África, que viven en Puttaparthi por décadas se unieron a sus pies de loto hace 3 semanas. Sri.CR Singh,, a quien llamaban cariñosamente como Bhagavan Singh, tuvo la oportunidad de oro de cantar y  hablar ante Swami por más de 50 veces y también fue uno de los exponentes que abordaban los devotos que visitaban en el Palacio Parti. 
Él tenia 80 años y tuvo un paso tranquilo en su casa en Puttaparthi.


También las personas que viven en Bangalore puede tomar tiempo para visitar el ashram de Brindavan donde el hermano de Sumeet Tappoo está teniendo un concierto en el Sai Ramesh Hall y los detalles son los siguientes:


 Organización de Karnataka 
Sri Sathya Sai de Servicio 

"Uno con SAI - un tributo musical a Sus Divinos Pies de Loto"
un concierto en vivo por Sumeet TAPPOO
@ Sai Ramesh Hall, Brindavan Whitefield
acompañado por Muthu Kumar (Tabla) y Butto (flauta).
Domingo 26 de febrero @ 16:00  hs.



Un nuevo video de BHAGAVAN:

Aquí está otro video interesante del Divino Discurso de Swami  en Shivaratri 2009 , donde habló sobre el cuerpo y en este discurso Él realmente dio una "clara" pista acerca de su partida. Como usted ve este video de alrededor de 2 minutos,  le golpea el pecho y dice: aquí está este cuerpo. Este cuerpo no se verá después de un tiempo .......


Teniendo en cuenta los devotos con discapacidad auditiva y por muchas peticiones, este discurso ha sido subtitulado al Inglés.
Para ver este video por favor haga clic en el siguiente enlace:


http://www.youtube.com/user/satishfromparthi?feature=guide#p/u/0/uQzdvr0xcBQ


Nuestro amado Señor es tan bondadoso y compasivo. Él está muy en control de todas las actividades de Prashanti y Shivaratri  no fue la excepción. Él escogió a dedo a estos miles de devotos para ser parte de Shivaratri 2012 y fue ciertamente un gran éxito y una gran bendición para cada uno. Esta fue la paz y la felicidad entre los devotos que se encontraban en Parthi y ninguno de ellos parecía estar deprimido o triste . Así es cómo funciona Swami, "Dame todas tus preocupaciones a mí, y tu estarás alegre y feliz".


Hermanas y hermanos, no importa qué, no se alejen de Swami. Que cada pensamiento sea acerca de Swami, que cada acción sea una dedicatoria a Swami, que cada respiración sea Swami.

Con reverencia a los pies de Loto de nuestro amado Bhagavan.
R.Satish Naik

NUESTRA VIDA ES SU MENSAJE

OMSAIRAMMM
 


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SHIVARATHRI 2012 

Om Sairam 

Dearest Sai Family: 

Greetings from the Land of Sai Shiva, our beloved Bhagawan Sri Sathya Sai Baba. Puttaparthi has been very busy for a week or so and as the festival of Lord Shiva started approaching there was tons of excitement in the air.
It all started from Feb 10 th when a group of 1000 devotees from Tamil Nadu came on a pilgrimage to Puttaparthi which was followed by a beautiful Burrakatha ( a popular folk art famous in the state of Andhra Pradesh) by the students and the theme for this year was Shiva Parvathi Kalyanam, depicting the celestial wedding of Shiva Parvathi.
Then entered another huge group of 1200 devotees from Hyderabad consisting of over 27 centers of Hyderabad and neighbouring suburbs. They had series of programmes planned during their Parthi yatra and the highlight of their visit was the Pallaki Seva through the streets of Puttaparthi around 8 pm. There were little children dressed up in the traditional way dancing in tune to the Chakka Bhajan ( one type of dance form with two wooden pieces held in hand). There were few others who were chanting vedam and few others singing bhajans.


As it was about 8pm the whole Puttaparthi was on the road watching these devotees immersed in devotion. Their love for Swami was just mesmerising and motivating to all of us. This reminded of the days when with a little info about Swami's car arrival the streets would become very busy with devotees lined up on either side of the road to have a glimpse of the Divine.


