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domingo, 11 de diciembre de 2011

"¿Es ésta su fe después de todo?"_“Is this your faith after all?”_Shri. N. Kasturi


"¿Es ésta su fe después de todo?"


Shri. N. Kasturi narra cómo él y Shri. N. Bhagavantham fueron probados en su fe,  en la omnipresencia de Bhagavan, en 2 ocasiones diferentes:

"Sarvathah Paanipadam ", es decir, sus manos están por todas partes, sus pies están en todas partes, es leído por nosotros de la Canción Celestial el Bhagavad Gita, pero no con una fe absoluta. 



Bhagavan ¿Quién es un Maestro por excelencia, da la dosis correcta, en el momento preciso, inculcando una mayor fe en los devotos, a menudo dejando al mundo horrorizado por su omnipresencia. 

Sigamos leyendo un relato de el Prof. N. Kasturi, el biógrafo ilustre elegido por Bhagavan Sri Sathya Sai, que explica cómo él y el Dr. Bhagavantam, científico de reconocido prestigio, fueron probados en su fe en la omnipresencia de Bhagavan en dos ocasiones diferentes :

*Una vez, durante Dasara, Swami me pregunto de que hablaras , y a mi manera entusiasta dije, sobre 'Sarvathah Paanipadam ", los "Pies de Swami están en todas partes". 

"Swami le dijo a Dixit de Mangalore que lo visitaría en su casa en diciembre. Dixit preguntó: Swami, que diciembre? Swami dijo, "Este mes de diciembre, y le dio la fecha.
En este día, Dixit no estuvo en la casa, y las mujeres estaban almorzando cuando se oyó un golpe en la puerta. "Dikshit, Dikshit. Era la voz de Swami. 
Dejaron de comer, se levantaron, corriendo a la puerta y la abrió. Swami no estaba allí. Sin embargo, había unas  huellas, el pie derecho, el pie izquierdo, en Vibhuti, desde la puerta exterior hasta la sala de meditación. 
Los devotos llegaron a ver desaparecer las huellas de vibhuti como "prasadam". Sólo una huella se salvó de ser eliminada, y el vibhuti en ella comenzó a crecer, hasta dos centímetros de espesor y dejó de crecer. La casa se ​​convirtió en un lugar de peregrinación. Por lo tanto, sus pies están en todas partes. "

Dije esto y me senté feliz.
Entonces Swami tomó la palabra, refiriéndose a mí: "Este hombre dice algo, pero no cree lo que dice. Él dice, mis pies están en todas partes, pero, cuando voy a Whitefield, o ha algún otro lugar y permanezco allí durante una semana o más, me escribe cartas diciendo: "¡Swami! Cuando voy a tener sus pies para acariciarlos, para masajearlos, y estar a sus pies? ..."¿Por qué? ...Cada vez que quiera acariciar mis pies, masajear  mis pies, puede hacerlo donde quiera que esté, porque mis pies están por todas partes! 
Sin embargo, identifica los pies con los dos pies físicos. Así que él no cree lo que dice ".

Kasturi ji escribe más adelante:

"Saksi '- Dios es testigo. Siempre recuerden que el ojo de Dios mira siempre. Swami es "Saksi. Él lo ve todo. 
Que él os diga. "Yo sé, lo sé." Él sabe, Él observa, advierte.
Entonces, "Nivasa ', la residencia. Residimos en Él, y Él vive en nosotros. Él es el Nivasa. Es por eso que se llama Vasudeva. No se puede escapar de él.