RUSSIAN DEVOTION:

While all the Indian Devotees were lining up for Shivarathri Celebrations in Parthi, there were overseas Devotees as well thronging to Parthi in large numbers. A special mention is to be made about the Russian Devotees who come in large numbers especially during Shivarathri. It is a pity that many Russians are misunderstood thanks to the media who write all non-sense about them. But there are few thousands of them now in Parthi to pay their obeisance to Bhagawan . It is very interesting to know how every one of them are keen to dip into the depth of spirituality and Swami's love. One would also remember the day when Swami showered so much grace on them in 2007 Shivarathri when He praised the Russians for their devotion and dedication.








On the 19th February about 300 Russians had a special satsang with Prof.Anil Kumar with a Russian translator and one would be surprised to know that 70% of them came to Puttaparthi for the first time and they were all tears and excited when they heard the significance of Shivarathri and the advantages of Pilgrimage to Puttaparthi. This again speaks about their keenness in knowing the essence of Indian culture and heritage.








The evening session which would take us to the night long vigil commenced with the procession of the Huge lingam which was sanctified by Swami during the first Athi Rudra mahayagna in the year 2006. The same priest Sri.Nanjunda Dixit headed the prayers while a beautiful silver throne was placed at the usual place for Swami. Boys and Girls from both the campuses started the bhajans taking turns as all the devotees were immersed in the ocean of bliss. What a beautiful way to celebrate Shivarathri , to be seated right their in the SANCTUM SANCTORIUM of heaven on Earth, Puttaparthi, looking at the beautifully lit Mahasamadhi, these two eyes were not enough describe the glory and majesty of that sight.


The Sai Kulwanth Hall was jampacked and many Devotees had to stand outside the hall in the East Prasanthi Lane but the icing on the cake, Hats off to the person who took this decision, was that they let us go to bow down the Mahasamadhi while the bhajans were on and it was just fantastic and no words to describe the happiness and bliss to have Mahasamadhi darshan in the night dedicated to Lord Shiva.


MEETING WITH SRI.RITHU RAJ MAHARAJ:


Devotees from all over the world were present on this holy occasion and Bhagawath Katha fame young man Sri.Rithu Raj Maharaji was also present. We all remember how much love Swami showered on him couple of years ago when he did a week long programme of the story of Bhagawatam in Sai Kulwanth Hall.


Thanks to Sri.R.K.Modi of Rajasthan, I had a chance to meet this humble soul briefly in the ashram and he was sharing how beautifully Swami used to enquire about his family, his health etc and Swami blessed him with abundant grace to give the Bhagawatha programmes all over the world and he was particularly here to take blessings from Swami before his week long trip to London where he will be having the Bhagawatha saptaham from 16th April to 25th April in 60 Bridge LaneGolders Green London NW11 0EH UK.


In our conversation he asked how it was to loose Swami (physically) and more so being born and brought up in Puttaparthi. I don't know how and why but I said, for us living in Puttaparthi, Swami apart from being an Avatar, He was also our BREAD WINNER. Every rupee that came home was directly from Him and because of Him. When a family head departs, there are so many questions raised about the future. But that is the difference between a PHYSICAL father and DIVINE father. When a physical father departs, if it is a middle class family the whole life takes a turnaround and the family even ends up starving but our beloved Swami made sure none of His chosen ones in Puttaparthi (in particular) starve in His physical absence and luckily everything is still normal to us.


MESSAGE FROM A MENTALLY ILL LADY:


After a while I took leave from Sri.Ritu Raj and i was heading home. As I was walking in Chitravathi road, I had this beautiful experience with this poor lunatic lady. She always roams around in the streets of Puttaparthi and more commonly seen in Chitravathi road. I was told that in the past she was a very rich lady but was cheated by her in-laws and thus became mentally ill.


As I entered Chitravathi road, it was around 11pm and being Shivarathri the street was very busy with juice vendors and water melon vendors busy serving the same to the devotees particularly those that were fasting. As I kept walking in Chitravathi road, I came to a point where there were hardly any one in the road. In the distant, I could see this lady walking towards me. Even though I saw her almost every day, never before I had any eye contact with this lady and today she seemed to be fast approaching directly towards me. Quite naturally, considering the timing and no body in the road, i was bit scared. Even though she had a beautiful smile, but that didn't help my situation. She further came closer to me and now hardly 5 feet away and then with a much broader smile said, "Anna, Intiki po, annam tappakunda pedutaru, (brother, go home and you will be definitely served food), Devudu unnadu (God is present)". I couldn't believe what she was saying but I knew it was a Swami who was reassuring that He is very much here in Parthi and will take care of every one of us. WOW!!! that was an amazing experience even though bit scary.


After the night long bhajans, as it is the tradition devotees were fed with sumptuous food in Sai Kuwanth hall thus pulling down the curtains for a beautiful Shivarathri which definitely gave us a chance to see and feel our Swami within and the atmosphere was just fantastic.


On a different note, want to share this sad news that Sri.C.R.Singh, a blessed soul from South Africa, living in Puttaparthi for few decades merged at His Lotus feet 3 weeks ago. Sri.C.R.Singh,, who was lovingly called as Singing Singh by Bhagawan had the golden opportunity to sing/speak before Swami for more than 50 times and he was also one of the speakers addressing the visiting devotees in the Conference hall in Parthi. He was in his 80s and had a peaceful passing in his house in Puttaparthi.


Also those living in Bangalore may take time to visit Brindavan ashram where brother Sumeet Tappoo is having a concert in Sai Ramesh hall and the details are as follows:


Sri Sathya Sai Seva Organisation Karnataka
presents
"ONE WITH SAI - a musical tribute at His Divine Lotus Feet"
a Live Concert by
SUMEET TAPPOO
@ Sai Ramesh Hall, Brindavan Whitefield
accompanied by Muthu Kumar (Tabla) & Butto (Flute).
Sunday 26th February @ 4pm.



A NEW VIDEO OF BHAGAWAN:

Here is another interesting video of Swami's Divine Discourse from 2009 Shivarathri where He spoke about the Body and in this very Discourse He actually gave a "clear " hint about His departure. As you watch this video some where around 2 minutes or so He taps His chest and says here is This body. This body will not be seen after some time .......


Keeping in mind the hearing impaired Devotees and on many requests from them this Discourse has been subtitled into English.
to watch this video Please click the following link:


http://www.youtube.com/user/satishfromparthi?feature=guide#p/u/0/uQzdvr0xcBQ


Our beloved Lord is so kind and compassionate. He is very much in control of all the activities of Prasanthi and this Shivarathri was no exception. He hand picked these thousands of devotees to be part of 2012 Shivarathri and it was indeed a grand success and a great blessing to every one. There was this peace and bliss among the devotees who were in Parthi and none of them seemed to be depressed or sad.This is how Swami works, "Give all your worries to Me and you will be cheerful and happy".


Sisters and Brothers, no matter what, lets not leave Swami. Let every thought be about Swami, let every action be a dedication to Swami, let every breath be Swami.
With Pranams at the Lotus feet of our beloved Bhagawan
R.Satish Naik

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Sai Ram - Es suficiente cantar bhajans en el día de Shivaratri - respuestas de Bhagavan ._Sai Ram - Bhajans on Shivarathri day - is it enough ?- Bhagawan answers.



Sai Ram - Es suficiente cantar bhajans en el día de Shivaratri - respuestas de Bhagavan .



¿Es suficiente si uno hace bhajans durante toda la noche en el día de Shivaratri?