Un hombre de Noruega, Tideman Johanson, un ingeniero naval, tenia un equipo especial que 
podía bombear granos  desde la costa y ponerlod en vagones; los granos venían en barcos de vapor desde el extranjero . 
Él estaba en la India, y más tarde pasó a Chittagong en Bangladesh, con el permiso de Swami para instalar el mismo equipo en aquel puerto. 
Él vino a Whitefield, en la búsqueda de Swami, se sentó en un rincón y en silencio. 
Swami lo miró, se acercó a él y le preguntó "¿Dónde está el anillo?" Él le había dado un anillo, pero su dedo estaba vacío. 
Él dijo, "¡Swami! Yo estaba deslizándome por una cuerda de un barco de vapor, se resbaló y cayó en el rió Chittagong.
 " Dijo Swami," Papam "pobre hombre, y agitó su mano y materializó un anillo. 
Estuve tentado de preguntar: "¿Es el mismo anillo Swami?" Todo el mundo quería una respuesta a esa pregunta, pero nadie se atrevió a preguntar. 

El Dr. Bhagawantham, ex asesor científico del Ministerio de Defensa de la India y ex vicerrector de dos universidades, no pudo contener su curiosidad científica, y preguntó: "¿Es el mismo Swami?" Swami lo miró bastante enfadado, y le dijo: "Yidena nee nammakam? " ¿Es ésta su fe después de todo? ... Cayó en mis manos...Yo estaba en el río! ..."Imagínese, ¿quién podría decir que," Sarvatah Paanipadam "Él tiene sus manos en todas partes. 

Lo leemos en el Gita, lo repetimos, pero no lo creemos. 
Es por eso que Dios ha venido otra vez, para hacernos creer.

Samasta Lokah Sukhino Bhavantu

NUESTRA VIDA ES SU MENSAJE... 

OMSAIRAMMM...


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Sai Ram - “Is this your faith after all?”


Shri.N.Kasturi narrates how he and Shri.N.Bhagavantham were tested for their faith in Bhagawan's Omnipresence on 2 Different occasions :

Sarvathah Paanipadam”, meaning His Hands Are Everywhere; His Feet Are Everywhere is imbibed by us from the Song Celestial, Bhagavad Gita, but not with absolute faith. Bhagawan Who is The Supreme Teacher gives the right dose at the right time instilling greater faith in devotees, often leaving the world aghast at His Omnipresence. Read on a narrative from none other than Prof. N. Kasturi, the illustrious chosen biographer of Bhagawan Sri Sathya Sai, explaining how he and Dr. Bhagavantam, scientist of repute, were tested for their faith in the Omnipresence of Bhagawan on two different occasions…

Once during Dasara, Swami asked me to speak before He spoke, and I began in my own enthusiastic manner about ‘Sarvathah Paanipadam”. I said, “Swami’s Feet are everywhere. He told one Dixit of Mangalore that He would come to his house in December. Dixit asked, Swami which December? Swami said, ‘This December,’ and gave him the date.

On this day, Dixit was not in the house, and the women were taking their meals. There was a knock at the door. ‘Dikshit, Dikshit.’ It was Swami’s voice. They stopped eating, got up and ran to the front door, and opened it. Swami was not there. But, there was a line of Footprints, right Foot and left Foot, in Vibhuti, from outer door to shrine room. Devotees who came to see removed Vibhuti from Footprints as ‘prasadam.’ Only one Footprint was saved from being washed out, and the Vibhuti in it began to grow, upto two centimeter thick and stopped growing. The house became a place of pilgrimage. So, His Feet Are Everywhere.” I said this and sat down happily.

Swami Who spoke next said, referring to me, “This fellow says something, but does not believe what he says. He says, My Feet are everywhere, but, when I go to Whitefield, or some other place and stay there for a week or more, he writes letters to Me saying, “Swami! When am I to get Your Feet to fondle them, to massage them, and be at Your Feet?” Why? Whenever he wants to fondle My Feet, massage My Feet, he can do so wherever he is, because My Feet Are Everywhere! But, he identifies My Feet with these two Feet. So he does not believe what he says”.

Kasturi ji writes further:

‘Saksi’ – God is a witness. Always remember that God’s eye watches you always. Swami is ‘Saksi’. He sees everything. He tells you. “I know, I know.” He knows, He watches, He warns. It is only He Who can do that all over the globe, watching, warning, awakening, directing, guiding, guarding all, with His eyes on us.