NO,  dice Bhagavan en este maravilloso Discurso Divino el 24 de Februray de 1971, en el día de  Maha Shivaratri:

A lo largo de la noche anterior, han cantado bhajans y se mantuvieron en vigilia, como parte de las celebraciones de Shivaratri. Este Aarathi marca el fin de las sesiones de Bhajan, pero, sólo en lo concerniente al exterior, la parte vocal, no en nuestro interior, los Bhajan silenciosos deben ser el aliento mismo de su existencia. La Vedanta nos persuade para investigar la función de los sentidos y de la mente, que se activa por su capacidad para reflejar el Atma. Todos los instrumentos internos de conocimiento y el testimonio interior en el hombre son los promotores de la más alta sabiduría, a pesar de que son mal utilizados, en la ignorancia, para confundir y arruinar el progreso del hombre. 

Aquellos que son conscientes de su ser, el Atman indestructible, encerrada en cuerpos temporales, que llevan un nombre, no se ve afectada por cualquier cosa que le suceda al cuerpo. 
Prahlada era uno. Sin embargo a pesar de  la inhumana tortura que le infligieron, estaba tranquilo y sereno, pues se estableció en Narayana, que era su verdad genuina.

Le llevó a Arjuna mucho tiempo darse cuenta de esto, de hecho, fue sólo después de la ascensión del Señor Krishna, en una forma dramática. 

Krishna, mientras que bajaba el telón del drama como Avathaar, le había pedido que tome las mujeres, niños huérfanos y algunos ancianos del clan Yaadhava, para llevarlos a la seguridad de Hasthinaapura, lejos de Dhwaaraka que había sido tragada por el mar .

Arjuna 
desconsolado, llevo a la comunidad a través de tierras infestadas por tribus salvajes, confiando en que con el arco que había ganado la batalla Kurukshethra contra héroes gigantes , garantizaria la seguridad y el éxito. Pero, cuando algunas hordas bárbaras cayeron sobre el resto de losYaadhava, Arjuna intentó usar su arco, sin éxito ! . No podía recordar la fórmula (mantra )que podría enviar la flecha hacia la misión mortal ! ,Tuvo que presenciar la debacle, el secuestro de las mujeres que él había jurado proteger! .
Cuando Krishna termino su misión, él también había terminado su misión, no hubo más aliento en él , también. Krishna era su vida, su fuerza, su tiro con el arco, su maestría, su heroísmo, su todo. La verdad se hizo patente en Arjuna, por la vergüenza de la derrota, y no por el canto de victoria ! 

La mente juega trucos con ustedes, el principal de ellos es fomentar el ego y ocultar al apuntador y el poder en su interior. Ustedes debe haber oído hablar 
por su nombre de, de un contador en la corte del rey de la muerte, Chithraguptha. El mantiene un registro de lo bueno y lo malo, lo que hace cada ser vivo, y en caso de muerte, trae los libros a la corte y el resultado entre el débito y de crédito. Yama, el rey , le impone la pena que se puede expiar y educar. 
Este Chithraguptha tiene su oficina en la mente del hombre, todo el tiempo, despierto, alerta. La palabra significa "la imagen secreta," lo que hace es tomar "imágenes" , de todos los impulsos ocultos que florecen de la actividad, también toma nota de las señales de advertencia, así como las ocasiones en que esas señales fueron ignoradas o pasadas por alto sin motivo. 
Ustedes deben ver la advertencia de lo divino, en contra de lo meramente humano, o incluso las inclinaciones bestiales. 

Los Bhajan son unos de los procesos mediante los cuales se puede entrenar la mente para expandirse en los valores eternos. Enseñar a la mente para gozar de la gloria y majestad de Dios, apartarla lejos de horizontes mezquinos de placer. Eso es todo lo que los Bhajans, Poojas o Vrathas pueden hacer. Los Bhajan inducen en ti un deseo de experimentar la verdad, y vislumbrar la belleza que es Dios, el gusto y la felicidad que es el Yo. Se alienta al hombre a sumergirse en sí mismo y ser realmente su verdadero yo. Una vez que la búsqueda se desea, el camino es fácil. Uno sólo tiene que recordar que él es divino, pues, la enfermedad es que su ser olvido su verdadera esencia.