Then,’Nivasa’, residence. We reside in Him, and He resides in us. He is the Nivasa. That is why He is called Vasudeva. You cannot escape Him.

A Norway man Tideman Johanson, a marine engineer, had a special equipment by which grains coming in steamers from abroad could be pumped on to shore and put into wagons. He was in India, and later went to Chittagong in Bangladesh with Swami’s permission to install the same equipment in that harbour. He came to Whitefield, and finding people all around Swami, slipped into a corner and sat quietly. Swami watched him, went to him and asked “Where is the ring?” He had given him a ring, but his finger was empty now. He said, “Swami! I was sliding down on a rope from a steamer and it slipped and fell into Chittagong river.” Swami said, “Papam” poor fellow, and waved His hand and materialized a ring. I was tempted to ask “Is it the same ring Swami?” Everybody there wanted an answer to that question, but nobody dared to ask.

Dr. Bhagawantham, former Scientific Advisor to the Defence Ministry of India and former Vice Chancellor of two universities could not restrain his scientific curiosity, and asked “Is it the same one Swami?” Swami looked at him rather angrily, and said, “Yidena nee nammakam?” “Is this your faith after all? It fell into My hands. I was in that river!” Imagine, who could say that, “Sarvatah Paanipadam” He has His hands everywhere. We read it in the Gita, we repeat it, but we don’t believe it. That is why God has come again, to make us believe.

Samasta Lokah Sukhino Bhavantu


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Historia detrás de la foto _Story behind the Photo .


Historia detrás de esta foto
(La Historia de las hojas de Tulasi).




En todos los hogares de la comunidad hindú, siempre se puede encontrar en el pórtico o el patio trasero, un pequeña planta de "Tulsi". 
En los tiempos modernos, cuando la gente vive en departamentos, todavía encontramos un lugar pequeño en la esquina de la terraza, para mantener la planta de Tulsi. 
Cada día por la mañana las damas le ofrece kumkum y después el riego a esta planta sagrada. 
 ¿Por qué? ¿Qué es todo esto? ¿Y cuál es el significado espiritual de este ritual?

Un día, mientras hablaba con el grupo de los estudiantes, en las sesiones de Thrayee, Bhagavan Baba toco este tema. Él narró una historia maravillosa.

"Tulasi" era una casta mujer, una "Pathivratha". Las mujeres Pathivratha, realizaban culto a sus maridos como a Dios. 
El amor y la devoción extrema hacia su Pathi (Esposo), las hacen espiritualmente muy fuertes, e incluso los dioses le reconocen   especiales poderes espirituales, de esas castas de mujeres dinámicas. 
 Hay varios casos de Pathivratha notables en nuestra mitología hindú.

"Tulasi" Mata era una devota esposa del rey demoníaco (Asura), llamado Jalandhar. En algunas historias, el nombre se lo llama como "Shanka chuda". El rey demoníaco, la fuerza derivaba del inmenso Dharmam Pathivratha de su esposa, Tulasi, y los Devas Celestial no podía superarlo o matarlo. 
El Dharma Pathivratha de su esposa lo estaba protegiendo.

Buscando la manera de derrotarlo, los Devas como de costumbre, se acercaron al Señor Vishnu, el protector. Y el Señor Vishnu siempre encuentra una manera única de superar los reyes demoníacos (Asuras). 
Hay varias historias mitológicas para probar esto. El Señor Vishnu tenia aun dispositivo, un nuevo método para conquistar el rey Jalandhar. 
El Señor Vishnu decide romper el Dharma pathivratha de Tulasi. Mientras que Jalandhar estaba comprometido en una guerra con los Devas, el Señor Vishnu asume la forma de Jalandhar, y pasa tiempo con Tulasi Devi. 
Esta relación dudosa rompe el Dharma Pathivratha de Tulsi, y este gran escudo de protección se le negó al rey Jalandar. 
Al instante, fue asesinado por los Devas. La cabeza cortada de Jalandar cae delante de Tulasi. Estaba asustada, pero sin embargo había perdido su pathi, el marido. Ahora se dio cuenta del truco jugado por el Señor Vishnu, y lo maldijo para que se convierta en una piedra, (una Saligrama).