Chaitanya una vez tuvo fiebre muy alta, aumento la temperatura a 105 º a 106 º, y  se negó a administrarse a sí mismo cualquier otra droga que los Sastras hayan prescrito, sino que pidió el polvo de los pies de un brahmán, y el agua consagrada por el lavado de los pies! .
Sólo podía hacerse con un Brahmana que estaba siguiendo correctamente las disciplinas establecidas para la casta alta, que tiene encomendada una misión, como el que conduce a la comunidad a lo largo del camino espiritual hacia la auto-realización. Pero, Chaitanya le pidió que no tiene que ser muy estricto en el control de sus credenciales, pues, un brahmán es santo, sin embargo él puede ser disminuido. Tiene que pertenecer a una línea que se ha empapado muchas vidas en la tradición y la práctica espiritual Vedhica.

Sin embargo aunque  una vaca pueda estar 
desvencijada, tiene que ser alimentada, cuidada, acariciada y reverenciada,  porque leche puede ser conseguida de su forma
Así, recordó a Chaitanya Brahamana y su gran papel en la sociedad y les animó a la altura de las expectativas de que la historia ha fijadas para ellos. También el hombre ha venido para un gran destino, en una misión sagrada, dotado de habilidades especiales y tendencias que le ayudarán, pero malgasta los dones preciosos y se arrastra sobre la tierra desde el nacimiento a la muerte, peor que cualquier animal. Los ejercicios como los Bhajan elevan la mente y exhortan a las personas a buscar y encontrar la fuente de la felicidad eterna que se encuentra dentro de él. 

Cuando dispuse que los grupos de personas que pertenecen a nuestros Samithis, deberían ir por las calles en las primeras horas de la mañana, cantando la gloria de Dios, algunos me preguntan: "¿
La devoción también se incluye en las empresa, y en las calles ? " La pregunta surge de una presunción falsa. Los Bhajan que forma parte de Nagarasankeerthan alegran al cantante y llevan alegría a los que escuchan, sino que también limpian y purifican la atmósfera por sus vibraciones vitales. 

Aférrate al Dios que crees, a pesar de los ensayos y pruebas, y de los altibajos de la vida. Este día es el día de Luna Nueva, cuando la luna comienza a crecer en plenitud, pero, tan pronto como se ha cerrado el círculo, comienza a disminuir, hasta que casi desaparece y la tierra se hunde en la oscuridad, sin embargo, no todo está perdido; la curva delgada crece de manera constante hasta la luna llena otra vez. 

La fortuna también es como la luna. Nada puede ser fijo o frágil para siempre, en este mundo inestable, fruto de la fantasía del Señor. El Señor es eterno, absoluto, e inmutable. Mi nombre es verdad, yo soy la verdad, y ya que estoy en cada uno de vosotros, también vosotros sois la verdad eterna. No duden de esto y caigan en la angustia. Esfuércese por estar dotados con el ojo firme, y sin vacilar la mente.

Ahora, todos ustedes se les dará Prasaadham (comestibles que se ofrecen a Dios) y por lo tanto, se sientan en silencio en las filas. Por supuesto, quiero decir con Prasaadham, las ofrendas cocidas que se dan hoy día, a la conclusión de los Bhajans. Prasaadham, también significa la gracia, que brota de Dios cuando se propicia. Mi gracia está siempre con ustedes, no es algo que se da o se toma, sino que se da siempre y es aceptada por la conciencia que es consciente de su importancia. Gana la gracia de su propio subconsciente, para que pueda aceptar la gracia de Dios, que está siempre disponible.

Dios no niega a nadie, es sólo ustedes  que niegan a Dios. Cuando un regalo se les ofrece,  tiene que hacer sólo un pequeño acto, de modo que ustedes puedan obtenerlo, tienen que extender la mano para recibirla. Esa es la gracia o el subconsciente; ganarlo, mediante la enseñanza de que el valor de la gracia de Dios. Mi gracia llega donde quiera que estés, a través de mi amor infinito, sin calcular o medir el grado de preparación de su subconsciente para recibir y beneficiarse de ella. La misma gracia es la que confiere la fe, la fuerza, la sabiduría y la alegría. Yo estoy en tu corazón todo el tiempo, lo sepas o no. 


El festival de Mahaa Shivaratri, ha terminado, pero, el mensaje del día aún está por fructificar en su comportamiento, conducta,  pensamiento y  actividad. No se conformen con una sesión de  Bhajan durante toda la noche. Que sea un Bhajan toda la vida, de adoración, y  peregrinación al Señor en su interior.


NUESTRA VIDA ES SU MENSAJE

OMSAIRAMMM


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Sai Ram - Bhajans on Shivarathri day - is it enough ?- Bhagawan answers.



Is it enough if one does Bhajans through the night on Shivarathri day ?


NO says Bhagawan in this Wonderful Divine Discourse on 24th Februray 1971 on Maha Shivarathri day :


Throughout last night, you have sung Bhajans and kept vigil, as part of the Shivaraathri celebrations. This Aarathi marks the end of that Bhajan sessions; but, only of the outer, congregational, vocal part, not of the inner solitary silent Bhajan that must be the very breath of your existence. The Vedhaantha persuades you to investigate the function of the senses and of the mind which is activated by its capacity to reflect the Aathman within. All the inner instruments of knowledge and the inner witness in man are promoters of the highest wisdom, though they are misused, in ignorance, to confound and ruin man's progress. Those who are aware of their being only the indestructible Aathman, encased in temporary sheaths, in a ramshackle dwelling house bearing a name and presenting a form, they are unaffected by anything that happens to the sheath or house. Prahlaadha was one such. However inhuman the torture they inflicted on him, he was calm and unruffled; for, he was established in the Naaraayana, that was his genuine truth.

It took Arjuna a long time to realise this. In fact, it was only after the ascension of Lord Krishna that it was brought home to him, in a dramatic form. Krishna, while rolling up the curtain of the Avathaar drama, had asked him to take the women, children and some old men of the Yaadhava clan orphaned by his departure, to the safety of Hasthinaapura, away from Dhwaaraka which had been swallowed by the sea.

Arjuna led the disconsolate community through lands infested by wild tribes, confident that the bow which had won him the Kurukshethra battle against the array of gigantic heroes will ensure safety and success. But, when some barbarian hordes fell upon the Yaadhava remnants, Arjuna sought to string his bow and fix an arrow upon it - in vain! He could not recall the formula which could send the arrow on it mortal mission! He had to witness the debacle, the kidnapping of the women whom he had vowed to guard! When Krishna had finished His mission, he too had ended his mission; there was no more breath in him too. Krishna was his life, his might, his archery, his mastery, his heroism, his all. That truth was made patent to Arjuna by the shame of defeat, not by the paean of victory!

The mind plays many tricks with you, the chief of which is to foster the ego and hide the prompter and the power within. You must have heard of an accountant in the court of the king of death, Chithraguptha, by name. He maintains a register of the good and the bad, done by each living being, and on death, he brings the books to the court and strikes the balance between debit and credit. Yama, the king then metes out the punishment that can expiate and educate. This Chithraguptha has his office in the mind of man, all the time, awake, alert. The word means 'the secret picture;' what he does is to 'picture' all the secret promptings that blossom into activity; he notes the warning signals as well as the occasions when those signals were ignored or wantonly disregarded. You must see that the warning of the divine against the merely human, or even the bestial inclinations are heeded.

Bhajan is one of the processes by which you can train the mind to expand into eternal values. Teach the mind to revel in the glory and majesty of God; wean it away from petty horizons of pleasure. That is all that Bhajan or Puuja or Vratha can do. Bhajan induces in you a desire for experiencing the truth, to glimpse the beauty that is God, to taste the bliss that is the Self. It encourages man to dive into himself and be genuinely his real self. Once that search is desired, the path is easy. One has only to be reminded that he is divine, for, the malady is, its being thrust out of recognition.