Los devas se alarmaron ante el giro de los acontecimientos y oraron a Tulasi, por el perdón. Con otra forma, ella decide dar su propia vida al Señor Vishnu. Toma la cabeza cortada de su marido y entra en la pira funeraria, renunciando a su vida.

El Señor Vishnu, recobra la vida. El Señor reconoce la extrema devoción de Tulasi, y le da el estado de una de sus propias consortes. Tras el incendio de la pira , de las cenizas, una pequeña planta crece. Y esta planta se la llama "Tulasi".

El Señor Vishnu, exclama el nacimiento de esta planta sagrada y deseó ser siempre adornado con guirnaldas hechas de estas hojas de Tulasi. 
 Tulasi pasa a ser  convertida en una parte esencial del culto en todos los templos Vaishnavite!!



Con amor y saludos,

"Mumbai" Srinivasan

OMSAIRAMMM...


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Story behind this Photo .
(The Story of Tulasi Leaves).





In every home of a Hindu community, you can always find in the portico or backyard, a small “Tulsi” plant. In modern days, when people are living apartments, they still find a small place in the corner of the balcony, to keep the Tulsi plant. Every day morning the ladies will beoffering kumkum and after watering this holy plant. Why? what is all this about? And what is the spiritual significance for this ritual?

One day, while speaking to the group of students, in Thrayee sessions, Bhagavan Baba touched upon this subject. He narrated a wonderful story.

“Tulasi” was a chaste woman, a “Pathivratha”. The Pathivratha women, worship their husbands much more than the God. The extreme love and devotion towards their Pathi (Husband), make them spiritually very strong, and even the Gods recognizes this special spiritual powers, of such chaste dynamic women. There are several such notable Pathivratha siromanies in our Hindu Mythology.

“Tulasi” Matha was a devoted wife of the Demonic King (Asura), called Jalandhar. In some stories, the name is given as “Shanka chuda”. The demonic king, derived immense strength from the Pathivratha Dharmam of his wife, Tulasi, and the Celestial Devas could not win him or kill him. The Pathivratha Dharma of his wife was shielding him.

Left with no other way to conquer him, The Devas as usual approached Lord Vishnu, the Protector. And Lord Vishnu always finds some unique way to overcome the Demonic kings (Asuras). There are several mythological stories to prove this. Lord Vishnu had to device some new method to conquer King Jalandhar. With no other way left, Lord Vishnu decides to break the pathivratha Dharma of Tulasi. While Jalandhar was engaged in a war with Devas, Lord Vishnu assumes the form of Jalandhar, and spends times with Tulasi Devi. This dubious relationship breaks the Pathivratha Dharma of Tulsi, and this great shield of protection was denied to King Jalandar. Instantly, He was killed by Devas. The severed head of Jalandar falls in front of Tulasi. She was frightened, but nevertheless she had lost her pathi, the husband. She now realizes the trick played by Lord Vishnu, and she cursed him to become a stone, (a saligrama).

The devas were alarmed at the turn of events and prayed to Tulasi, for forgiveness. Left with no other way, she decides to give her own life to Lord Vishnu. Carrying the severed head of her husband she enters the funeral pyre, and gives up her life.

Lord Vishnu, regains life. The Lord recognizes the extreme devotion of Tulasi, and gives her the status of one of His own consort. After the fire in the pyre died down, from the ashes, a small plant grows up. And this plant is called “Tulasi”.

Lord Vishnu exclaims the advent of this Holy plant and wished that He be always, adorned by garlands made from this Tulasi leaves. Tulasi leaves become a part and parcel of worship in all Vaishnavite temples!!!!



With Love & Regards,

"Mumbai" Srinivasan.


OMSAIRAMMM...


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