Chaithanya once had very high fever, the temperature rising to 105º, to 106º He refused to administer upon himself any drug other than what the Shaasthras have prescribed; he asked for the dust of the feet of a Brahmana, water consecrated by washing his feet! They could only get hold of a Brahmana who was not following correctly the disciplines laid down for that high caste, which entrusted with heavy responsibilities like leading the community along the spiritual path to self-realisation. But, Chaithanya asked that they need not be very strict in scrutinising his credentials, for, a Brahmana is holy, however fallen he may be. He belongs to a line which has soaked itself through many lives in Vedhic lore and Saadhana.

However rickety a cow has become, milk can be got only form her; she has to be fed, fostered, fondled and revered. Thus, Chaithanya reminded the Brahamana of his great role in society and encouraged them to live up to the high expectations that history has fastened about them. Man too has come for a great destiny, on a sacred mission, endowed with special skills and tendencies to help him on; but, he fritters these precious gifts and crawls on earth form birth to death, worse than any animal. Exercises like Bhajan elevate the mind and exhort the individual to seek and find the source of eternal joy that lies within him.

When I directed that groups of people belonging to our Samithi should go along the streets in the early hours of the morning, singing the glory of God as summarised in the names with which they are identified, some ask me, "Is this also included in Bhakthi? Should we sing aloud in company while on the streets?" The question arises from false conceit. Bhajan which is part of Nagarasankeerthan gladdens the singer and showers joy to those who listen; it cleanses and purifies the atmosphere by its vital vibrations. It inspires and instructs; it calls and comforts.

Hold fast to the God you believe in, despite trials and tests, the ups and downs of life. This day is the New Moon day, when the moon starts growing into fullness, but, as soon as he has come full circle, he starts waning, until he almost disappears and the earth is plunged in darkness; yet, all is not lost; the thin curve grows steadily into the full moon again. Fortune too is like the moon. Nothing can be fixed or fragile forever, in this fickle world, born out of the fancy of the Lord. The Lord is eternal, absolute, unchanging. My name is truth, I am the truth, and since I am in every one of you, you too are everlasting truth. Do not doubt this and descend into distress. Strive to be endowed with the unwavering eye, the unhesitating mind.

Now, you will all be given Prasaadham (eatables offered to God) and so, sit silently in rows. Of course, I mean by Prasaadham the cooked offerings that are given this day at the conclusion of the Bhajan. Prasaadham, also means grace, which flows from God when He is propitiated. My grace is ever with you; it is not something that is given or taken; it is given always and accepted by the consciousness that is aware of its significance. Win the grace of your own subconscious, so that it may accept the grace of God which is ever available.

God does not deny any one; it is only you, who deny God. When the gift if proffered, you have to do only one little act, so that you may earn it - you have to extend your hand to receive it. That is the grace or the subconscious; win it, by teaching it the value of the grace of God. My grace is showered wherever you are through My infinite love, without even calculating or measuring the readiness of your subconscious to receive it and benefit by it. The grace itself will confer on you the faith and the strength, the wisdom and the joy. I am in your heart all the time, whether you know it or not. Dhroupadhi called out for the Lord of Dhwaaraka, Shri Krishna, when she was cruelly insulted by the wicked cousins of her husbands, and so, the Lord responded after a little delay. He had to go to Dhwaaraka and come from there to Hasthinaapura where she was! He told her that she could have got Him in the fraction of a second, had she called out, 'O dweller in my heart', for He dwells there too, as everywhere else!

The Mahaa Shivaraathri festival is over; but, the message of the day is yet to fructify in your behaviour, conduct, thinking and activity. Do not rest content with a night-long Bhajan. Make it a lifelong Bhajan, of adoration, of pilgrimage to the Lord within.


OUR LIFE IS HIS MESSAGE

OMSIARAMMM


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OMSAIRAMMM...
CENTRO SAI HISPANO...





Sai Ram - Sai Images_Sai Imagenes.



















OMSAIRAMMM...
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